Tonskidutch Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 ja en die makkelijke NAS was voor mij zelf toch wel die TS209pro en die screenprint van de synology van enkele berichten terug lijkt mij toch ook een redelijk eenvoudige (misschien dat dit een nieuw topic ter informatie voor zoekenden zoals post, kan worden Wat is een makkelijk te bedienen NAS?) lijkt mij prima subtopic onder hardware toch? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Poetsdoekje Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 Citaat: (misschien dat dit een nieuw topic ter informatie voor zoekenden zoals post, kan worden Wat is een makkelijk te bedienen NAS?) lijkt mij prima subtopic onder hardware toch? Lijkt me een goed idee, geef jij een voorzetje?? En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Tonskidutch Geplaatst: 14 mei 2011 Geplaatst: 14 mei 2011 kan ik doen, echter ik ben belast met kennis (zoals Michel terecht schrijft) vanuit de ogen van een doorsnee gebruiker zou de vraagstelling en belangrijkheid moeten komen... moeilijkheidsgraad is moeilijk aan te kaarten als je daar iets meer ervaren in bent. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Big fellow Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Origineel bericht van: winwiz Meten is weten.... De top 50 van de longest uptimes: 44 x windows achtig 6 x IRIX (Unix)http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html En in de FAQ staat: http://uptime.netcraft.com/up/accuracy.html#hz1000 Dus netcraft kan de sites die op kernel versie 2.6 draaien niet monitoren... Dus dat maakt de gehele vergelijking/uptime tabel onbruikbaar naar mijn mening... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
SnijdeA Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Origineel bericht van: Big fellow Origineel bericht van: winwiz Meten is weten.... De top 50 van de longest uptimes: 44 x windows achtig 6 x IRIX (Unix)http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html En in de FAQ staat: http://uptime.netcraft.com/up/accuracy.html#hz1000 Dus netcraft kan de sites die op kernel versie 2.6 draaien niet monitoren... Dus dat maakt de gehele vergelijking/uptime tabel onbruikbaar naar mijn mening... Zullen we stoppen met dit welles/nietes spelletje ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Big fellow Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Origineel bericht van: SnijdeA Zullen we stoppen met dit welles/nietes spelletje ? Ik speel geen "welles/nietes" spelletje? Ik geef alleen aan dat de meting/tabel waar naar verwezen wordt niet betrouwbaar is. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Tonskidutch Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ja en die makkelijke NAS was voor mij zelf toch wel die TS209pro en die screenprint van de synology van enkele berichten terug lijkt mij toch ook een redelijk eenvoudige (misschien dat dit een nieuw topic ter informatie voor zoekenden zoals post, kan worden Wat is een makkelijk te bedienen NAS?) lijkt mij prima subtopic onder hardware toch? ciao ik heb er nu toch maar een TS-239 Pro II + van gemaakt. iets duurder maar erg veel extra's en hoge snelheid. alhoewel, betreffende die snelheid even dit: met de oude TS 209 pro is vervangen van disk een heidens karwei en uitbreidbaar boven 1 terraByte is niet mogelijk dus nieuwe (welke die opties wel aankan)FULL copy QNAP to QNAP (oud naar nieuw) backup-replicate middels rsync <<< wegens attributes en UID's + GID's rechten heel makkelijk in te stellen, maar o jongens wat is dat traag op die TS 209 4,3 GB/uur dat drukt de pret wel een beetje met een nieuwe snelle NAS. gezien de 623 GB films heeft ie nu nog 6 dagen te gaan maar ja zulke hoeveelheden zijn per rsync extreem tijdintensief. bedenk dat wel bij keuze pC en of NAS bij de oudere of goedkopere NAS zul je niet zomaar effe een hdd kunnen uitwisselen hetgeen bij de pC natuurlijk wel makkelijker gaat. zoek je zo'n NAS let dan op dit aspect van hdd's vervangen en of per rsync kopieren. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 13 juli 2011 Geplaatst: 13 juli 2011 10.0.0.101:/Multimedia on /media/hdd type nfs (rw,vers=3,rsize=131072,wsize=131072,hard,nolock,proto=tcp,timeo=70,retrans=3,sec=sys,addr=10.0.0.101) megasnel rsize=131072,wsize=131072 => enkele tests doorsnee 80MB/s Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen