Gast evdbeek Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Beste Allemaal, Op dit moment ben ik mijn nieuw htpc aan het samenstellen. Dit lijkt toch nog wat lastiger dan gedacht Sommige onderderdelen zijn al binnen. Bij sommige twijfel ik nog. Thermaltake VL52021N2E Element Q behuizing (binnen) LiteOn Blu-ray brander (binnen) 2 TB Samsung eco green harddisk (binnen) 2 GB memory (2 * 1gb i.v.m. dual channel) (binnen) ZOTAC H55ITX-C-E (Socket 1156) (twijfel) Intel I3 530 processor + orignele koeler (binnen) Logitech Dinovo mini keybord (twijfel) Sony PS3 bluetooth afstandbediening (twijfel) Elgato EyeTV one digitenne usb tuner (twijfel) Windows 7 MCE of zijn er nog mooie alternatieven? Elk commentaar is natuurlijk welkom en wordt gewaardeerd.
Lamko Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Je kunt er wel heel leuk twijfel bij zetten maar zonder waarom kan ik hier niet zoveel mee ! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast evdbeek Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Je hebt gelijk, ik zal het wat verduidelijken. Thermaltake VL52021N2E Element Q behuizing (binnen) Hier heb ik voor gekozen omdat ik een 'normale' blu-ray speler in kwijt kan en een 3.5 inch harddeshijf en kwa prijs interessant is. LiteOn Blu-ray brander Goedkoopste blu-ray brander die ook nog vrij stil schijnt te zijn. 2 TB Samsung eco green harddisk (binnen) Goedkoop, stil en een verminderd energie verbruik. 2 GB memory (2 * 1gb i.v.m. dual channel) (binnen) Schijnt voldoende te zijn. ZOTAC H55ITX-C-E (Socket 1156) (twijfel) Zotac is voor mij een onbekend merk, wel is dit het enige moederbord met een socket 1156 en wifi onboard. Zelf neig ik meer naar bijvoorbeeld een Intel moederbord. Maargoed hier zit geen wifi op. Intel I3 530 processor + orignele koeler (binnen) Niet te duur en ruim voldoende voor HD. Logitech Dinovo mini keybord (twijfel) Lijkt me erg handig en niet te groot. Maar heeft iemand ervaring met dit toetsenbord? Is het wel werkbaar? Sony PS3 bluetooth afstandbediening (twijfel) Naar mijn idee de enige bluetooth afstandbediening (mobiele telefoons niet meegeteld) die werkt met WMC. Maar zijn er ook nadelen? Elgato EyeTV one digitenne usb tuner (twijfel) Is net nieuw en heeft HD ondersteuning, is deze stabiel? Ik heb gekeken naar FloppyDTV, maar heb geen firewire aan boord en de fabrikant is gestopt met de productie. Er is ook een usb tuner van KPN, maar deze schijnt niet erg stabiel te zijn. Het lieft zou ik een PCI Express tuner kaartje hebben met interne kaarlezer. Maar deze schijnen niet te bestaan.
Psychosammie Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ben me ook aan het oriënteren. Mijn dilemma is wat Ziggo allemaal aan het hannesen is met dat CI+ - Behuizing: ja kan, niet mijn smaak; - Een blu-ray brander of is het een blu-ray lezer? Brander lijkt me zinloos. - Geheugen: ik lees zo hier en daar dat ze 1 reepje van 2 gig aanbevelen. Spaart stroom en dual channel heeft weinig voordeel voor een HTPC. Bovendien kan je er altijd nog eens 2 Gig bijsteken. - Zotac is een prima merk. Ik zou me niet op Wifi blindstaren maar eerder op de overige kwaliteiten. Zoals de geluidskwaliteiten; - Processor: Jammer, ik zou nu voor de I3-2100(T) gaan - De itrivia palmkey als toetsenbord lijkt me wel wat - TV-Tuner: FloppyDTV zou weer in productie zijn. En natuurlijk de Anysee E30 Combo Plus Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast evdbeek Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 De Anysee E30 Combo schijnt juist erg buggy te zijn. Een collega heeft m ook en loop erg vaak vast en moet ook regelmatig heen en weer zappen om beeld te krijgen. De I3 530 heb ik 2e hands op de kop getikt voor 50 euro. Wat kan een I3 2100(T) meer, en is deze er ook in socket 1156?
Psychosammie Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ja, de meningen zijn verdeeld over dat ding. Je zou eens moeten uitzoeken of er firmware updates voor dat ding uitkomen. Dan weet je dat er in ieder geval aan gewerkt wordt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
JoSchaap Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ik ben hier ook al een tijdje mee bezig. Maar mede nu zowel intel als AMD nieuwe CPU's en Chipsets in de running hebben twijfel ik of het nuttig is om nu in te stappen, of even te wachten op wat er nieuw komt tijdens het rondzoeken voor een collega kwam ik wel iets anders intressants tegen. De Foxconn NetBox-nT330i voor 168 euro vind ik het persoonlijk geen geld! Ik ben hier al een keer banned voor het posten van een link naar een review, dus bij intresse kun je de review op tweakers vinden **DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB **Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)
Psychosammie Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ja, je wordt doodgegooid met dat soort dozen. De Xtreamer Ultra lijkt me ook wel wat. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Lamko Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Zotac werkt uitstekend maar ik vindt het wat duur maar ja dat krijg je als je veel extra features wil. Logitech zit je eigenlijk altijd wel goed, ik heb tenminste nog nooit een kwaad woord erover gehoord. En die Sony afstandbediening lijkt haast te mooi om waard te zijn iedereen is er erg lovend over. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast evdbeek Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Kast nieuw voor 50 euro (web shop aktie). I3 processor 50 euro (2e hands) (clarkdale socket 1156) 2 gb geheugen voor 15 euro (2e hands) Elgato usb ontvanger met kaart voor 65 euro (2e hands). Liteon blu-ray brander voor 55 euro (2e hands). Prijs speelt natuurlijk ook een rol. Waar kan gebruik ik 2e hands onderdelen. Moederbord zal zeer waarschijnlijk wel nieuw zijn. Een socket 1156 i.c.m. mini-itx maakt de keuze al een stuk beperkter en heb ik nog niet 2e hands kunnen vinden. Geluidkwaliteit zal een kleinere rol spelen, ik heb geen surroudset. Op zich zou ik alles wel nieuw kunnen kopen. Maar zo een pc bij elkaar sprokkelen is ook wel leuk. Daarbij komt je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Ik heb bij een web shop ook een onboard usb hub gevonden. Zo kan ik een bluetooth dongel en de usb digitenne ontvanger in de kast aansluiten (antenne van de digitenne wel extern natuurlijk).
Gast evdbeek Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Ben me ook aan het oriënteren. Mijn dilemma is wat Ziggo allemaal aan het hannesen is met dat CI+ - Behuizing: ja kan, niet mijn smaak; Tja wat dat betreft heb ik ook wel mooiere kasten gezien maar die waren 3 tot 6 keer duurder.
EaS Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Betreffende de Core i3 xxx processor: Waar wordt het materiaal mee weergegeven (LCD/Projector/CRT/of)? Ik neem aan dat ook 23.976 fps materiaal (het gros van het film materiaal op deze planeet) schokvrij weergegeven moet worden? Dan toch even uitkijken: De Core ix processoren (ook de nieuwe sandy bridge generatie) kampen met het bekende 23.976 fps weergave probleem. Dit veroorzaakt schokkende beeldweergave, doordat die processoren de boel incorrect weergeven met 24 fps. Is een limitatie van de hardware zelf. Zie het hele verhaal hier: http://www.anandtech.com/show/4083/the-s...3-2100-tested/7 of struin anders maar eens de diverse fora bij langs. Verhalen genoeg over. Een goedkope (energie zuinige?) CPU met een losse goedkope videokaart is misschien in dat geval een verstandigere oplossing.
Gast evdbeek Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Origineel bericht van: EaS Betreffende de Core i3 xxx processor: Waar wordt het materiaal mee weergegeven (LCD/Projector/CRT/of)? Ik neem aan dat ook 23.976 fps materiaal (het gros van het film materiaal op deze planeet) schokvrij weergegeven moet worden? Dan toch even uitkijken: De Core ix processoren (ook de nieuwe sandy bridge generatie) kampen met het bekende 23.976 fps weergave probleem. Dit veroorzaakt schokkende beeldweergave, doordat die processoren de boel incorrect weergeven met 24 fps. Is een limitatie van de hardware zelf. Zie het hele verhaal hier: http://www.anandtech.com/show/4083/the-s...3-2100-tested/7 of struin anders maar eens de diverse fora bij langs. Verhalen genoeg over. Een goedkope (energie zuinige?) CPU met een losse goedkope videokaart is misschien in dat geval een verstandigere oplossing. Ik zal het eens nazien. Als het toch niet lijkt te werken kan ik dr altijd nog een PCI Express videokaart inzetten. Op dit moment heb ik een I5 in mijn notebook en heb zelf deze problemen nog niet gehad. Maar als ik het verhaal zo lees kan dat ook komen omdat ik niet echt een vidioot ben ;-). Verklaard trouwens wel waarom een Asrock I3 word uitgeleverd met een Nvida videochip.
Jopy Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Ik draai zelf al een jaar een HTPC met een I3 530 Clarkdale. Heb geen problemen met het framerate gedoe. Ik kijk dan ook wel fgeen bluray via dit systeem. We nemen en kijken er alleen tv mee. Heb 4 tuners op het Ziggo netwerk draaien hiervoor. De 2TB harde schijf heb ik ook erin zitten maar ik ga er wel een ssd bijzetten. De HD is te traag om goed uit standby te komen en zowel opnemen als tv kijken en eventueel de guide laden is teveel voor de schijf. Mijn advies daarom; gebruik de 2TB schijf voor opnames en muziek enz en zet er een ssd of een 2,5 inch laptop harde schijfje in voor je besturringssysteem. In het registry van windows kun je ook nog aangeven dat je de live tv buffer dan ook op dat schijfje zet (heeft alleen in geval van ssd zin)
Psychosammie Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 @Jopy Hé, dat klinkt goed. Doe eens wat meer specs? Moederbord? Behuizing? TV kaarten? Windows / Linux? WMC of MediaPortal? En de hamvraag natuurlijk. Wel / niet CI+? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen