Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wens hier de Adimo Jive(Denson-500) te upgraden met firmware v-14...

Gebruik hiertoe programma TEMU-2.1 en de service kit.

Na instellen van de seriele poort komt er acadabra op het scherm en na een tijdje "LError" op de satrec...

Ik probeer de poort te sluiten en andere data in te stellen maar dit lukt blijkbaar niet, ik zou dus nu in het systeem willen "gluren" en COM-1 waardes instellen en daarna die waardes op prog Temu aanpassen???

• Moderator
Geplaatst:

even uit mijn hoofd.

Rechtsklikken op mijn computer, en dan voor apparaatbeheer kiezen, daar dan naar de seriele poort gaan, en daar zou je alles moeten kunnen instellen qua snelheid startstop bits enzo.

succes,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Bedankt, ik heb verder gespeeld met Temu-2.1 maar vind het al bij al meer dan "koddig"

Je verandert naar default en ie staat op 5 databits, je verandert die en onderaan op kontrolevenster staat ie op 8, je krijgt garbisch op scherm, dan zet je in het progr op 8 databits, onderaan staat ie op 5 en steeds maar garbisch???

Op satrec staat Lerr dus load error...

Daarom dacht ik eens in windows te neuzen op wat ie werkelijk stond!

Maar nog steeds geen aktualisering van m'n Adimo Jive(12V rec)!

Geplaatst:

Ik blijf garbisch op PC scherm krijgen en Lerr op Adimo display en op TV scherm: Serialport communication error Please check!...

M'n serial nulmodemkabel (crosswired) doet het bij andere satrec goed(dus die is buiten verdenking).

In Temu-2.4 v1 zie ik onderaan rechts COM1-115200-N-8-1

Klik ik op het vingericoon bovenaan, dan is ingesteld: COM1-115200-N-5-1, en ga ik in windows apparaatbeheer dan vind ik: COM1-115200-N-8-1

Druk ik de toetsencombinatie van de Adimo AB, dan start downloading en stroomt garbisch op PC scherm???=> Lerr

Ik heb ook al op 5 ipv 8 gezet maar alleen garbisch patroon verandert en er gebeurt geen uploading!

Geplaatst:

En op welke snelheid staat die Denson-500 ingesteld?

Zou me niets verbazen als dat 9600 baud is.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Ik blijf garbisch op PC scherm krijgen en Lerr op Adimo display en op TV scherm: Serialport communication error Please check!...

M'n serial nulmodemkabel (crosswired) doet het bij andere satrec goed(dus die is buiten verdenking).

Toch niet. Als je XON/XOFF flow control gebruikt kan de nulmodemkabel volstaan met drie draadjes (send, receive, ground). Heb je echter hardware flowcontrol, dan zullen de andere verbindingen ook aangesloten moeten zijn.
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe dit afgelopen was aangezien ik hier ook zo'n gevalletje heb.

Nieuwe upgrade-kit maar helaas identiek melding. En aan de seriele verbinding ligt het niet want die werkt al jaren goed met dit systeem. Het enige verschil is dat ik hier nu met W 7 werk.

Misschien dat daar het probleem door ontstaat?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers
Heb ook de 9600 al geprobeerd maar lukt niet, en vlg Satcare is Com1/115200/N/8/1 de juiste instelling, die het bij mij niet doet??? Xon/off staat off.

Heb je al gecontroleerd of de null-modem kabel volledig bedraad is? Zonder XON-XOFF moet je dus hardware flow control gebruiken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen