Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al jaren een twin ontvanger in de woon en een andere in de slaapkamer. Met 1 schotel op een usals motor. en een quad lnb.

Dit werkt niet echt lekker, ik kan alleen met de ontvanger in de woonkamer sturen omdat er maar 1 kabel door de motor geleid wordt.

Iemand een idee hoe je dit zonder 2e schotel handiger kan doen?

Eigenlijk zoek ik iets als een coax relais, waarmee ik of 1 kabel van ontvanger A of 1 kabel van ontvanger B door de motor kan sturen. Die coax switch zou ik dan wel vanuit de ontvanger willen kunnen omzetten met diseq bv.

Geplaatst:

Dat zou je met een lnb schakelaar kunnen doen

De switch schakelt door een externe 12V spanning (draad met tulpplug) en kan gebruikt worden voor 1x in en 2x uit, of als 2x in en 1x uit.

post-33015-1318261875,124_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Citaat:
De switch schakelt door een externe 12V spanning (draad met tulpplug) en kan gebruikt worden voor 1x in en 2x uit, of als 2x in en 1x uit

Dan ga je toch één ontvanger altijd moeten uitschakelen , anders krijg je toch problemen met de spanning. confused

Ik schakel gewoon over door een simpele wisselschakelaar , waar de aders van de coaxen worden verwisselt en de buitenkernen van de coaxen gewoon aan elkaar zijn verbonden.
Werkt reeds jaren prima.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Als je het op deze manier aan sluit, maakt het niks uit of er nou 1 ontvanger aan staat

of twee ontvangers ,er is maar 1 door gang die werkt.

post-33015-1318261880,2574_thumb.jpg

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Kan wel zijn hoor. Maar stel nu dat ik kijk op ontvanger A en een andere persoon op ontvanger B. We kijken beiden op een zender van 19,2°E . Ik wil een zender gaan bekijken op de 1,0W en die andere persoon een zender op de 28,0E , wat gebeurt dan als wij op hetzelfde ogenblik willen verdraaien. confused

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Geplaatst:

Dit is een handige oplossing voor ons, ik ga dat zo doen. Wij kijken beneden of boven, nooit tegelijk.

En als ik naar boven ga zet ik beneden alles uit met een master/slave stroom-verdeelbalk.

Dus als ik de 12v voor de schakelaar uit de master/slave balk haal, kan ik het zo aansluiten dat boven de motor stuurt als beneden de boel uit staat;-)

• 5 weken later...
Geplaatst:

Toch nog even een vraagje. Als je wilt de motor draaien met ontvanger A moet de ontvanger B dan uitgeschakeld worden of mag die gewoon op stand-by staan . Uiteraard geldt het ook voor het omgekeerde.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb zo een switch besteld.

Ik heb de coaxkabel die van mijn rotor komt aangesloten op "in".

Ontvanger A aangesloten op de linker uitgang (waar staat 0V) en ontvanger B aangesloten op de rechter uitgang (waar staat 12V).

12 volt aan de plug-in gehangen ( ik veronderstel dat de pin van plug-in de + is ) en ik hoor een harde zoemtoon.

Verdraaien via ontvanger B doet niks , dus waarschijnlijk slaat de relais niet om. Verder blijft deze switch maar verder zoemen.

Hoe krijg ik dit goed werkende ?

Geplaatst:

Aan beide ontvanger hoef niks in te stellen , anders draait je schotel ook niet meer

er is altijd maar 1 door gang die werkt

De 12v aansluiting zorgt er voor dat je kan wisselen tussen de twee ontvangers

Dus als je 12v op dat draadje zet, waar 12 v bij staat, gaat de tweede ontvanger werken

als er geen stroom op staat werkt altijd maar 1 aansluiting

Geplaatst:

Beide ontvangers staan op usals met dezelfde lengte - en breedtegraad. Ontvanger A werkt dus probleemloos. Ik zet mijn ontvanger A op standby en ga naar ontvanger B . Dus volgens jou zou deze ontvanger nu moeten draaien met usals. Echter dit gebeurd niet. Nochtans staat er 12 volt op de V-plug. Echter maakt dit een helse zoemtoon die je vanop 50 meter kunt horen. Dus klopt er ergens iets niet. Alles is geinstalleerd volgens het schema zoals hier boven aangegeven. confused

Geplaatst:

Wat van voeding heb er op aan gesloten een gelijkstroomvoeding, of een wissel spanning voeding

Staat misschien wel in de handleiding wat van voeding er op aan gesloten moet worden .

Gast Auggie
Geplaatst:
Doorlussen is volgens mij makkelijker, als je nooit tegelijkertijd beneden en boven kijkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen