tracker Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Wij kijken al jaren in Alanya naar Astra1 met een schotel van twee meter. Door de overgang van veel zenders naar Astra3 op 23.5 moet ik ook dingen veranderen. Op dit moment zit ik in Nederland en kan dus niets testen. Mijn vraag: is de astra3 net zo sterk te ontvangen als de astra1 en iemand die daar ergens woont er ervaring mee?
Zuppelan Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 De Astra3B is daar waarschijnlijk iets makkelijker te ontvangen dan de Astra1. Aanbevolen diameter voor die plek is 120cm. Zie: http://www.ses-astra.com/medialib/conten..._downlink_M.jpg
tracker Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Klinkt zeer hoopgevend. Denk dat dan een extra schotel er bij de beste optie is. Dubbele kop (19.2/23.5) in prime schotel bestaat zeker niet? Bedankt voor jullie reactie.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Origineel bericht van: tracker Dubbele kop (19.2/23.5) in prime schotel bestaat zeker niet? Lijkt me niet, je zou het eventueel wel kunnen proberen met een (universele) multifeed-houder.
Frans B Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Je kan er gewoon een 2e lnb (universele) bij plaatsen. er is signaal zat, dus een beetje verkeerde instelling is geen probleem. Heb ik hier op kreta al meerdere keren gedaan. Afstand tussen de lnb's moet ongeveer 10 cm zijn (hart-hart). System Administrator (niet van deze site)
tracker Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Heb je die dan met een tie-rip aan elkaar vastgezet?
Frans B Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Hehe, er bestaan speciale beugels voor zadat alles stevig vast komt te zitten. System Administrator (niet van deze site)
tracker Geplaatst: 25 maart 2011 Auteur Geplaatst: 25 maart 2011 Ik ken die natuurlijk voor het gebruik bij off-set schotels, maar wist niet dat die ook bestonden voor prime-focus schotels. Hebben die een bepaalde naam op op te googlelen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen