Ga naar inhoud


[enigma2] en EPG voor <> tegen en de plugins


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Citaat:
Origineel bericht van: DUOlist
Citaat:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Duolist
de opmerking van Edwin24 over een goed functionerend EPG OF EPG plugin die werkt op enigma2 is voor alle images gelijk.


Sorry, maar dat heb je heel erg mis: PLi gaat daar heel anders, en wel veel beter, mee om; daarnaast heeft PLi een veelvoud aan EPG-ondersteuningen die andere images niet hebben.

Citaat:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Een discussie over EPG op enigma2 is een HEEL ander topic.


Daar heb je gelijk in.


en de reactie>

Citaat:
Origineel bericht van: Tonskidutch
ik begrijp je niet, echt niet.
starten we dan maar een nieuw topic daar jij blijkbaar in andermans image report blijft hakken en Pli blijft propageren.
ciao


welke EPG-ondersteuningen heeft PLi meer ten opzichte van andere images, zoals het VTI?

ciao

Runnin' With The Devil

Van Halen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
welke EPG-ondersteuningen heeft PLi meer ten opzichte van andere images, zoals het VTI?

Naast de standaard ondersteuning voor EIT-EPG, zoals vrijwel elke ontvanger/image die heeft, biedt PLi ook ondersteuning voor de volgende proprietaire EPG-systemen:
1- MHW
2- FreeSat
3- Viasat
4- Netmed

Dat betekent dus dat bij ontvangst van die EPG-data die netjes in het systeem worden verwerkt. Al deze EPG's kunnen naar keuze worden geactiveerd en gedeactiveerd.
Het kunnen de-activeren is specifiek bedoeld om een eventuele ongewenste samenloop met XMLTV-data te kunnen voorkomen.

Daarnaast is het zo, dat PLi de bekende XMLTV-Import (beter bekend als de Rytec-plugin) op een wat verfijnder manier ondersteunt dan (voor zover mij bekend) alle andere images. De data is al tijdens de import voor de gebruiker beschikbaar en de import wordt dan ook niet afgesloten door een (automatische en verplichte) herstart.

Dit betekent dus dat ook zonder een internetverbinding (ik gebruik de ontvanger b.v. ook al reizende en trekkende) vrijwel altijd EPG-data aanwezig is.

Origineel bericht van: Tonskidutch
ik begrijp je niet, echt niet.

Jawel, tuurlijk wel: ik heb dit alles in het jou wel bekende Duitse draadje ook al gemeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef maar vast een aftrap;

erop schieten kunnen jullie altijd nog>

 

EPG , is een fijn idee om online per receiver de zender programmering te bekijken zonder zo'n papieren radio/tv gids

 

voor de erg beperkte uitleg zie EPG nederlandse uitleg

 

nu goed er zijn wel verschillende methoden en formaten onder de verzamel naam EPG:

 

eerder al besproken

EPG-eit

EPG-MHW

EPG-nagra

EPG-aangepast door de paytv provider resulterende in EPG- (now and next) op ongebonden receivers

en zo waren er nog wel een paar.

 

na ellenlang protest is bijvoorbeeld canalDIGITAAL weer op bepaald moment terug gekeerd naar EPG-eit

een internationale standaard mede door duitse uitzendgemachtigden (FTA) veel gebruikt en erg informatief alsook efficient.

 

maar EPG formaat wordt dus van provider tot provider anders geupload en desbetreffend qua formaat weergegeven op een receiver

 

laten we nu even de enigma receivers bekijken, want we zijn het oneens over de functionaliteit van images EN plugins die EPG tonen op je settopbox.

 

ciao

 

Runnin' With The Devil

Van Halen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar waarom is EPG ter beschikking hebben een probleem?

 

op enigma1 stond het EPG als opgeslagen data en direct bij boot stond vooraf ingelezen data weer meteen ter beschikking

 

op enigma2 wordt het EPG enkel in het geheugen opgeslagen en tijdens boot moet je alle EPG weer opnieuw via het in het signaal gegeven subsignaal inlezen en dat kost tijd.

 

de plugins leveren daar een extra comfort maar initieel is de EPG weg als je de receiver uit zet.

 

ciao

 

Runnin' With The Devil

Van Halen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ik kom er nu wel op terug inzake de meest gebruikte plugin "rytec" die behoeft ook geen herstart in VTI.

Zeker weten? Dan is dat anders dan de laatste maal dat ik dat met VTi uitgeprobeerd heb. Maar des te beter, dan werkt het daar dus ook goed.


Origineel bericht van: Tonskidutch
maar waarom is EPG ter beschikking hebben een probleem?...

Dat zou ik ook niet weten; waarom vraag je dat? Maar wellicht begrijp ik die vraag niet goed?


Origineel bericht van: Tonskidutch
.....op enigma2 wordt het EPG enkel in het geheugen opgeslagen en tijdens boot moet je alle EPG weer opnieuw via het in het signaal gegeven subsignaal inlezen en dat kost tijd.

Ook dat doet PLi iets slimmer. Normaal gesproken is inderdaad alle EPG-data "levend" in het geheugen aanwezig (ongeacht de oorsprong wordt alle EPG-data gelijk behandeld). Bij het afsluiten wordt de data echter op de HDD (of een ander medium, dat moet er natuurlijk wel zijn) opgeslagen; bij het opstarten wordt alle data weer vanuit die locatie ingelezen. Kortom: eenmaal binnen gekregen data is te allen tijde beschikbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

uh, hoe wordt dat / die EPG data uit het geheugen geëxtraheerd en opgeslagen...

 

dat is dan toch ook al plugin-achtig.

dat kan geen normale enigma2 functionaliteit zijn

 

dan zou die Pli oplossing qua EPG formaat nimmer meer een probleem zijn onafhankelijk van het image als alle andere images die plugin-achtige ook hebben (opensource)

 

en juist dat wordt door vele gebruikers als faut pas gezien

want er is maar een plugin die redelijk afdoende in enigma2 werkt

de rytec

maar ik laat me afleiden door je stelling.

 

ciao

 

 

Runnin' With The Devil

Van Halen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
uh, hoe wordt dat / die EPG data uit het geheugen geëxtraheerd en opgeslagen...
Dat is dan toch ook al plugin-achtig.
dat kan geen normale enigma2 functionaliteit zijn

Geen idee of dat een standaard E2-functionaliteit is of een PLi-oplossing. Maar het is niet de plugin die dat doet: ook andere EPG-data wordt op die manier opgeslagen/bewaard.
En ik heb al eerder aangegeven dat PLi niet een "normale" E2 gebruikt, maar een eigen bouw heeft (waar andere images op de fabrieksfirmware (= standaard E2) gebaseerd zijn.


Origineel bericht van: Tonskidutch
Dan zou die Pli oplossing qua EPG formaat nimmer meer een probleem zijn onafhankelijk van het image als alle andere images die plugin-achtige ook hebben (opensource)

en juist dat wordt door vele gebruikers als faut pas gezien
want er is maar een plugin die redelijk afdoende in enigma2 werkt.

Geen idee wat waarom niet goed zou zijn. Het werkt allemaal prima, ook zonder dat Rytec is geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Tonskidutch
ik pas.

er waren tussentijds aanpassingen in je antwoord zonder dat daar melding van gemaakt werd via een reguliere melding dat het origineel bericht geëdit werd.

(zoals ik nu het bericht aangepast heb, dat kan enkel een mod)


Nee hoor, dat kan iedereen met zijn eigen bericht. Als je het wijzigt, kan je kiezen of je het wilt laten zien dat het bericht gewijzigd is of niet.

Als wij mods wat wijzigen in een bestaande post staat er ALTIJD een reden bij.

screenshot_022.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar vertel eens, wat is nu eigenlijk de stelling over de EPG en PLI, want ik kan er zo geen chocola van bakken?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Tonskidutch
uh, hoe wordt dat / die EPG data uit het geheugen geëxtraheerd en opgeslagen...


Het kan haast niet anders dat terwijl die data in het geheugen geplaatst wordt doordat die info uit het kanaal juist wordt geintepreteerd dit ook in de epg file op de disk wordt geplaatst. Zeg maar als continue swap file.

Tijdens normaal werken wordt het geheugen gebruikt, start je je box opnieuw op is je memory leeg, en de epg file vol, dus zal die epg file het geheugen weer vullen. Zo zal het denk ik in elkaar gezet zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Het kan haast niet anders dat terwijl die data in het geheugen geplaatst wordt doordat die info uit het kanaal juist wordt geintepreteerd dit ook in de epg file op de disk wordt geplaatst. Zeg maar als continue swap file.

Tijdens normaal werken wordt het geheugen gebruikt, start je je box opnieuw op is je memory leeg, en de epg file vol, dus zal die epg file het geheugen weer vullen. Zo zal het denk ik in elkaar gezet zijn.

Het is geen continue swapfile: de data wordt uitsluitend geschreven tijdens het afsluiten, en gelezen bij het opstarten:
Origineel bericht van: Duolist
Normaal gesproken is inderdaad alle EPG-data "levend" in het geheugen aanwezig (ongeacht de oorsprong wordt alle EPG-data gelijk behandeld). Bij het afsluiten wordt de data echter op de HDD (of een ander medium, dat moet er natuurlijk wel zijn) opgeslagen; bij het opstarten wordt alle data weer vanuit die locatie ingelezen. Kortom: eenmaal binnen gekregen data is te allen tijde beschikbaar.

Meer een soort hibernation-file dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zit net even te kijken naar die epg.dat file, je hebt gelijk Duolist, datum en tijd zijn van laatste boot.

 

Kan ook niet anders, anders gaat die harddisk niet meer in standby bedenk ik me nu ook smile

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...