Ga naar inhoud


Electriciteit in Belgie vanaf april duurder!


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Zojuist op TxT van VRT één gelezen dat de electriciteit vanaf april duurder wordt!!! (p198)

Die opslag is nodig om de "groene stroom certificaten" te "kunnen" blijven betalen??? confused

 

Dus als ik het goed begrijp zullen zij die geen zonnepanelen (kunnen)leggen gaan betalen voor hen die er liggen hebben en er de voordelen (profijten) van genieten...

De rijken nog rijker op de kap van de armen?

 

Laat hen die de voordelen genieten van de groenestroom er ook de lasten van dragen, dit is sociale rechtvaardigheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites


onjuiste redenering.

oudere meer vervuilende auto's worden ook méér belast dan nieuwere milieuvriendelijke modellen. Of is dit ook onrechtvaardig ?

wie investeert in "groene stroom" die wordt beloond. Wie weigert te investeren in groene stroom die wordt extra belast. Dit is het princiepe "de vervuiler betaalt".

en nee, ik heb geen zonnepanelen op mijn dak, wegens een verkeerde dakorientatie.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop groene stroom van Ecopower : dus ik doe wel een inspanning om mijn CO2-uitstoot te beperken en toch moet ik nog eens extra betalen voor die paneel-leggers die het straatbeeld ontsieren ( ik gebruik nu even hetzelfde argument als sommmigen tegen schotels gebruiken ) . Wat nu met " de vervuiler betaalt " ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik altijd zo grappig vind, is dat er aan de ene kant de consument extra geld wordt afgenomen om de CO2 uitstoot te beperken, en dat er aan de andere kant een hele industie bestaat, die er alles aan doet om extra CO2 uit te stoten.

 

Googel maar eens op CO2 branders.

 

(Kassla groeit er goed op)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik altijd om moet lachen.

Wij stoken in 200 jaar alle fosiele brandstoffen op.

Zo wat.

De aarde bestaat 5 miljard jaar.

Over een paar duizend jaar zijn wij mensen ook weer van deze aardkloot verdwenen.

En je dan nu zorgen maken waar je energie vandaan komt.

Pffffffff.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

""En die niet kàn investeren omdat ie het geld ervoor niet heeft wordt ervoor gestraft.

 

Hoe krom kan 't zijn... ""

 

Inderdaad, dit is het! Bovendien beslissen anderen voor U waar je Uw prioriteiten moet leggen, wanneer je Uw geld moet uitgeven...!!!

Al die skivakanties, al dat quadgedoe, al dat motorsportrijden en ga zo maar door, dit is echte CO opstokerij!

Wij gebruiken geen boiler op onze centrale verwarming, is nutteloze energieverkwisting!

Het ketelwater komt max 45°, en zo verwarmen we lekker zuinig...

Dat men daar eens over valt...

 

Oh ja die diverse europese toppen, heb je al gezien hoe onze verloeders van de natuur aangevoerd worden... zouden dié wagentjes ook maar 1L/100km verbruiken?

 

Drogredenen om de kleine man d'r onder te houden!!! mad

!!!Boer let op Uw ganzen als de vos de passie preekt!!!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude

wie investeert in "groene stroom" die wordt beloond. Wie weigert te investeren in groene stroom die wordt extra belast. Dit is het princiepe "de vervuiler betaalt".


Dat is inderdaad de insteek en het zal stap voor stap verder ingevoerd gaan worden. Wen er maar vast aan wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...