-=Ron=- Geplaatst: 18 maart 2011 Auteur Geplaatst: 18 maart 2011 Ik weet waar je heen wil, ik heb zelf de multitenne twin, zodat ik op kan nemen terwijl ik anders kijk. Maar nee hoor, het is voor mijn moeder van 67, die moet je het niet meer te moeilijk gaan maken.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 maart 2011 Geplaatst: 18 maart 2011 Duidelijk... Anders was NU het moment om twin LNB's te monteren en kabel erbij trekken en en en... Altijd goed om even na te denken voor je iets aanpakt.
-=Ron=- Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Zo, heeft iets langer geduurd, maar ik heb de foto's... En mijn grootste probleem is nu dus: Welke staat op de Astra en welke op de hotbird? En hoe krijg ik de andere dan goed gesteld? Want nu zit ie in een bepaalde houder. Of is het verstandiger om zo'n dual kop te kopen, dus waar Astra 1 én 3 al in zitten? (Waar kun je die het beste kopen, wat is de beste, en wat moet zoiets kosten) En moet ik dan de schotel zelf opnieuw stellen, of zou dit ineens goed gaan? Want zoals jullie kunnen zien staat ie op de nok van het dak, en daar ben ik toch niet zo'n held in...
Eduard07 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Als je voor de schotel staat, staat de rechter lnb op Hotbird. Losse lnb's is het beste. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
vGnp Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Plaatje is van jouw huidige situatie. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast willem100 Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 toch heel simpel, lnb houder losmaken en aan de andere kant vast zetten ? astra hotbird is 6,2 graden, astra 1 en 3 is 4,5 graden. proberen maar, als het niet gaat cd duo lnb erin of 2 losse lnb's.
satencom Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Met deze lnb's gaat het niet lukken ze zijn te breed ,en het voorste deel van de lnb is te groot , als je de 19,2 en 23.5 wilt ontvangen dan moeten de lnb's zo dicht mogelijk tegen elkaar aan , Je zou de lnb's ook kunnen vervangen door alps lnb's maar zitten de lnb houders wel op rail , wand de lnb houder moeten wel verstel baar zijn. Je zou ook kunnen kiezen voor een duo-lnb 80 die is weer voor grotere schotels met een geschikte lnb houder of je die nog hebt. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Eduard07 Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Origineel bericht van: vGnp Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Plaatje is van jouw huidige situatie. vGnp Jouw plaatje had anders al veel meer woorden dat ik. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
-=Ron=- Geplaatst: 25 maart 2011 Auteur Geplaatst: 25 maart 2011 Toch vond ik het plaatje vrij verhelderend. Alleen maak ik me toch zorgen over de grootte zoals Satencom schreef. Dus wellicht toch een monoblock erop die beide sats tegelijk aan kan? Ik ben niet zo'n held op het dak, dus hoe minder ik erop moet, hoe beter ik het vind! Zoals ik een paar post terug al vroeg: Welke kan ik dan het beste nemen, waar kan ik deze het best kopen, en wat kost ie dan? En nog een vraagje: Moet ik dan de schotel ook opnieuw stellen, of zou het vervangen al voldoende zijn?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Als de LNB die er nu opzit voor Astra1 echt in het midden zit, dan hoef je niet opnieuw uit te richten. Is dit niet het geval, dan wel. Let er bij de aanschaf van een monoblock wel op dat ie voor 80cm schotels is en niet voor 60cm.
vGnp Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Origineel bericht van: -=Ron=- En nog een vraagje: Moet ik dan de schotel ook opnieuw stellen, of zou het vervangen al voldoende zijn? Als ik goed naar jouw foto's kijk, dan bestaat de huidige opstelling uit schotel met twee losse LNBs. Dat is de situatie rechts op het plaatje dat ik geplaatst heb. In dit geval zul je de schotel iets moeten draaien. Als je echter geluk hebt dan zit de ene LNB in het brandpunt op 19,2E, en kijkt de andere LNB "scheel" naar de Hotbird. Dat is de situatie zoals met monoblock, links op het plaatje dat ik geplaatst heb. Helaas voor jou is dat met alleen jouw foto's niet vanaf hier te zeggen. Uitproberen dus. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
-=Ron=- Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Het lijkt mij dus het verstandigste om te gaan voor zo'n monoblock, ook gezien de leeftijd van de huidige LNB's. Hartelijk bedankt voor jullie tips, heel verhelderend. Maar heeft iemand nog een tip welke monoblock ik het beste kan nemen, of maakt dat niets uit?
satencom Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Duo lnb 80 Twin Inverto Duo Inverto Black Pro Astra Duo Twin lnb voor 80 cm schotel Heb je wel een goede lnb houder want er zit weinig ruimte tussen de lnb's van een duo-lnb, let daar wel even op Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
-=Ron=- Geplaatst: 21 april 2011 Auteur Geplaatst: 21 april 2011 Nou, dit weekend moet het gaan gebeuren. Dus ik de lokale satellietboer gebeld... Die wil me een nieuwe schotel aansmeren, omdat een monoblock waarschijnlijk niet gaat op een "oudere" schotel. Wat adviseren jullie in deze? Als ik zo naar de schotel kijk, lijkt het een 80cm, en verdomd veel op een Triax schotel. Kan ik daar niet zomaar een monoblock opzetten? Ik wou eigenlijk morgen het dak op...
Crazy Sat Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Citaat: Als ik zo naar de schotel kijk, lijkt het een 80cm, en verdomd veel op een Triax schotel. Kan ik daar niet zomaar een monoblock opzetten? Is zeker geen Triax maar een Funke FA99 schotel (denk ik). Ik had vroeger dezelfde schotel(zie foto hierbij)maar met een sg2100 rotor. Voor een 25 euro heb je een monoblock voor Astra 1 en Astra 3. De rechter lnb ( als je vanaf de monoblock naar de schotel kijkt ) op de 19,2° uitrichten tot max. ontvangst . De linker lnb staat dan automatisch goed op de 23,5°. Misschien eventjes de monoblock lichtjes kantelen. ( de linker lnb iets hoger dan de rechter lnb ) PS.: deze Funke schotel is een prima schotel , zeker geen andere nemen. Succes. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen