-=Ron=- Geplaatst: 21 april 2011 Auteur Geplaatst: 21 april 2011 Net even vanuit het zolderraam wat foto's gemaakt. Op de schotel is geen enkel merk te ontdekken. Het enige wat ik heb kunnen meten is dat ie 90cm in doorsnee is. En de koppen zijn als volgt geplaatst. Zo te zien zitten ze op een rail. Kan ik daar zonder problemen een dual-kop op zetten? Alvast weer bedankt voor jullie (snelle) antwoord!!
Tonskidutch Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 wat een onderkomen oude teringzooi... zichtbaar in die foto's je mag blij zijn als je de verroeste schroeven en klemmen nog los krijgt en dat je nog signaal had - een wonder dit weekend...> vervangen Pabadam Yonderboi
-=Ron=- Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Dus je raadt me aan om het hele spul te vervangen? Niet goedkoop doen, maar ook de schotel vervangen? (goedkoop = duurkoop?)
vGnp Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Origineel bericht van: -=Ron=- Dus je raadt me aan om het hele spul te vervangen? Niet goedkoop doen, maar ook de schotel vervangen? (goedkoop = duurkoop?) Begin eerst eens met een roestborstel, cola (of een andere roestoplosser) en kijk eens of je e.e.a. nog gangbaar kunt krijgen/maken. Nieuw kopen kan later altijd nog. En met twee LNBs en een armpje moet 19,2E en 23,5E gewoon kunnen werken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Crazy Sat Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Als je alles heb kunnen weghalen , zou ik er gewoon een monoblock erop zetten. Je schotel is van een zeldzame soort die Funke schotels zijn enorm goed , dus houden ! Je hebt twee coax kabels lopen naar binnen dus eventueel kun je een twin monoblock overwegen. Die twee lnb's zullen wel nog heel goed werken maar ik zou gaan voor de monoblock. Wat info hier : http://www.youtips.nl/satelliet-en-tv/lnb-configuraties/838-astra-1-en-3-met-duo-lnb?showall=1 feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
-=Ron=- Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Tja jullie brengen me wel aan het twijfelen. De een zegt: wat een oude meuk, je mag blij zijn dat je nog iets ontvangt, en de ander zegt gewoon hergebruiken. Wat is verstandig? Ik wil niet nou lang aan het rommelen zijn, om volgend jaar de boel alsnog te vervangen. Dat bedoel ik met goedkoop is duurkoop. Maar stel dat ik de koppen wil hergebruiken, dan moet ik degene in het midden vd stang laten zitten, en de linkse aan de rechterkant zetten? Van achter gezien dan. En moet ie nog onder een bepaalde hoek op de rail? Die van de hotbird ligt nu ook iets achterovergekanteld.
Tonskidutch Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 luister, die schotel zelf, die kan nog jaren mee maar dat gedoe op de LNB multi-feed en die brosse coax kabels die moet je echt vervangen en zo'n duo-block nieuw (of monoblock 19,2~23,5 zoals Crazy Sat schrijft) dan ben je gauw klaar (qua kosten) dat was mijn reactie; maar iets meer omschreven. als je de multifeed nog in beweging krijgt, zou ik er overigens ook 28,2 bij hangen met een 2in1 uncommitted switch heb je drie mooie posities. ciao Pabadam Yonderboi
-=Ron=- Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Bedankt voor je uitleg. Dus jij bent van mening dat ik een monoblock gewoon kan bevestigen? En zonder problemen met deze schotel gaat werken? Want dat is het eenvoudigst voor mij: de schotel staat al (nagenoeg) goed, kop vervangen, en eventueel wat bijstellen
Tonskidutch Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 tijdje terug schreven we al JA dat is nog steeds JA gaan jongen, prachtig weer, niemand op de weg, duo-block en coax halen, ladder, klimmen, installeren. kom op Pabadam Yonderboi
vGnp Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Het is al eerder genoemd deze thread, maar toch nog maar eens: Koop een DuoLNB voor een 80 cm schotel, de standaard DuoLNB van CDS gaat niet of slecht werken op een 90 cm schotel. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 vGnp, juist maar ik schreef ook nergens om die van CDS te nemen. er zijn betere (ook allemaal al in het schotelpark beschreven.) ciao Pabadam Yonderboi
vGnp Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch vGnp, juist maar ik schreef ook nergens om die van CDS te nemen Klopt, maar als niemand het zegt - en TS vervolgens zo'n ding koopt - dan is het achteraf een beetje sneu als het niet expliciet genoemd is. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Ik zou de boel niet zomaar vervangen, schotel en LNB's kunnen heus nog wel ff mee. Misschien wel even een paar schroefjes vervangen, als de oude te rot zijn.
Tonskidutch Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 helemaal waar en zo iets moet men inderdaad ergens genoemd hebben om tel eurstelling te voorkomen. Pabadam Yonderboi
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch als je de multifeed nog in beweging krijgt, zou ik er overigens ook 28,2 bij hangen met een 2in1 uncommitted switch heb je drie mooie posities. Da's zonder meer een goede optie, een Spaun SUR220 voldoet daarvoor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen