Ga naar inhoud

3 lnb's = ontvangst, 4 lnb's geen ontvangst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had een triax met 3 lnb's. Ik heb een paar weken terug een HD ontvanger gekocht en heb daarvoor m'n LNB van Hotbird gewisseld naar de astra 23° positie. Dit ging perfect, ik had van de eerste keer beeld en moest niets veranderen in m'n ontvanger (satwinkel had ingescand voor de 4 lnb posities).

Vandaag wou ik een nieuwe lnb plaatsen zodat ik ook weer beeld had op hotbird. Ik plaats de lnb in de houder die nog uitgelijnd stond op hotbird, verbind met een kabel aan de Diseqc en toen begonnen de problemen.

Ik had beeld op Hotbird maar niet meer op astra 19° en 23°. In het menu van m'n sab ultimedia HD ontvanger zitten rommelen in de diseqc settings. Nergens nog beeld.

Ik haal dus alle lnb's uit de diseqc en besluit ze mooi op volgorde aan te sluiten. Hotbird op lnb1 ingang, astra 19° op lnb2 ingang, enz... (want ze zaten gewoon willekeurig aan de diseqc)

In het menu stel ik dit ook zo in maar ik krijg maar beeld uit 3 lnb's tegelijk. LNB van hotbird eraf gehaald en nog steeds geen beeld op astra 23°, wel op 19° en 28°. Ik scan opnieuw 23° in, wel beeld op Een HD maar niet op Ned 1 HD of Eurosport HD. Ik verwijder die zenders die niet werken en scan weer in, nu wel beeld op die zenders. Dus wie weet stond ik voordien af te regelen op een zender die gewoon niet werkte om 1 of andere reden.

Maar nu had ik beeld op alle astra's. Dus sluit ik hotbird weer aan, ik zet de diseqc voor hotbird aan in het menu. Geen beeld op Hotbird en het beeld op astra 23° is ook weer weg.

Na 3 uur kloten heb ik terug beeld op alle astra's maar Hotbird lukt niet meer.

Ik heb de kabels van lnb naar diseqc vervangen door nieuwe, lnb's op andere diseqc ingangen geprobeerd (die werken allemaal) maar 4 tegelijk krijg ik niet werkende.

Ik kan de ontvanger automatisch de diseqc laten zoeken (aangegeven als A, B ,C en D in het menu) maar dan zet hij 2 lnb's op dezelfde diseqc (soms op C, soms op D). Ben maar gestopt nu want het regent te hard. Ook is de signaalsterkte op astra 19° wat gedaald, maar schotel hangt muurvast dus vergaan is die niet.

Iemand ideeén die ik nog kan proberen volgende week?

Geplaatst:

Al geprobeerd zonder Diseqc?

Rechtstreeks de LNB's om de beurt op de ontvanger aansluiten en uitrichten.

Dan weet je dat die goed staan en signaal geven.

Dan de Diseqc aansluiten. Mocht je dan weer problemen hebben. Ligt het aan de Diseqc.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Wat is het merk van de Switch ,ik denk dat daar het probleem zit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Appart doen alle lnb's het, merk van de Diseqc switch moet ik eens gaan kijken aan de schotel maar dat zal voor maandag zijn want nu regent het nog hard. Met google afbeeldingen zoeken heb ik hem wel gevonden: http://www.wiresandstuff.com/television-...o-1-output.html Diseqc 2.0 maar in m'n ontvangermenu kan ik enkel diseqc 1.0 en 1.1 vinden.

Wat ik wel raar vind, ik heb nu op alle astra's weer beeld behalve op de zender Eurosport HD. Daar vind hij geen signaal. De andere zenders op astra 23° doen het wel. Ook als ik de lnb wissel, vanmorgen had ik wel nog beeld.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je kunt gewoon DiSecq 1.0 gebruiken -> A/B/C/D

Gast willem100
Geplaatst:

je hebt toch niet de 4/1 van sab ?

want die doet het soms wel en dan weer niet.

Geplaatst:

Net alles nagekeken, alle connectors van de kabels opnieuw gemonteerd. Alle lnb's werken, alle diseqc ingangen werken, maar met 4 lnb's aan de diseqc werkt hotbird niet.

Eurosport HD werkte ook niet, totdat ik in m'n ontvanger de optie "auto diseqc search" uitzette en de optie "booster" aanzette. Ik weet niet wat booster betekend maar zonder die optie aan blijft het signaal op Eurosport HD springen tussen 10% en 75% en geeft hij geen beeld (enkel op die zender van astra 23° komt dat probleem voor)

Ook veranderde m'n ontvanger random de diseqc poorten van de lnb's met de optie "auto diseqc search" die aanstond. Dus als ik alles goed instelde in het menu, veranderde m'n ontvanger even later na wat zappen A naar C of D naar B enz...

Dus dan zal het wel aan de diseqc switch liggen zeker? Dat hij met 4 aangesloten lnb's om 1 of andere reden niet werkt of lnb's door elkaar haalt.

En de gebruiksaanwijzingen van satelliet ontvangers mogen ook weleens duidelijker. Zoek ik in de handleiding de optie "Booster" op, staat er dit als uitleg: "hiermee zet je de booster optie aan of uit"

Dat snap ik wel maar wat doet die optie?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: cookie
Ook veranderde m'n ontvanger random de diseqc poorten van de lnb's met de optie "auto diseqc search" die aanstond. Dus als ik alles goed instelde in het menu, veranderde m'n ontvanger even later na wat zappen A naar C of D naar B enz...

Dan blijft ie zoeken... Dat soort opties moet je inderdaad uitzetten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen