satencom Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Als je zo'n pakket koopt, word je gebeld door CanalDigitaal. Bestel, en wij bellen u voor het maken van een installatieafspraak. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
D_V Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Laat de monteur gewoon de midden-LNB uitrichten, de andere lnb's moet je dan vrij gemakkelijk zelf kunnen doen.
Eduard07 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Origineel bericht van: D_V Laat de monteur gewoon de midden-LNB uitrichten, de andere lnb's moet je dan vrij gemakkelijk zelf kunnen doen. Moet je alvast wel aangeven wat jij als midden wilt: 19.2 graden of 23,5. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerard 76 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Zo'n ding laat je toch niet door die monteur uitrichten? Heb je daar vertrouwen in? Ik niet ieg.
D_V Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Zo'n ding laat je toch niet door die monteur uitrichten? Heb je daar vertrouwen in? Ik niet ieg. Ik doe het uiteraard ook liever zelf, op een gegeven moment begin je het zelfs een kick te vinden om nog een paar procentjes te verbeteren door met de lnb te spelen (skew, naar voren/naar achteren in de houder). Maar als je er heel erg tegenop ziet zou ik de cd monteur het begin laten maken. De fijnafstelling kun je dan alsnog zelf doen.
LucO Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Enorm bedankt voor alle adviezen! Wat een geweldige hulp hier allemaal! Ik denk dat ik inderdaad voor de aftrap van de monteur ga en daarna alle finetuning op m'n gemak zelf doe. Voordeel is mijns inziens, dat we dan vrij snel de eerste verbinding hebben en de 'hoofd-infrastructuur' is aangelegd. Inverto Scena5m (firmware 1.74) WAVEFIELD T55 Alps Universal Single (7.0°E/28.2°E) Inverto Black Premium Twin (19.2°E/23.5°E)
vGnp Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Zo'n ding laat je toch niet door die monteur uitrichten? Heb je daar vertrouwen in? Ik niet ieg. Als ze het überhaupt al willen/mogen doen. En je moet maar net een monteur treffen die het kan. Ik zou het niet aan zo'n dude overlaten en het eerst zelf proberen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Eduard07 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Straks zet zo'n figuur er ook nog een duo-lnb in. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerard 76 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Origineel bericht van: Eduard07 Straks zet zo'n figuur er ook nog een duo-lnb in. Zelf heb ik het idee dat zo'n monteur de werking van zo'n soort multifeed opstelling niet kent. En als je niet weet waar je mee bezig bent,.... Moet hij alle switches aansluiten en coaxkabels maken? Als je meerdere ontvangers hebt en een twintuner beneden 5,6,of 7 quads met 4 switchen en 28 coaxkabeltjes?
LucO Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Origineel bericht van: Eduard07 Straks zet zo'n figuur er ook nog een duo-lnb in. Zelf heb ik het idee dat zo'n monteur de werking van zo'n soort multifeed opstelling niet kent. En als je niet weet waar je mee bezig bent,.... Moet hij alle switches aansluiten en coaxkabels maken? Als je meerdere ontvangers hebt en een twintuner beneden 5,6,of 7 quads met 4 switchen en 28 coaxkabeltjes? Wij willen twee ontvangers en gaan pas later over op de ontvangst met de T55. Het wordt dus een standaard installatie met standaard schotel, maar wel voor twee ontvangers. De rest is een kwestie van geduld en volgt later wel. Inverto Scena5m (firmware 1.74) WAVEFIELD T55 Alps Universal Single (7.0°E/28.2°E) Inverto Black Premium Twin (19.2°E/23.5°E)
LucO Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 In dat geval is er niets aan de hand... Ik zie aan je onderschrift een imposante reeks satellieten en dus lnb's. Ik ben inmiddels heel spannende verhalen tegengekomen over problemen met de plaatsing van sommige twin-lnb's (Alps), bijvoorbeeld op 13E. Wat is nu precies het probleem hiermee, of valt het allemaal wel mee. Ik zou willen beginnen met de drie Astra's en Hotbird. Of moet ik om het allemaal zuiver te houden een nieuw draadje starten? Inverto Scena5m (firmware 1.74) WAVEFIELD T55 Alps Universal Single (7.0°E/28.2°E) Inverto Black Premium Twin (19.2°E/23.5°E)
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Het valt allemaal best mee. Maar bedenk wel dat niet alle LNB's passen op een T55. Zie daarvoor ook mijn gemodificeerde T55 in schotelpark. Voor de zuiverheid dien je inderdaad een nieuw draadje te starten als je van onderwerp verandert.
Cobus R Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 En als je zelf de t55 gaat zetten/afstellen is dit wel een handig progje ervoor. http://www.satlex.de/nl/wavefrontier_calc.html De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen