Ga naar inhoud

Een nieuw HTPC samenstellen wie helpt?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moederbord: MSI H55M-E33

Behuizing: MS TEch MC-1200. (zit een afstandsbediening)

TV Kaart. HD Homerun. (is een netwerktuner) 2 tuners met kastje smile

Windows 7 met smargo cardreader en newcs

WMC met DVBlogic TVsource als tussenstation

Geplaatst:

Kast is wel netjes inclusief voeding en AB. Had zelf graag een schermpje gehad.

Dat gehannes met losse cardreaders, newcs etc staat me niet aan en krijg het thuis ook niet verkocht als het niet soepel werkt.

En zodra Ziggo doorzet met CI+ heb jij geen beeld meer.

Zag overigens dat HD Homerun een nieuw kastje met CAM module in de planning heeft.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Als geld geen rol speelt dan hoef je inderdaad geen cardreader en newcs te hebben. Maar ik heb nu voor 200 euro 4 tuners.

Hoe kom je er bij dat als ziggo doorgaat met CI+ dat ik dan geen beeld meer zou hebben? Ziggo geeft CI al lang geblokkeert. En alleen CI+ apparaten werken nu nog. Ik heb geen van beide. CI of CI+ is een hardwarematige encoder. Een smargoreader of een anysee is een softwarematige oplossing.

Geplaatst:

Nou, daar ben ik nog niet zo zeker van. De bedoeling van CI+ is natuurlijk dat niemand daarom heen kan. Op verschillende sites zoals hardware info meen ik begrepen te hebben dat blokkeren van CI nog niet gedaan hebben omdat dat wel heel veel weerstand gaat oproepen.

Maar wat was dan laatst dat incident met loewe TV's die ineens de opgenomen programma's niet meer konden afspelen?

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Het voordeel van een softwarematige cammodule (zoals anysee en smargoreader) is dat deze producten geen ci/ci+ hardware bevatten. Softcam is geen CI dus kan ziggo blokkeren wat ze willen.

Het probleem van de loewe tv`s is alsvolgt. De tv neemt het programma op met versleuteling en al. `s nachts gaat de tv als er toch niemand naar kijkt de boel versleutelen. Hier hebben ze dan de smartcard voor nodig met de bijbehorende sleutel voor die zender. Vroeger waren de sleutels bij ziggo 24 uur geldig. Hierdoor kon je het coderen dus uitstellen. Tegenwoordig veranderd ziggo de sleutels per zender iedere 30 min. Nu kan de tv dus niet meer `s nachts coderen omdat hij een andere sleutel van ziggo krijgt als waar hij oorspronkelijk in heeft opgenomen.

Geplaatst:

En daar heb jij geen last van omdat je ongecodeerd opslaat?

Geplaatst:

De Dinono mini Logitech toetsenbord. Heb je dan nog een apparte afstandbediening nodig?

Heeft iemand ervaring met de Ps3 afstandbediening i.c.m. een mediacenter?

Geplaatst:

Uit ervaring kan ik je melden dat je het toetsenbord nauwelijks gaat gebruiken. Ik gebruik 99% van de tijd gewoon mijn afstandsbediening en het toetsenbord ligt in de kast voor het geval er problemen zijn. Ik gebruik het ps3 toetsenbord van logitech. Je moet dan nog wel een losse bluetooth ontvanger kopen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ondertussen ben ik al even aan het genieten van mijn Media Center.

Ben erg tevreden, zeker of de Ascom EyeTv One usb digitenne tuner. Deze werkt echt feilloos. Heb de tuner nog niet kunnen betrappen op een probleem, een echte aanrader.

Mijn Zotac moederbord had de nodige problemen. Na een dag proberen ben ik erachter gekomen dat het Zotac moederbord een probleem heeft met elke usb tuner. Het scannen van zenders duurde een uur zonder enig resultaat. Een erg vaag probleem wat door een bug in de bios komt. Het probleem was al een half jaar bekend bij Zotac. Maar Zotac vond het niet nodig om het op te lossen. Onbegrijpelijk gezien het moederbord is bedoeld voor een mediacenter pc. Ook werkte de onboard wifi erg matig. Ontvanst bij een afstand van 8 meter nog maar 2 streepjes (zat met mijn notebook ernaast en had 5 streepjes ontvanst). Ook de hdmi aansluiting werkte niet i.c.m. mijn al wat oudere lcd tv (beeld bleef groen). Dus retour afzender en nu heb ik een Gigabyte moederbord welke prima werkt. Dus was de eerste en de laatste keer Zotac.

De Thermaltake kast bevalt redelijk tot goed. De voeding ventilator is toch wel goed hoorbaar. Maar de overal kwaliteit is prima in orde.

De Logitech Dinovo mini toetsenbord werkt goed. Al is het natuurlijk geen volwaardig toetsenbord. Maar wie het toetsenbord maar af en toe nodig heeft en geen groot toetsenbord in zijn woonkamer wil is het een prima keus.

De i3 530 is ruim voldoende voor HD. Ik heb nog zitten te twijfelen over de I3 2100T. Maar gezien de meerprijs heb ik dit toch maar niet gedaan.

2 GB ram lijkt voldoende.

2 tb Western digital Eco Green werkt stil. Het is natuurlijk geen hard loper maar is zeker voor een Mediacenter een prima keus.

De Lite-On blu-ray brander bevalt prima. Heb nog niets gebrand, maar het afspelen gaat prima en hij doet zijn werk in alle stilte.

Windows 7 professional heb ik via grijze import gekocht voor een erg schappelijk prijs.

Geplaatst:

Dat klinkt goed. Welk mobo heb je nu?

Ik denk dat je met de processor een goede keus gedaan hebt. De 2100T zou het denk ik niet gered hebben. De energie zuinige varianten zijn dat alleen maar omdat ze enorm op snelheid hebben ingeleverd.

Geplaatst:

Heb nu een Gigabyte moederbord welke het uitstekent doet.

Geplaatst:

Ja, maar welke? Gigabyte maakt nogal veel verschillende mobo's.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen