Ga naar inhoud


[enigma2] en EPG voor <> tegen en de plugins


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tonskidutch
sorry jij schreef en ik tegelijk...

ik kom er nu wel op terug inzake de meest gebruikte plugin
"rytec"
die behoeft ook geen herstart in VTI.
ciao



Dat is gewoon niet waar. Aan het eind van de update vraagt VTI om je Vu te herstarten. Als je dan niets doet start VTI zelf de receiver opnieuw op.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Edwin024
Origineel bericht van: Tonskidutch
sorry jij schreef en ik tegelijk...
ik kom er nu wel op terug inzake de meest gebruikte plugin
"rytec"
die behoeft ook geen herstart in VTI.

Dat is gewoon niet waar. Aan het eind van de update vraagt VTI om je Vu te herstarten. Als je dan niets doet start VTI zelf de receiver opnieuw op.

Ja, zie je: dat is mijn laatste herinnering dus ook. Maar wel van enige tijd geleden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ik pas.

er waren tussentijds aanpassingen in je antwoord zonder dat daar melding van gemaakt werd via een reguliere melding dat het origineel bericht geëdit werd.

(zoals ik nu het bericht aangepast heb, dat kan enkel een mod)


aha dus ; (ik moest gisteren ook even eten koken etc...) we komen in de buurt van een verklaring waarom het EPG zo'n lastig issue is.

wiz, duolist ik heb geen stelling over Pli en EPG, maar VRAGEN over enigma2 en EPG; die is namelijk sowieso niet prettig in het gebruik.
Enkel met Rytec is het bruikbaar.

Opdat we met z'n allen beter begrijpen hoe het EPG nu echt werkt in een enigma2 image... en opdat niet andere draadjes oneigenlijk vervuild worden, starte ik deze berichtgeving.

De stelling die Duolist maakt is dat door het geavanceerde management in dat image (ook enigma2) er beter wordt omgegaan met EPG, dus dan volgt de vraag hoe?
Wordt een deel van de data (die enkel in geheugen is) uitgelezen en weggeschreven ?

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Nou, het gebeurt ook in de laatste versie.

Edwin024, de plugin behoeft geen herstart, om de opgehaalde data in te lezen wordt enigma2 herstart. (sorry voor de mix-up)

dat gebeurd volgens ingestelde tijd een keer per dag en merk je niet indien de receiver in standby staat
maar rytec werkt dus gewoon goed in VTI. (ja ook de nieuwe 2.5)

en werkt even zo in andere images waar de plugin is opgenomen
dus graag antwoord op de vraag; hoe gaat bijvoorbeeld Pli ermee om als die plugin erbij opgenomen is met de "stelling van duolist" dat Pli sowieso geavanceerder met EPG data omgaat?
ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende dat ik e.e.a. al duidelijk had opgesomd, maar dan nogmaals:

 

1- PLi ondersteunt een groot aantal proprietaire EPG-systemen, zoals hierboven opgesomd. Dat wil zeggen dat als die data ontvangen wordt, de EPG keurig wordt vertoond.

Ondanks het feit dat CD en TVV sinds enige tijd naast de MHW-EPG ook de open standaard EIT ondersteunt, blijft MHW nog steeds interessant (omdat de EIT per kanaal wordt ingelezen, en de MHW voor alle NL/BE kanalen tegelijk).

Hierdoor is ook zonder internet aansluiting veelal veel EPG-data ter beschikking (uiteraard afhankelijk van wat er uitgezonden wordt).

 

2- De data die via XMLTV-import ingelezen wordt, wordt in PLi anders behandeld dan in andere images. Het inlezen van de data (wat een langdurig proces kan zijn, afhankelijk van de gemaakte instellingen (bij mij komen er altijd een kleine 200.000 items binnen) gebeurt op de achtergrond, zodat de ontvanger normaal gebruikt kan worden. Data die binnen is gekomen, wordt ook al meteen vertoond. Na het inlezen is dan ook geen herstart nodig.

Alle EPG data in pli wordt, ongeacht de herkomst, op dezelfde manier behandeld (m.a.w. de box kent de herkomst van de data niet eens). EPG data is altijd in het geheugen aanwezig; bij het afsluiten van E2 wordt die op de HDD opgeslagen, om na een boot weer onmiddellijk ingelezen te worden. Dit is een E2-functionaliteit, die niet afhankelijk is van het geïnstalleerd zijn van een plugin.

 

Wat je bedoelt met "EPG is alleen bruikbaar met Rytec" is me niet geheel duidelijk. Of het moet zijn dat je bedoelt dat (afgezien van PLi) er geen proprietaire systemen worden ondersteund, waardoor veelal geen data aanwezig zal zijn (afgezien van onze onvolprezen oosterburen, die als één van de weinigen de open DVB-standaard EIT-EPG gebruiken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
maar rytec werkt dus gewoon goed in VTI. (ja ook de nieuwe 2.5)


Nogmaals: dit is niet waar. De file van Rytec downloads staat op de HD maar VTI leest hem niet. En zo kun je dus elke keer weer opnieuw de update uitvoeren. Dat file van ik geloof 21 meg staat er maar VTI doet er niets mee.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halloooooooooooooo Edwin024

echt het werkt wel... bij mij en vele VTI gebruikers

 

JIJ vergeet iets bij inrichten en download epg-data timer plaatsen

 

kan echter niet zien wat...

het werkt op VTI2.5 met EPG-Import of Cross-EPG

 

(waar de laatste enigszins op de Pli functionaliteit lijkt...! ben ik nog aan het testen en vergelijken. )

 

Citaat:
# how to setup [aliases] section

#

# format:

# SOURCE=DESTINATION

# epg data will be copied from SOURCE to DESTINATION

#

# SOURCE is:

# channel_name-provider_name

#

# or

#

# SID-TSID-ONID

# i.e. 0002:00820000:1770:0110:1:0

# SID: ns :TSID:ONID:stype:unused

# SID = 0002 TSID = 1770 ONID = 0110

#

#

# DESTINATION is:

# channel_name[,channel_name...]

#

#

# Examples:

# canale5-mediaset=canale 5

# epg data from "canale 5" provider "mediaset" will be copied to "canale 5" (every provider)

#

etc etc

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
.... of Cross-EPG
(waar de laatste enigszins op de Pli functionaliteit lijkt...!
Nou, dat zie ik niet zo: de cross-EPG is een geheel andere plugin, die naast Rytec ook een veelheid aan andere bronnen gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Halloooooooooooooo Edwin024
echt het werkt wel... bij mij en vele VTI gebruikers

JIJ vergeet iets bij inrichten en download epg-data timer plaatsen

kan echter niet zien wat...
het werkt op VTI2.5 met EPG-Import of Cross-EPG


Halllllllllllllllllo Tonski. Waarom zit xmltvimport in de plugins? Die ken ik van PLi en doet daar het goede werk. Maar die plugin werkt in VTI dus zoals gesteld: niet.

Wellicht dat die andere het wel doen, maar ik werk graag met xmltvimport.... Al die andere hebben vervelende kantjes die ik niet echt waardeer.

Jij hebt trouwens ook wel fundamentalistische kantjes hoor als het op VTI aankomt. En juist dat verwijt je mijn collega eend smile

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

yup ben een fundementalist...

geintje....

 

ik heb sinds de update op 2.5 bij vti geen epg-import meer gevonden.

moest inderdaad de cross-epg als plugin separaat laden

(let op voorheen in 2.4 was epg-import wel in het image)

 

maar met cross-epg werkt het zelfs beter en met alle formaten zoals duolist aangeeft die in pli standaard opgenomen zijn.

 

ik moet bekennen ik heb een fout gemaakt mbt 2.5 en epg-import

mede wegens de update naar het nieuwe image

daar staat echter tegenover dat cross-epg als plugin dat EPG issue netjes oplost.

 

maar als je terug gaat naar 2.4 zou het oude EPG-import werken (daar heb je nu niks aan)

 

kijk eens naar cross-epg

 

ciao

 

 

en xmltv zit in die plugin (cross-epg configureren)

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry Duolist, had eerst jou antwoord moeten geven.

 

toch werkt het idem.

 

heb vandaag PLi erop gehad en heel specifiek gekeken naar EPG functionaliteit.

nu terug op een ander image en het cross-epg plugin geladen, heb ik toch constant de EPG ter beschikking op de geselecteerde bouqetten

na reboot, na herstart, na GUI herstart

ciao

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien werkt het nu beter

Ik vond VTI en de rytec plug-in een foute combinatie.

Te vaak gemieter.

De box opnieuw opstarten en al je EPG data kwijt, dan maar weer alle data opnieuw laden en.... opnieuw opstarten.

 

Dat heb ik bij PLI nog nooit gehad cool

En zoals al aangegeven direkt beschikbare data, nog tijdens het laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ja, maar het is en blijft een plugin, een stukje software dat de epg data wegschrijft naar een medium.

de cross-epg + epg refresh lijkt dus nu een uitkomst, maar hoe pli het hanteert is nagenoeg identiek

misschien is het onderhuids een onderdeel van pli

dat willen we nu juist weten.

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen,

Nadat je de Plugin laad dien je menu-punten in te stellen.

 

de ingestelde sources (bronnen) zijn soms completer bij de een dan bij de ander (testen maakt dat duidelijk)

 

na download staan op de hdd een hoop cross-epg data zie laatste afbeelding

 

hetgeen bij een herstart wel wat langer duurt om in te lezen, dus opstarten is daarmee langzamer geworden!!!

 

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...