Ga naar inhoud


irdeto 2 epsilon + CA Irdeto 2


Gast cabra246

Aanbevolen berichten

Gast cabra246

Hallo,

ik ben nieuw op het forum, bezit een Hyundai HSS 1000ir welke permanent in Frankrijk staat. Ik heb prima beeld (ASTRA) en geniet van ...tig arabische zenders maar ook France 24 9international en kan zo het nieuws volgen. U begrijpt het al: Free on air. Nu heb ik een irdeto 2 + CA(M?) gemarktplaatst maar mis elke kennis om eea werkbaar te krijgen. De vorige eigenaar had het over NLD 1,2,3, en BVN en een sportzender maar wist zelf ook het fijne er niet meer van omdat het voor hem ook al tijdje geleden was.

Ik begrijp dat de smartcard in de "lezer" moet maar of dat icm de CA moet etc etc je ne sais pas.

PS Ik heb de kaart via internet geactiveerd (niet kunnen testen) wat voor mij in ieder geval de zekerheid gaf dat de kaart bestaat in de database Canal Digital anders had ik een foutmelding gekregen.

Een hoop informatie dat besef ik, maar nogmaals, ik ben een leek met een satreceiver en wil NLD zenders kunnen kijken tijdens de vakanties . ik hoop de benodigde info via jullie te krijgen, dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Zuppelan
dan is het afstemmen op BVN, activatiepuls aanvragen, en wachten tot het kaartje het commando ontvangt.


Dat gaat nooit werken, natuurlijk. BVN is fta en zal deze nooit EMM pulsen versturen. EMM zijn de update pulsen.

Een irdeto smartcard gaat direct in de ingebouwde kaartsleuf in de hyundai ( Het is namelijk een irdeto sateliet ontvanger ). De chip naar beneden.
Afstemmen op ned 1 of sbs 6 en een update puls aanvragen bij canal digitaal: www.canaldigitaal.nl

Wanneer de irdetokaart niet meer geregistreerd staat, moet je een seca 3 kaart aanschaffen. ( Let wel, deze moet geregistreerd staan op een nederlands adres ).

Wil je gebruik blijven maken van je oude hyundai ontvanger,dan moet je een CI module ( CAM ) aanschaffen, denk dan aan een aston 1.07 module. Op de hyundai moet dan wel orginele firmware staan, anders gaat het niet werken. Beter in dit geval is een canal digitaal "goedgekeurde" HD ontvanger aan te schaffen. Canal digitaal gaat binnenkort ( denk aan ca 1 jaar ) waarschijnlijk geheel over naar HD ( high definition ) uitzendingen. Daar is je hyundai totaal niet geschikt er voor.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volstrekt onjuist. Op BVN is wel degelijk codering actief, alleen worden de daadwerkelijke beeld- en geluidsstreams niet vercijferd. De codering loopt zegmaar passief mee.

 

Als je een "CCcam -d" opstart terwijl de ontvanger op BVN is afgesteld op BVN is dit het gevolg:

 

Code:
10:49:31.002 CCcam: EMM demux 1 set10:49:31.006 CCcam: EMM: start filter on irdeto emmpid: 0x136 caid: 0x622 id: 0x010:49:31.010 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xb6 caid: 0x100 id: 0x010:49:31.013 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xb7 caid: 0x100 id: 0x6a10:49:31.017 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xb9 caid: 0x100 id: 0x6c10:49:31.017 CCcam: EMM: not interested in 0100:00006D10:49:31.021 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xbb caid: 0x100 id: 0x0

 

En zoals je ziet heeft 'ie direct door dat er een Irdeto EMM op BVN zit en gaat direct luisteren. ECM's zal je op BVN natuurlijk niet ontvangen, omdat de zender niet daadwerkelijk gecodeerd is.

 

BVN is jarenlang in officiële adviezen gebruikt om activatiepulsen op te vangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cabra246

Zuppelan en Paardegek,

Beide bedankt voor jullie inbreng. Ik begrijp dat er een grote kans bestaat dat ik in ieder geval BVN en zelfs NLD 1,2 etc zou kunnen ontvangen met kaart. Ik heb deze kaart als eens online geactiveerd (om te kijken of de kaart nog bekend was) en heb geen melding "ongeldige invoer" gehad. Ik leid hier uit af dat de kaart nog geaccepteerd word.

Wat kan eventueel met Irdeto CAmodule (hier kan geen kaart in overigens). Is dit bedoelt voor ontvangers die niet standaard irdeto zijn? Ik heb het erbij gekregen en weet niet wat ik er mee zou kunnen doen.

Enfin, nogmaals dank, in Mei dit jaar gaan we erachter komen, nog tips hoe ik de schotel dan afstem of is de afstelling van nu voldoende?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cabra246
Hallo,
ik ben nieuw op het forum, bezit een Hyundai HSS 1000ir welke permanent in Frankrijk staat. Ik heb prima beeld (ASTRA) en geniet van ...tig arabische zenders maar ook France 24 9international en kan zo het nieuws volgen.



Hoi,
Weet je wel zeker dat je schotel uitgericht is op de Astra 1 satelliet (19 graden oost)?
Nu zitten op de Astra ook wel een paar Arabische zenders, maar toch vooral heel veel Duitse zenders.

Als je op eeen andere satelliet gericht staat zal je Nederland 1/2/3 niet kunnen ontvangen.
Voor BVN heb je trouwens die kaart niet nodig, wel voor de andere 3 Nederlandse zenders.

Een Irdeto Cam is inderdaad bedoeld voor ontvangers die niet standaard Irdeto "in huis" hebben en de meeste ontvangers hebben dat niet. Zo'n ontvanger moet dan wel de mogelijkheid hebben voor het plaatsen van een Cam.

Ik heb hier trouwens ook een Irdeto-cam met Irdeto-kaart en dat werkt goed.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Irdeto cam module waar geen kaart in kan (z.g.n. dikke cam) is orgineel juist voor orginele Irdeto ontvangers (Pace 500 / Nokia 9*00 / galaxis / Grundig DTR 1200)

Je kunt er niets mee in die Hyundai , hij past er niet eens in .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trust
De Irdeto cam module waar geen kaart in kan (z.g.n. dikke cam) is orgineel juist voor orginele Irdeto ontvangers (Pace 500 / Nokia 9*00 / galaxis / Grundig DTR 1200)
Je kunt er niets mee in die Hyundai , hij past er niet eens in .

Maar een irdeto kaart kan in de interne cardreader van de hyundai. De 1000 Ir is een irdeto ontvanger !! Ooit zelf zo'n ontvanger gehad.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cabra246
Zuppelan en Paardegek,
Beide bedankt voor jullie inbreng. Ik begrijp dat er een grote kans bestaat dat ik in ieder geval BVN en zelfs NLD 1,2 etc zou kunnen ontvangen met kaart. Ik heb deze kaart als eens online geactiveerd (om te kijken of de kaart nog bekend was) en heb geen melding "ongeldige invoer" gehad. Ik leid hier uit af dat de kaart nog geaccepteerd word.
Wat kan eventueel met Irdeto CAmodule (hier kan geen kaart in overigens). Is dit bedoelt voor ontvangers die niet standaard irdeto zijn? Ik heb het erbij gekregen en weet niet wat ik er mee zou kunnen doen.
Enfin, nogmaals dank, in Mei dit jaar gaan we erachter komen, nog tips hoe ik de schotel dan afstem of is de afstelling van nu voldoende?


Ik denk dat je een oude irdeto 1 kaart gekregen hebt. ( staat multichoise op en is licht blauw van kleur. Daar kun je helemaal niets mee.
Ook die CA module kun je gewoon in de klikko gooien.
Wat je waarschijnlijk nodig bent, is een seca 3 smartcard ( geregistreert op een nederlands adres ) en een aston module. De Hyundai moet dan wel voorzien zijn van orginele firmeware ( 1.07 of 1.08 )

Een irdeto 2 kaart is of donker blauw van kleur of donker rood van kleur. Daarbij moet het abonnement wel geregistreert staan.
BVN kun je zien zonder smartcard.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek


Ik denk dat je een oude irdeto 1 kaart gekregen hebt. ( staat multichoise op en is licht blauw van kleur. Daar kun je helemaal niets mee.
Ook die CA module kun je gewoon in de klikko gooien.
Wat je waarschijnlijk nodig bent, is een seca 3 smartcard ( geregistreert op een nederlands adres ) en een aston module. De Hyundai moet dan wel voorzien zijn van orginele firmeware ( 1.07 of 1.08 )

Een irdeto 2 kaart is of donker blauw van kleur of donker rood van kleur. Daarbij moet het abonnement wel geregistreert staan.
BVN kun je zien zonder smartcard.

Met vriendelijke groet, paardengek


Hij geeft toch echt aan een Epsilon kaart te hebben , bovendien kon hij de kaart aanklikken bij de site van Candig en ik neem aan dat de multichoise kaart daar niet meer op staat .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cabra246

Allen,

bedankt voor de aanvullingen. Ik heb inderdaad een Irdeto 2 kaart Rood Epsilon en geen Irdeto 1.

Mij is duidelijk dat de dikke CAM niet geschikt is voor mijn Hyundai, geeft niet, want ik heb de kaart en die gaat passen (100% ctrl via internet google plaatjes)

Ik begrijp dat ik met SMS de kaart ter plekke (France) kan activeren en dan gaan we het zien. De tip om de afstelling van de schotel (ASTRA 19,2) wil ik nog eens meenemen maar als ik de zenderlijst bekijk begint dat gewoon met nld 1 tm arab 1000 (grapje). Dit is telkens het geval ook na free on air update etc etc.

Met jullie tips en support ga ik er uit komen denk ik. Nogmaals dank en als er nog tips zijn om in France met de Hyundai het satelietkijken op te leuken dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...