Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voordelen zijn meteen zappen tov een schotel die eerst naar de juiste positie moet draaien.

Nadeel is je hebt diseqc switches en meerdere LNB's nodig dus vaak iets duurder in aanschaf en diverse LNB's zitten uit het brandpunt dus minder signaal sterkte.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Met 4 lnb zal altijd wel lukken ik weet niet wat van merk het is, in verband met de houder

Je zal er wel een lnb houder bij moeten zoeken als geen triax is .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Er bestaan toch universele LNB houders? Die zou je kunnen proberen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Codx
Voordelen zijn meteen zappen tov een schotel die eerst naar de juiste positie moet draaien.

Nadeel is je hebt diseqc switches en meerdere LNB's nodig dus vaak iets duurder in aanschaf en diverse LNB's zitten uit het brandpunt dus minder signaal sterkte.

zijn dat een paar procenten of tientallen ?
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik denk dat zolang je een beetje netjes 'in het midden' blijft, het wel meevalt allemaal. Als je veel LNB's wilt, dan is natuurlijk iets als een T90 een betere optie.

Geplaatst:

weet eigenlijk nog niet wat ik precies wil misshcien draaibaar maken ,heb al een vaste schotel met 4 lnb's 13, 19.2 de 23,5 en de 28,2 het is hobby weet niet welke sats nog de moeite waard zijn kwa aanbod ?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Wat jij heb qua vaste opstelling dat is wel vrij standaard. Qua hobbie kun je nog denken aan feed-hunting, de Sirius was altijd een leuke satelliet (maar die heb ik momenteel ook ff niet voorhanden). Denk dat je je eens moet oriënteren op bv. lyngsat om te kijken welke satellieten potentie hebben voor jou.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Wat jij heb qua vaste opstelling dat is wel vrij standaard. Qua hobbie kun je nog denken aan feed-hunting, de Sirius was altijd een leuke satelliet (maar die heb ik momenteel ook ff niet voorhanden). Denk dat je je eens moet oriënteren op bv. lyngsat om te kijken welke satellieten potentie hebben voor jou.

Ik zal me er eens gaan verdiepen maar tot op heden is het voor mij alleen maar mogelijk om vanaf de 13 oost naar de 42 oost te gaan de andere kant op West is (nog) geen optie bomen staan in de weg die binnen een aantal weken zullen worden gekapt dus de sirius en de thor is (nog) geen optie
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Eigenlijk helemaal mooi, kun je je eerst verdiepen in wat je interessant lijkt en dan als de bomen weg zijn in de praktijk brengen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: greevels

zijn dat een paar procenten of tientallen ?

Hoe meer uit je het brandpunt gaat hoe zwakker het signaal wordt. Kun je niet in procenten uitdrukken. Heetft ook geen zin want niet elke satelliet is even sterk. Er zijn ook schotels met meerdere brandpunten verkrijgbaar. Maar met 1 schotel 42 oost en 45 west ontvangen is ondenkbaar. Ik meen dat de maximale afstand bij een Wave iets van 30 graden is. Met een normale schotel is dat dus al stuk minder.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Ik meen dat de maximale afstand bij een Wave iets van 30 graden is.

Da's ongeveer 45 graden...
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Om nog even terug te komen op dit onderwerp. nu zijn alle bomen de tuin uit , ik wil nu voor die 1 meter schotel de 0.8 west en de 7.0 east gaan ontvangen , ik vraag me nog steeds af omdat het 1 meter schotel betreft hoeveel % ik ga inleveren ivm het brandpunt dat niet goed ligt bij een 1 meter schotel met twee lnb's

of raden jullie me een 88 cm schotel aan ?

die ook niet geheel rond van vorm is ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: greevels
weet eigenlijk nog niet wat ik precies wil misshcien draaibaar maken ,heb al een vaste schotel met 4 lnb's 13, 19.2 de 23,5 en de 28,2 het is hobby weet niet welke sats nog de moeite waard zijn kwa aanbod ?

Je hebt al een vaste opstelling, dan kun je naast je huidige vaste opstelling toch een draaibare opstelling maken om 7 oost etc te ontvangen.

mvg Wiljo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen