MIMTRAM Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 dag heeft iemand al de aplicatie voor de iphone gsm om een schotel af te stellen geprobeerd, de aplicatie is nieuw,en wil weten of iemand al getest heeft. dank u
Gast SatMann Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 en misschien zet je best effen de naam hier neer. er zijn applicatie waar we over gesproken hebben, maar als het dezelfde is al die wat jij wil zeggen...dus wat is de naam van die app?
MIMTRAM Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Geplaatst: 23 maart 2011 de aplicatie is satfinder , graag wat de revaringen daar van zijn.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Satfinder is leuk om te zien of je vrij uitzicht hebt en om grofweg de richting van de satelliet te bepalen. Het kompas in een Iphone is niet nauwkeurig genoeg om er blind op te vertrouwen. Het daadwerkelijke afstellen moet je toch doen met behulp van een echte satfinder of met de ontvanger zelf. Hetzelfde geldt dus eigenlijk ook voor Dishpointer AR en Easysat. Alle drie hebben ze leuke dingen maar voor het echt goed afstellen heb je er niets aan.
MIMTRAM Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Geplaatst: 23 maart 2011 ja pedro,voor het afstellen van een schotel,daarvoor gaat niets boven dan een receiver ter plaatse en een tv(natuurlijk) maar het was enkel,om te weten of er iemand daadwerlijk die aplicaties uitgetst heeft,als je de richting,kunt vinden doormiddel van de ihone, dan is het al een goed teken,denk ik toch.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 De richting grofweg vinden lukt over het algemeen wel, alleen het kompas wordt nadelig beïnvloed in de buurt van metaal etc. Ik heb de applicaties ook getest en de resultaten wisselen nog wel eens van precies in de richting tot compleet er naast. Maar voor € 1,59 kan je ook niet echt een buil vallen natuurlijk en het controleren op obstakels gaat ook wel leuk.
tracker Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Een best geinige app om op een willekeurige plaats je schotel in ieder geval de goeie kant op te laten kijken. Wel beetje grof vanwege de matige kompas en al het metaal.
Gast SatMann Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 als je de iphone richt en je gaat een meter of 2 achter de schotel staan dan heb je geen beïnvloeding van metalen. die app is prima om bij mensen die geen schotel hebben en die op een bepaalde plaats willen, dan kan je snel zien of het kan, of er iets in de weg staat. eenmaal je de schotel zet gebruik ik de app voor een richting, daarna gaat de rest met een prof. meter. maar voor die prijs kan je niet twijfelen, uiteraard als je dat gewoon wilt als fun...tja, dan kan je wel op een terrasje kijken waar de sat's zitten, maar is het daarvoor?
MIMTRAM Geplaatst: 25 maart 2011 Auteur Geplaatst: 25 maart 2011 wel,ik heb vandaag mijn triacscchotel gemonteerd,om de nilesat te kunnen kijken, 1ste ik heb de aplicatie getest van de iphone,voor mij is het een chowaplicatie, want als je je moet baseren opde iphone,dan kom je er nooit,een geluk dat ik mijn receiver mee genomen heb op dak en op 15min tijd had ik hem. dus de plicatie geven je een richting ,maar je weet niet welke sat het is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen