Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Dat ligt dan eerder aan de fabrikant van de SCSI controller.

Neen, dit zijn instellingen van de SCSI stack van Linux.

Citaat:
Er van uitgaande dat je deze informatie voor de Windows driver wel meteen gevonden had, is dus de fabrikant achtergebleven met het documenteren van zijn Linux driver.

Wij gebruiken controllers van 3ware en die beschikken over uitstekende Linux drivers en documentatie.

Je kunt lang en breed discussiëren maar 80% van alle database-, mail-, file- en webservers wereldwijd draait een Linux OS en die keuze wordt heel bewust gemaakt.

Maar hoeveel van die servers worden als totaalpakket afgenomen van een leverancier? Linux wordt heel veel toegepast als embedded OS in een totaal oplossing. Denk bijv. aan DVB ontvangers. Dan is alles op elkaar afgestemd. Echter 'zomaar' een applicatie installeren op 'zomaar' een Linux, en dan proberen alles mooi te tunen is een heel ander verhaal. Dan heb je documentatie nodig, en die mist

• Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Meten is weten....

De top 50 van de longest uptimes:

44 x windows achtig

6 x IRIX (Unix)

http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik kan een windows 2000 server ook dichttimmeren door alle poorten dicht te zetten, nooit een update draaien en 10 jaar later weer offline halen.

Ik heb het steeds gehad over up2date Windows systemen en up2date Linux systemen.

Als je op een Windows machine alle noodzakelijke updates draait, kan je die (een beetje afhankelijk van de updates) niet langer dan maximaal 30-50 dagen online houden.

Daarna zal je toch echt moeten rebooten van Microsoft.

Deze site is sowieso niet representatief. Ik kan je zo 5 andere sites noemen waar het resultaat net andersom is, maar dat is verder zinloos gezien mijn eerdere opmerking.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Ik kan een windows 2000 server ook dichttimmeren door alle poorten dicht te zetten, nooit een update draaien en 10 jaar later weer offline halen.

Ik heb het steeds gehad over up2date Windows systemen en up2date Linux systemen.

Als je op een Windows machine alle noodzakelijke updates draait, kan je die (een beetje afhankelijk van de updates) niet langer dan maximaal 30-50 dagen online houden.

Daarna zal je toch echt moeten rebooten van Microsoft.

Mvg,

Michel

Dan gebruiken we een failover cluster en boot je de nodes 1 voor 1, is je service prima online tijdens het booten.
Wat een discssie man ... welles nietes.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

De Ierse spoorwegen hadden een VAX onder het VMS os, en die heeft 16 jaar gedraaid zonder reboot.

De Amsterdamse politie heeft een VMS cluster die nooit onderuit geweest is, en waar ze zelfs van VAX naar Alpha naar Itanium cpu systemen gemigreerd zijn zonder dat de cluster ooit onderuit ging.

• Beheerder
Geplaatst:

Tuurlijk, alleen kost je een 2e server node weer minimaal 300-400 euro extra per kwartaal aan hostingkosten, afschrijving en stroom.

Het is inderdaad een zinloze discussie. Linux is als server gewoon beter en ik heb gewoon gelijk :D

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wellicht, maar als je niet de site eigenaar was geweest, dan had de moderator allang ingegrepen.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

• Beheerder
Geplaatst:

Waar slaat dat op? Heb ik hier een regel overtreden dan?

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Gaan we niet een beetje off topic dan ?

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

• Beheerder
Geplaatst:

Het gaat hier om iemand die een NAS wil kopen of een server wil bouwen.

Dan is de discussie over welk OS je op die server zou moeten draaien en welke voor- en nadelen daar aan vast zitten toch wel erg relevant lijkt mij. wink

De discussie gaat nergens naartoe, maar dat komt omdat ICT'ers (en dan met name de mensen die niet realistisch zijn v.w.b. de voor- en nadelen van diverse systemen) zo eigenwijs zijn wink

Mvg,

Michel

Geplaatst:

.....
De discussie gaat nergens naartoe, maar dat komt omdat ICT'ers (en dan met name de mensen die niet realistisch zijn v.w.b. de voor- en nadelen van diverse systemen) zo eigenwijs zijn wink

Mvg,

Michel

Tja..... :D Ik ben blij dat jij niet eigenwijs bent... winkwink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Het gaat hier om iemand die een NAS wil kopen of een server wil bouwen.

Dan is de discussie over welk OS je op die server zou moeten draaien en welke voor- en nadelen daar aan vast zitten toch wel erg relevant lijkt mij. wink

Sure, maar steeds zeggen dat jij gelijk hebt en dat er vele nono's rondlopen etc heeft daar niets mee te maken.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

Terug naar het topic van de thread. Ik zou een dedictated NAS server nemen, en die draaien meestal op Linux. Die Linux versie kan dan gestript zijn van alles wat niet nodig is voor de NAS functionaliteit. Eén van de meest stompzinnige tekortkomingen van Windows vind ik het ontbreken van een utility die de S.M.A.R.T counters van de schijven in de gaten houdt. Van de vier Seagate schijven in mijn Netgear NAS heb ik er al drie op tijd en in garantie kunnen vervangen omdat ik gewaarschuwd werd voor een toename van het aantal fouten.

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: labyrint
Hallo,

Als jij van een pc een NAS wil bouwen is toch wel enige kennis nodig van Linux. Of jij moet er een onder Windows maken ( zou ik niet doen gezien de stabiliteit ).

Domme opmerking.
Vele grote bedrijven draaien Windows, op applicatie servers en storage bakken, en dat doen ze niet als dat zo instabiel is.

Wie ging er in dit draadje nu off-topic en lokt zo verdere discussie over bijzaken uit?

Een beetje flauw van je. Eerst zelf een off-topic discussie uitlokken en als je die dan krijgt, een ander de schuld geven.

Mvg,

Michel

Geplaatst:
Wie ging er in dit draadje nu off-topic en lokt zo verdere discussie over bijzaken uit?

Een beetje flauw van je. Eerst zelf een off-topic discussie uitlokken en als je die dan krijgt, een ander de schuld geven.

Mvg,

Michel

Ik beweer niet alle wijsheid in pacht te hebben en ik verkondig niet dat er vele nono's rondlopen.
Ik heb het puur over het OS gehad.

Ik denk dat wij het nooit eens gaan worden.
Laat maar.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen