hemertje Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Origineel bericht van: Brambo's Zelf ben ik ook enorm ontgoocheld in de support van Pli. Sinds dagen vraag ik om hulp via hun forum om een bepaalde wifi stick aan de praat te krijgen maar 't wordt compleet genegeerd. De experts lijken daar zelfs niet te antwoorden. Ik zal dan ook binnenkort eens deze image proberen. ook de Pli leden hebben een sociaal en professioneel leven en als je niet tevreden bent dan stel ik voor dat je dat daar dan ook kenbaar maakt ipv hier lopen klagen DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Brambo's Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Ja absoluut, mijn excuses hiervoor. Ik bedoelde dit eigenlijk helemaal zo slecht niet hoor want ik begrijp maar al te goed hoeveel (vrije) tijd jullie steken in OpenPli. Bovendien gebruik ik jullie image sinds ik de VU+ heb tot grote tevredenheid. Helaas wordt dus mijn BELKIN Wireless G+ MIMO USB Adapter F5D9050 v.4 nog niet herkend. Dus bij deze nogmaals mijn excuses... - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Brambo's Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Voor degenen die dezelfde USB wireless stick zou hebben, kan ik jullie helaas meedelen dat deze ook door VTI (nog) niet ondersteund wordt. Ondanks dat hij vermeld staat bij de ondersteunde USB sticks, klopt 't dus niet. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Gast Duolist Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Hebben jullie overwogen een bridge te gebruiken? Werkt altijd (je bent dus niet meer afhankelijk van wat imagebakker implementeren) en geeft een stabiele verbinding (en je hebt gelijk LAN aan de andere kant van de kamer, want dat is het in de meeste gevallen).
Brambo's Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Ja, ik heb het inderdaad al overwogen maar aangezien die stick in de lijst stond bij de "VTI supported USB wireless sticks", hoopte ik dat deze zou werken en met een beetje geluk ook in Pli. Voorlopig zit ik dus nog met een werkloze Belkin - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Gast Duolist Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Ik heb hier ook een stapeltje van die dingen liggen. Inmiddels heb ik al een maand of 6 ervaring met een bridge: nog nooit één hapering mee gehad.
Rytec Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: Duolist Ik heb hier ook een stapeltje van die dingen liggen. Inmiddels heb ik al een maand of 6 ervaring met een bridge: nog nooit één hapering mee gehad. Ik heb ook één decoder die al twee jaar via een bridge werkt en ik gebruik daarvoor de D-Link DWL-2100AP, deze staat als AP client ingesteld en werkt prima. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Beeper Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Nog stabieler is een oplossing met een homeplug van welk merk dan ook waarbij de ethernet over het lichnet loopt. Een off topic oplossing maar toch....
Transpondertje Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: Beeper Nog stabieler is een oplossing met een homeplug van welk merk dan ook waarbij de ethernet over het lichnet loopt. Een off topic oplossing maar toch.... Ben ik toch niet met je eens !!! Heb hier ook zo'n setje liggen van sitecom 200 Mbit. Maar de enige manier om het werkend te krijgen bij mij is om ze samen in een verdeeldoos te stoppen en dan nog krijg ik maar 6 mbit verbinding. Blijf er toch bij dat een lan kabel ten alle tijden de oplossing is ! En in de gevallen waar dat echt niet mogelijk is een wireless bridge. Ik raad niemand een homeplug aan maar dat is mijn ervaring. Mvg VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100
Gast Duolist Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: Transpondertje Ik raad niemand een homeplug aan maar dat is mijn ervaring. HomePlug en Wireless zijn beide afhankelijk van de omstandigheden. Homeplug zal niet/nauwelijks werken als de plugs op een verschillende groep zitten, en wireless kan slecht door beton-met-veel-ijzer. Maar we raken een pietsie off-topic........
Tonskidutch Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 het lijstje waar je aan refereert is wellicht dit: Citaat: Ralink RT73 based Dongles will work without a modification directly on VTI: Alfa AWUS036s AftertheMac G54SL (Rebadged CNet dongle) Asus WL-167G v.2 Belkin F5D7050 v3000uk Belkin F5D7050 v3001 & v3002 Belkin F5D9050 ver 4000uk Buffalo WLI-U2-G54HP Conceptronic C54RU D-Link DWL-G122 Rev. C1 (F/W.:v3.00) D-Link DWL-G122 Rev. C1 (F/W.:v3.10) D-Link WUA-1340 Edimax EW-7318USg Engenius EUB-3701 EXT Hama 00062764 Hawking HWUG1 Hawking HWUG1A Hercules HWGUSB2-54-V2 Hercules HWGUSB2-54-V2-AP Linksys WUSB54GC (ab WUSB54GC ver.3 nicht mehr) Linksys WUSB54GR Longshine Shine Net LCS-8131G3 MSI US54SE II Ovislink W54USB v. 2 Ovislink WT-2000USB Quickertek Quicky Jr Sitecom WL-113 Sitecom WL-172 TP-LINK TL-WN321G(DE) Ver.3.0 TP-Link TL-WN321G (ver 3.5 getestet) TP-Link TL-WN321G ver.3.0 (Probleme ab VTI 1.0) ? 10 maart 2010 en echter/helaas maar enkelen die getest zijn op dat moment relevant is natuurlijk ook onder welk VTI image getest werd + relevant is natuurlijk de firmware van de Wlan stick zelf + relevant is zeker ook de router je ziet aan vragen over merk/type bij het VTI team dat er eigenlijk weinig wordt bevestigd noch dat die lijst wordt bijgewerkt. dus ook bovenstaande is een oud vod. en wellicht niet juist gedocumenteerd en/of getest, hetgeen men dan maar eens moest opstarten (wie en waar?) ciao True North Rebekka Bakken
Brambo's Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Inderdaad Tonskidutch, dat is precies het lijstje dat ik bedoel. Ik heb de test gedaan met het laatste VTI image, dus V 2.5. Bij VTI heb ik geen account op het supportboard maar ondertussen heb ik bij Pli wel een 'thread' geopend waarin ik o.a. wat info over de firmware en drivers gevonden heb. Helaas is mijn kennis over Linux veel te beperkt om zelf te knutselen. Er zijn inderdaad heel veel sticks beschikbaar dus ik kan me best voorstellen dat het niet eenvoudig is om er een mooi overzicht van te hebben en vooral om actueel te houden. Bedankt in ieder geval voor je reactie. Mvg. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen