joop001 Geplaatst: 18 maart 2011 Geplaatst: 18 maart 2011 Hallo allemaal, Ergens (vraag mij echt niet meer waar) heb ik gelezen dat je in de eerste helft van maart de stand van de zon kan gebruiken als redelijk nauwkeurige indicatie om te bepalen of je op die plek zicht heb op de door jou gewenste sateliet positie. Waarom ik dit vraag is dat ik op een plek tot rond 13:15 uur direct zonlicht heb en dat ik dus hoop dat dit verhaaltje klopt en dat dit dan concreet voor mij betekent dat ik vanaf die plek de 9 en 4,8 oost en de 0,8 west in beeld kan krijgen. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Alvast bedankt. Groeten Joop
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart 2011 Geplaatst: 18 maart 2011 klopt ongeveer dat je dan zicht hebt... maar nog fijner is dishpointer even raadplegen mede in verband met bomen en of hoge gebouwen in het verlengde van de kijkrichting per satpositie momenteel zijn nog geen bladeren aan de bomen en dat kan dus bedriegelijk zijn mbt de zon NU ciao Pabadam Yonderboi
joop001 Geplaatst: 18 maart 2011 Auteur Geplaatst: 18 maart 2011 Tonskidutch, Bedankt voor de reactie. Het probleem zal niet van de bomen komen of hoge gebouwen. Het hoogste is het huis van de buren (huis buren +/- 10,0 m hoog schotel komt op garage +/- 3 m hoog op voet van 1 meter verschil is +/- 6 m afstand nok schotel +/- 25 meter) en bomen staan niet in het zicht en verder is er niks in de vorm van gebouwen etc. Dus daarom de vraag of deze natuur hulp/vuistrregel ook een echte hulp is of een bakerpraatje. Dishpointer ken ik, echter onze buurt staat daar nog niet op toen was de grond nog maar net bouwrijp gemaakt foto is waarschijnlijk gemaakt op een woensdag ergens in 2006 (gezien de rommelmarkt elders in het dorp ergens rond de klok van 15:00 uur) en onze buurt is uit 2007. Dus dan betekent dit goed bericht en dat ik mij verder kan verdiepen in mijn wens om een T90 oid op de garage te poten. Groeten Joop
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart 2011 Geplaatst: 18 maart 2011 hoi, tja dishpointer is er ook als app voor iphone en soortgelijke dan kun je zelfs op je mobieltelefoon zien waar welke sat staat (waren ook wat afbeeldingen van in dit forum. maar klinkt als een succes verhaal en met t90 (en voorbeelden besproken) een goede ontvangst ciao Pabadam Yonderboi
joop001 Geplaatst: 18 maart 2011 Auteur Geplaatst: 18 maart 2011 Bedankt voo je reactie en als ik alles ok heb laat ik wel wat horen. groeten joop
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen