Rein Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Hallo, Ik heb een ovaalvormige schotel geplaatst op de Astra 19 graden waar enigzins een boom voor staat. Ik heb signaal en beeld op alle verticale transponders maar niet op de horizontale. Wat zou dit kunnen zijn?
satencom Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Wat van ontvanger heb je, misschien niet goed ingesteld Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
vGnp Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Origineel bericht van: Rein Ik heb signaal en beeld op alle verticale transponders maar niet op de horizontale. Wat zou dit kunnen zijn? Dat klinkt alsof de ontvanger de 18V voor de horizontale polarisatie niet uitstuurt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
vGnp Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Origineel bericht van: Rein Wat kan ik daar aan doen? Eerst door eens wat meer info te geven. Merk en type ontvanger, of je de kabel al hebt gecontroleerd op een sluiting(kje) die dat zou kunnen veroorzaken, of je al een andere LNB geprobeerd hebt, ...Edit: Anders wordt het zo'n zoekplaatje, eigenlijk meer gokwerk dus. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Rein Geplaatst: 21 maart 2011 Auteur Geplaatst: 21 maart 2011 Ik heb er een Konig en nog een ander aangehangen, het merk weet ik niet uit mijn hoofd. Thuis werken ze beide perfect maar op de camping dus niet. Ik heb een sat-finder gebruikt en die piept behoorlijk, waar volgens mijn vrij leken idee de kabel goed moet zijn. Een andere LNB heb ik nog niet geprobeerd.
vGnp Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Maar er moet dus toch een reden zijn waarom je de horizontale polarisatie niet krijgt. Of de ontvanger is niet in staat om de 18V te leveren (door misschien een defect in de kabel of de LNB), of het defect zit in de ontvanger zelf. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Rein Geplaatst: 21 maart 2011 Auteur Geplaatst: 21 maart 2011 Beide receivers geven het zelfde probleem
vGnp Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Blijven de kabel (en daarbij dus ook de connectoren) en de LNB over. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Dat wordt dan de boom om zagen ,of de schotel op een andere plek. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Rein Geplaatst: 21 maart 2011 Auteur Geplaatst: 21 maart 2011 Ik zal een andere LNB proberen. Wat ik zo vreemd vind is dat verticale het wel doen.
chellohacker Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Origineel bericht van: Rein Ik zal een andere LNB proberen. Wat ik zo vreemd vind is dat verticale het wel doen. Een hulpmiddel kan zijn, 2 ledjes tenemen, eentje met inserie een zenerdiode van bijv 15 Volt Deze sluitje aan tussen de kabel kern en massa. De bedoeling is dan om led 1(groen met weerstand 680 Ohm) opgaat lichten bij 13 a 14 V en Led 2(rood met weerstand van 1000 Ohm) bij een spanning hoger dan 14 V. In dit geval zullen ze beide oplichten. Bouw het wel in een blikje in, met 2 korte stukjes coax, aan beide kanten een F onding Werkt goed...
Eduard07 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Ik zou eerst maar eens een andere lnb proberen. Dat lijkt me toch de kortste klap. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Rein Geplaatst: 31 maart 2011 Auteur Geplaatst: 31 maart 2011 Hallo allen, Ik heb een nieuwe LNB geplaatst en meteen weer prima beeld. Bedankt voor de tips. Rein
Eduard07 Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Zei ik toch... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen