Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Geluidssterkte van Rebox 9000 via versterker


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Rebox 9000 aangesloten op mijn Onkyo versterker via de optische uitgang zodat ik muziekprogramma's of films via mijn home cinema set kan bekijken. Natuurlijk geeft dit veel beter geluid dan alleen via de TV maar dat wisten jullie natuurlijk al.

Het vreemde is wel dat ik het volume van de Rebox volledig open moet draaien om een beetje normale volume instelling op mijn versterker te kunnen hebben.

Zet ik de Rebox op het vierde blauwe blokje dan moet ik mijn versterker op 50 zetten terwijl ik voor een prettig volume normaal gesproken een instelling tussen de 20 en 30 kies. Wil ik echt stevig geluid hebben dan zet ik de versterker normaal gesproken op veertig en dat is zo'n beetje op half voor deze versterker.

Maar als ik het volume van de Rebox op het vierde of vijfde blauwe blokje zet moet ik de versterker op 65 zetten om een beetje stevig geluid te krijgen.

Pas als ik de Rebox vol open zet (en het volume van het TV toestel op 0 want anders knallen daar de speakers van uit elkaar) kan ik de Onkyo versterker weer op de normale manier gebruiken en is een volume van 25 prettig en 40 gewoon weer hard.

 

Is het normaal dat ik de Rebox voluit moet zetten om voldoende input in mijn versterker te krijgen? Kan het kwaad dat de Rebox lange tijd vol volume staat als ik via de versterker luister?

Zijn er hier meerdere personen die hun Rebox via de optische uitgang aan de versterker hebben aangesloten en wat zijn jullie ervaringen?

Of misschien toch beter op een andere manier aansluiten?

Graag jullie mening!

 

Groet!

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb 'm alleen op mijn tv aangesloten, maar dan staat het Rebox volume ook altijd op maximum.

Dat is de enige stand waarin het volumeniveau van de box hetzelfde is als het geluid van de kabel-tv...

De Rebox heeft gewoon een lijn-niveau uitgang, dus het maakt weinig uit hoe hard die staat.

(Hij zal er niet van slijten of meer stroom gebruiken... :D )

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook aangesloten via de optische ingang/uitgang op mijn home cinema set. Ik heb het geluid van de Rebox 9000 ook op maximaal staan (en het geluid van de Tv uit). Als ik het geluid van de Rebox lager zet gaat het niet extreem slecht of zacht.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht kan dit aan de Onkyo liggen, kijk maar naar <DIT> bericht.

 

Ikzelf heb mijn RE-9000 ook via de optische uitgang op een Sony versterker aangesloten en herken dit probleem niet.

 

Overigens nog een opmerking, heb je de volumeregelaar van je Rebox wel voor 100% open staan?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De regelaar op de Rebox is niet sec bedoeld als volume regelaar, er zitten aan de Rebox geen luidsprekers.

Het geluid zal dus altijd worden weergegeven door je TV of Audio installatie.

 

De regelaar op de Rebox zal om een normaal ingangsniveau op de versterker aan te bieden op maximaal moeten staan.

 

Je kan voor het gemak wel via de Rebox afstandsbediening het volume voor korte tijd zachter zetten, bijvoorbeeld bij een telefoongesprek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Ik heb mijn geluid via de hdmi op mijn onkyo-versterker staan.

Voordat het dolby signaal doorgegeven werd stond mijn versterker altijd op ongeveer 30 , maar sinds dit dolbygeluid doorgegeven wordt staat de versterker op ongeveer 40.

Op de gele knop van je afstand-bediening kan je het geluid harder of zachter regelen + of - 30%.

 

Ik zou graag zien met de nieuwe update dat het geluid 30-40-50% af te stellen zou zijn zodat elke zender gelijk in niveau zal staan.En dat mijn versterker weer op ongeveer 30 zou staan.

De regelaar op mijn Rebox staat maximaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snelle willie
Vandaag toch wel gemerkt dat via de gele knop op de afstand bediening de 30% meer geluid niet werkt.Wel 30 % minder dan gaat het geluid in ieder geval wel naar beneden.Maar ik hoor geen verschil tussen normaal en en 30 % meer, dan blijft het geluid hetzelfde als normaal.


Dat blijkt normaal te zijn: mijn Reboxen doen precies hetzelfde. Waarom bij Dolby Digital 30% luider geen verschil oplevert en bij MPEG-geluid wel is mij een raadsel.

Overigens zijn er op dit forum verschillende draadjes geweest over volumeverschillen en te zacht geluid op de Nederlandse HD-zenders. <HIER> bijvoorbeeld.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...