Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op een aantal plaatsen gelezen dat een CD monteur gevraagd kan worden een eigen schotel te installeren en dat dat ook vaak wordt gehonoreerd. Mag ik redelijkerwijs kunnen verwachten dat dat ook voor een (toch wat minder 'eenvoudige') T55 geldt? Wat is wat dat betreft de verwachting.

Of is het beter een 'gewone' installatie te laten uitvoeren en dan later de T55 zelf in de plaats te installeren?

Inverto Scena5m (firmware 1.74)

WAVEFIELD T55

Alps Universal Single (7.0°E/28.2°E)

Inverto Black Premium Twin (19.2°E/23.5°E)

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Waarom doe je het gewoon niet zelf? Ik denk niet dat een CDS monteur dat even voor je zal doen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Waarom doe je het gewoon niet zelf?

Ik ben weliswaar al een tijdje lid van dit forum, maar op dit vlak helemaal nieuw. Dus dacht ik: het is vast iets gemakkelijker als er bijvoorbeeld al een muurbeugel op de juiste plaats zit en kabels naar binnen lopen en dan moeten we de eerste weken maar even wachten met de ontvangst van de BBC.

WAVEFIELD T55

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als een CDS monteur een schotel installeert, jij haalt hem weg en plaatst een T55... Tsja, dat is evenveel werk als meteen zelf plaatsen. Een T55 is niet enorm moeilijk te plaatsen/uit te richten, mits je de juiste voorbereidingen treft.

Geplaatst:
Tsja, dat is evenveel werk als meteen zelf plaatsen.

Met dat verschil dat er ('kosteloos') al een stukje infrastructuur is aangelegd, natuurlijk.

WAVEFIELD T55

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ja, dat is waar... Maar ja... Ook dat is goed zelf te doen nietwaar? Misschien doe je het zelf wel netter dan een CDS dude... Is ook wat waard.

Geplaatst:
Ja, dat is waar... Maar ja... Ook dat is goed zelf te doen nietwaar? Misschien doe je het zelf wel netter dan een CDS dude... Is ook wat waard.

Meen je dit serieus???

WAVEFIELD T55

Geplaatst:
Origineel bericht van: luco53
Meen je dit serieus???

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Stukje voorbereiding, zoeken naar de juiste plaats voor
de opstelling, weten welke satellieten je wilt ontvangen en 80% van de klus is al geklaard.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Meen je dit serieus???

Ja, dat meen ik serieus. Tenminste als je er even de tijd voor neemt. Jij hoeft het niet binnen een bepaalde tijd klaar te hebben, een CDS dude wel.
Geplaatst:

Meen je dit serieus???

nou zeker weten..mijn collega heeft zo'n dude gehad...maar wat een bende had die monteur er van gemaakt, hij kan nu de draden opnieuw doen

dus ik zeg zelf doen!!

Gr Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Geplaatst:

@luco53,

Als je het zelf doet, kost het misschien meer tijd, maar kun je het helemaal naar je eigen zin uitvoeren.

Daarnaast -en dat is mijn ervaring - kun je ook zelf reparateur zijn als er problemen zijn. Immers, jij kent je eigen installatie als geen ander.

En je leert ervan. En als het klaar is en het werkt perfect, mag je ook met de eer strijken! En met dubbel plezier zappen. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

De monteur van CDS zal een schoteltje met duo LNB of hooguit een Tripplesat bij je installeren. Een T55 is toch wel wat meer werkt... Dat zal alleen gaan als die monteur wat bij beunt en uiteraard wat extra's vraagt....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik weet niet of het van toepassing is, maar een CDS monteur gaat ook niet even een kabel onder je vloer trekken. Kortom, zelf doen is leuker en waarschijnlijk netter.

Geplaatst:

Super, al jullie reacties! Bemoedigend ook, dus ik denk dat ik het inderdaad dan maar zelf ga doen.

Maar...zoals gezegd ben ik geheel nieuw...en dus nog een paar vragen:

- wat betekent dit voor de rest van het 'installatieproces'? Er is mij meegedeeld (door Online) dat een monteur van CD contact gaat opnemen. Ik neem aan dat ik dus mag verzoeken alleen af te leveren, want bij het abo hoort wel een ontvanger met card en eventueel zelfs twee als ik een uitbreiding zou overwegen.

- heeft dit nog consequenties voor de 'installatie'kosten (€99)?

Sorry, misschien vreselijk voor de hand liggende antwoorden, maar ik weet ze niet!

WAVEFIELD T55

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik denk dat je die installatiekosten niet hoeft te betalen, maar om het zeker te weten zou ik ff contact opnemen met CDS.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen