Ga naar inhoud


[Coolstream] Wlan met versie 2.0 geen contact met router


tracker

Aanbevolen berichten

Sinds zondag is de nieuwste versie 2.0 beschikbaar voor de coolstream NEO. Nieuw hierin is een menu met keuze uit 0eth (LAN) en 0wlan (WLAN).

 

Ik heb mijn D-Link DWA-131 Nano meteen gebprobeerd en deze usb werd meteen herkend en in te stellen in het Netwerk menu.

Maar zodra ik de LAN kabel er uit haal valt de verbinding met de router weg. Met de test uit het menu blijkt er geen contact te worden gemaakt met de router maar wel met een IP adres voor updates.

Sluit ik de LAN-kabel weer aan dan is de router weer bereikbaar.

Op Duitse sites heb ik geprobeerd wijs te worden of dit probleem bij meerdere mensen optreedt.

Ik ben heel blij met de nieuwe mogelijkheid (van alles uitgeprobeerd in de afgelopen weken zonder succes) maar vervelend dat het dan net niet helemaal werkt.

 

weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op een Duits forum staat dat deze dongle het zou doen:

DWA-131 Wireless N Nano USB Adapter, misschien heb je er wat aan.

En All Sticks with realtek chipsets,8712_8188_8191_8192

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een router die het nieuwe n protocol ondersteund? b en g wordt niet ondersteund, als ik het goed begrepen heb.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees zojuist dat de dongle alle protocollen ondersteund, dus daar kan het niet aan liggen. Op het gevaar af dat ik je allemaal overbodige vragen stel, gebruik je DHCP of geef je een vast IP-adres? Hier heb ik enkel vaste adressen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben volop aan het experimenteren geweest en op een duitse site was nog iemand met dezelfde problemen maar zonder oplossing.

 

Een ander had weer iets met de interfaces file gedaan en daar ben ik mee verder gegaan.

Eerst het 0eth gedeelte inactief gemaakt door er # tekens voor te plaatsen en zo bleef alleen 0wlan over.

 

Raad eens... toen werkte de wlan wel helemaal goed. Maar doet mijn LAN het niet meer goed, dus 1 van tweeën werkt maar.

 

Later de 0eth weer actief gemaakt maar onder het gedeelte van 0wlan gezet. Dan krijg je hetzelfde probleem, als wat ik had, maar dan andersom.

Denk dus dat dit nog een bug is in de nieuwe image.

Of heb ik iets over het hoofd gezien. In ieder geval ik kan nu draadloos draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt op een bug ja, misschien moet er prioriteit gegeven worden aan een van de twee. Gaat m'n pet te boven!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...