Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Je hebt nu een ban van 2 weken.

Ik vind het niet tof als je de regels overtreed, je daarvoor via email netjes en terecht een waarschuwing krijgt en dan hier openbaar begint te 'mauwen'.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Mogen wij weten welke firma de mindere service gaf? Anders kan hier beter een slotje op. Ik lees hier toch vaak negatieve commentaar op Canal Digitaal, zelfs door mods maar in deze blijf ik in de mist steken. Voor mij is dit nuttig om weten daar ik een VU wil kopen en niet alleen de prijs maar ook de naverkoop erg belangrijk vind.

Roger.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Edwin024
En dat vind ik dus echt veel te makkelijk. Waar je ook koopt: de service dient klantgericht te zijn.

wat je zegt klopt, maar wat ik zeg is de waarheid.... kijk maar eens rond...of beter, hoor maar eens rond...
ik vind ook, je verkoopt iets, geef dan service, maar bij 60% van de webshops die EN spotgoedkoop zijn heb je veel kans tegen de muur te botsen bij breuk of garantie stuff.

uiteraard is het dan nog ook afhankelijk van de wie de maker/fabrikant is, sommige fabrikant slagen er ook in om een toestel tot 5 maand te houden om "te herstellen" terwijl anderen dat binnen de 2 weken afhandelen.

hoh, soms word je daar moedeloos van, maar ja....we leven meer en meer in wegwerp hé...na 2 jaar = geen garantie, bij breuk = vuilbak en nieuwe...zo gaat het niet de goede kant op.

succes aan de persoon met zijn breuk.
Geplaatst:
Origineel bericht van: RogerDR
Mogen wij weten welke firma de mindere service gaf? Anders kan hier beter een slotje op. Ik lees hier toch vaak negatieve commentaar op Canal Digitaal, zelfs door mods maar in deze blijf ik in de mist steken. Voor mij is dit nuttig om weten daar ik een VU wil kopen en niet alleen de prijs maar ook de naverkoop erg belangrijk vind.
Roger.

wees maar niet bang dat het hier om canal gaat want die verkopen geen VU, ben het er wel mee eens dat in de praktijk de service van webshops en de goedkopere aanbieders nog wel eens te wensen over laat, dit overigens niet voor alle zaken gelden...........
Geplaatst:
Origineel bericht van: BBsat
En bij de aanschaf van 3 stuks mag je toch wel een beetje korting èn service verwachten.

vind ik.

Ben het in principe hiermee eens, maar we moeten wel eerlijk zijn. Velen willen de goedkoopste prijs, en ja, dan worden de marges dun. En waar wordt dan op bezuinigd, service ! Alhoewel het woord service (de letterlijke vertaling) voor velen shops in hun vocabulaire niet meer voorkomt.

Of deze persoon met 3 apparaten gezocht heeft naar de goedkoopste aanbieder weet ik niet, maar wilde bovenstaande toch even kwijt.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:

Je kunt dat net zo goed omkeren: het is de winkel die de marge bepaalt. Als die de marge zo laag houdt dat er geen service meer geleverd kan worden, kiest die winkel bewust voor geld op de korte termijn, in de wetenschap niet lang te zullen overleven.

Het is de kunst voor klanten om dat soort zaken over een winkel te weten: alleen het feit dat een lage, of zelfs de laagste prijs wordt gevraagd zegt een klant niets over de kwaliteit van die winkel en de service ervan. Juist om die kennis bij potentiële klanten aan te brengen, zou hierover vrijelijk gesproken moeten kunnen worden: daar wordt namelijk een ieder beter van.

• Moderator
Geplaatst:

Daar kan je vrijelijk over spreken, echter niet hier. Er zijn legio sites die dit soort zaken bijhouden van internet winkels en zelfs van normale bedrijven meen ik.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
Daar kan je vrijelijk over spreken, echter niet hier.

Gooi dan dit topic maar op slot, dan heeft deze discussie geen inhoud en dus ook geen zin. Je kan enkel in de fout gaan door hier dieper op in te gaan. Roger.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Duolist
Je kunt dat net zo goed omkeren: het is de winkel die de marge bepaalt. Als die de marge zo laag houdt dat er geen service meer geleverd kan worden, kiest die winkel bewust voor geld op de korte termijn, in de wetenschap niet lang te zullen overleven.

We denken met ze alle dat dat soort winkels het niet zullen overleven maar de praktijk is toch anders, want laten we wel wezen iedere klant kijkt in eerste instantie toch naar het prijskaartje en denken vaak niet na over de service omdat men denkt dat het hun niet overkomt........

Het is de kunst voor klanten om dat soort zaken over een winkel te weten: alleen het feit dat een lage, of zelfs de laagste prijs wordt gevraagd zegt een klant niets over de kwaliteit van die winkel en de service ervan. Juist om die kennis bij potentiële klanten aan te brengen, zou hierover vrijelijk gesproken moeten kunnen worden: daar wordt namelijk een ieder beter van.

Maar over het algemeen is het wel zo dat winkel die een iets hogere prijs aanbieden meer service verlenen en dat begint vaak al bij de informatie vooraf...de winkels/webshops ( niet allemaal) met lagere prijzen zijn vaak doorschuif winkels en daar moet je over het algemeen minder van verwachten zeker als je een leek bent..........
  • Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: Duolist
... Juist om die kennis bij potentiële klanten aan te brengen, zou hierover vrijelijk gesproken moeten kunnen worden: daar wordt namelijk een ieder beter van.

Het enige dat je daarmee bereikt is een hele hoop zinloze discussie tussen ondernemers die hier met anonieme 'fake' accounts de concurrentie de grond in komen boren, of zichzelf als een zogenaamde tevreden klant de hemel in komen prijzen.

Om dat soort ellende te voorkomen mag je hier dus geen namen noemen, verwijzingen maken, of links plaatsen.

Dat is echt geen ondoordachte beslissing, maar weloverwogen uit ervaring en praktijk.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

wie een winkel heeft moet volgens mij zijn producten "duurder" gaan verkopen, waarom? die mensen hebben echt kosten, soms personeel.

en ja, in een winkel kan je terecht voor vragen, op webshops is dat soms minder.

is iedere webshop slecht? ik denk het niet, maar je moet keuzes maken of je laten adviseren bij kennissen of vrienden waar die wel tevreden kochten hé.

ik heb weet van een webshop in Duitsland die vorig jaar ongeveer een 6800 DM's heeft verkocht op 3 maand tijd. was werkelijk aankoopprijs + 5% = verkoopprijs.

nu in 2011 is deze over kop gegaan en dus mensen die daar kochten zijn de pineut. dat zou niet mogen.

en consument moet je kunnen dienen, als dat iets meer kost om die dienst te verlenen, dan moet dat maar zo.

zoals sommigen hier al melden, je bent soms echt goed af met een webshop en soms niet.

maar ik denk dat evengoed een regel is voor winkels.

ik zou dus bij je garantiegeval echt doorgaan en desnoods proberen de verdeler in benlux (die hier ook lid is, dus mee kan lezen) zal je misschien wel verder kunnen helpen...dat zou toch wenselijk zijn als je een merk verdeeld/verkoopt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
wie een winkel heeft moet volgens mij zijn producten "duurder" gaan verkopen, waarom? die mensen hebben echt kosten, soms personeel.
en ja, in een winkel kan je terecht voor vragen, op webshops is dat soms minder.
is iedere webshop slecht? ik denk het niet, maar je moet keuzes maken of je laten adviseren bij kennissen of vrienden waar die wel tevreden kochten hé.

ik heb weet van een webshop in Duitsland die vorig jaar ongeveer een 6800 DM's heeft verkocht op 3 maand tijd. was werkelijk aankoopprijs + 5% = verkoopprijs.
nu in 2011 is deze over kop gegaan en dus mensen die daar kochten zijn de pineut. dat zou niet mogen.

en consument moet je kunnen dienen, als dat iets meer kost om die dienst te verlenen, dan moet dat maar zo.
zoals sommigen hier al melden, je bent soms echt goed af met een webshop en soms niet.
maar ik denk dat evengoed een regel is voor winkels.

ik zou dus bij je garantiegeval echt doorgaan en desnoods proberen de verdeler in benlux (die hier ook lid is, dus mee kan lezen) zal je misschien wel verder kunnen helpen...dat zou toch wenselijk zijn als je een merk verdeeld/verkoopt.

vaak heeft het ook te maken met een stukje geduld van de klant...klanten willen vaak een produkt kopen en dat ook meteen hebben....als ze nu eens de tijd nemen om links en rechts eens te informeren bij winkels en dan af gaan op hun gevoel dan kan dat een hoop schelen....
ik zeg altijd maar zo het gaat niet alleen om het verhaal vooraf maar zeker om het verhaal achteraf en een stukje backup voor als je vragen heb met betrekking tot...

ben het ook eens met michel dat je dat soort discussies niet moet en mag voeren op een forum...alle winkels/webshops hebben tevreden en ontevreden klanten ...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
....Om dat soort ellende te voorkomen mag je hier dus geen namen noemen, verwijzingen maken, of links plaatsen.......
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven: als je dat toelaat wordt het een dagtaak om alles te controleren (en dan nog). Wel jammer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen