Ga naar inhoud

Windows opnieuw installeren op lege pc (opruimen heeft geen effect)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

omdat mijn pc steeds trager word en opruimen niet het nodige effect heeft.(cccleaner)

Wil ik graag mijn pc helemaal leeg maken en opnieuw windows 7 home edition installeren.

Dus met een lege pc beginnen.

Hoe kan ik dit het beste doen, wanneer ik de dvd met windows 7 erin doe en dan nieuwe installatie doe zonder de oude gegevens te bewaren is dat voldoende??

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Het beste is als je vanaf de CD kan opstarten en de hele schijven kan formateren/herpartitioneren. Dan weet je echt 100% zeker dat het leeg is.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Ja, gewoon mogelijk. Opstarten vanaf de dvd en dan de partitie's deleten (alle!). daarna gewoon verdergaan met installeren en windows regelt de rest.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Er is geen enkele reden om alle partities te wissen of je moet het perse willen omdat je een andere indeling wilt. Uiteraard moet je dan wel alle data goed backuppen. Test dit ook!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Er is geen enkele reden om alle partities te wissen of je moet het perse willen omdat je een andere indeling wilt. Uiteraard moet je dan wel alle data goed backuppen. Test dit ook!!

Ik heb problemen gehad met rechten na een schone installatie ooit eens met XP nog. Ik heb me ook ooit laten vertellen dat tot 6x formatteren er nog resten van data op kunnen staan.

Als hij alleen een snelle format doet zal er wel wat achterblijven lijkt me?

~~~~~~~~~~~~~
Hoe dan ook, je kan vanaf de CD installeren mits deze een bootable CD is en je BIOS staat ingesteld om als eerste naar een OS te zoeken op je DVD speler.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh
Ik heb problemen gehad met rechten na een schone installatie ooit eens met XP nog

Dan is er tijdens de installatie iets niet goed gegaan

Ik heb me ook ooit laten vertellen dat tot 6x formatteren er nog resten van data op kunnen staan

Die data is alleen met speciale technologie terug te halen, voor Windows is formatteren voldoende, en zie je
echt niets terug van wat er op stond, vooropgezet natuurlijk dat er tijdens het formatteren niets fout gaat.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Ik heb problemen gehad met rechten na een schone installatie ooit eens met XP nog. Ik heb me ook ooit laten vertellen dat tot 6x formatteren er nog resten van data op kunnen staan.

Bij formatteren verdwijnt de data niet van de harde schijf, slechts de verwijzingen ernaar. Als je een harde schijf weggooit en zeker wilt weten dat er niets mee gebeurt, dan is een zg. Wipe een optie. Dan wordt de gehele schijf gevuld met 0-en en is er niks meer terug te halen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac

Bij formatteren verdwijnt de data niet van de harde schijf, slechts de verwijzingen ernaar. Als je een harde schijf weggooit en zeker wilt weten dat er niets mee gebeurt, dan is een zg. Wipe een optie. Dan wordt de gehele schijf gevuld met 0-en en is er niks meer terug te halen.

Klopt helemaal, maar voor nieuw installeren niet zinvol. Zoals je zelf al zegt wordt de inhoud als vrij aangegeven en dus tijdens installeren gewoon overschreven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Klopt helemaal, maar voor nieuw installeren niet zinvol. Zoals je zelf al zegt wordt de inhoud als vrij aangegeven en dus tijdens installeren gewoon overschreven.

Correct, het was bedoeld als antwoord op de 'tussenvraag' en niet zozeer als 'zinvol advies' voor een nieuwe installatie.
Geplaatst:

Ik denk dat de originele vraagsteller goed zal worden geholpen en het is voor mij interresant om er een beetje bij te leren als we toch bezig zijn. smile

Geplaatst:

Dan gaan we het op de satelliet manier doen via pay per view... Verdienen we ook nog wat. smile

Geplaatst:
Dan gaan we het op de satelliet manier doen via pay per view... Verdienen we ook nog wat. smile

Dus we moeten een prijskaartje aan jouw kennis gaan hangen nu... niet huilen als het tegenvalt he? wink

Geplaatst:

heb het gedaan door de dvd bij het opstarten opnieuw te laten installeren.

Heb het idee dat hij nog niet echt sneller is geworden.

Misschien dat het ligt aan de 64bit versie, zit te denken om het geheugen te gaan uitbreiden.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Hoeveel heb je er nu in zitten dan?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen