Ga naar inhoud

Smartcards & Attacks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alvorens mij vraag een beetje wat te verduidelijken wil ik toch wel even het volgende vermelden...

Als nieuwkomer ben ik nog ver verwijderd om op het niveau van kennis/ervaring te komen die de meeste bezoekers van dit forum al hebben opgedaan.

Maar de afgelopen dagen heb ik enorm veel praktische tips en informatie kunnen verzamelen die ik nooit via tijdschriften en/of andere vakliteratuur had kunnen vinden! Dus guys... bedankt!

Ok even naar het onderwerp!

Eerste vraag...

Smartcards zijn er te vinden in verschillende uitvoeringen.

Om er maar enkele te noemen, Gold, Piccard, Fun, ...

Prima! Dus deze kaarten kunnen we gemakkelijk met de nodige software/hardware klaarstomen voor de CAM.

Maar... zijn al deze kaarten even kwetsbaar wanneer er een provider zit te rommelen om deze "educatieve kaarten" te blokkeren?

En tweede punt... de sleutels (keys) die telkens weer opnieuw moeten ingebracht worden. Hoe worden deze nieuwe codes aangemaakt. Ik bedoel, is er een soort wiskundige algoritme om deze te berekenen. Of wordt er door middel van een toevalsgenerator keys aangemaakt in de hoop dat deze dan zullen werken?

En als laatste... MOSC kaarten dus de originele, in welke mate verschillen deze dan van inhoud met de "educatieve kaarten". Deze werken toch ook met keys! Hoe komt dat deze dan niet worden uitgeschakelt bij een aanval.

OK wie durft de uitdaging aan om mij hierop wat toelichting te geven.

Bedankt op voorhand...

Wizzy

Geplaatst:

Kijk eens bij Duwgati, denk niet dat je dat al gelezen hebt.

en als je iets illegaals zoekt, dan zit je op de verkeerde site.

M@zzel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen