M_Z Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Origineel bericht van: rtificial Mooie vooruitgang in RC9, maar bij mijn gebruik toch wat instabieler dan RC5 Dat is mijn ervaring niet eigenlijk, waarin ondervind jij instabiliteitsproblemen dan ? Ik vind de tijdswinst in de zapsnelheid een geweldige vooruitgang en zou om die reden zeker niet meer kunnen teruggaan naar RC5. Voor mij is de RC9 echt de eerste versie die ik durf aan te raden aan 'de gewone gebruikers'. M_Z
yerphi Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Origineel bericht van: M_Z Voor mij is de RC9 echt de eerste versie die ik durf aan te raden aan 'de gewone gebruikers'. M_Z Ok, daar zat ik op te wachten! Nog wel een paar vraagjes: Hoe zit 't met: Opnemen via EPG ? Timeshift ? Ondersteuning DVD/ISO, Mkv , TS. etc...? Layout van de Afstandsbediening? Groet, Yerphi Azbox Elite, SAB explorer PVR SC
Ribbe82 Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Opnemen via EPG ? Nee dit werkt nog niet goed. Timeshift ? Werkt. Ondersteuning DVD/ISO, Mkv , TS. etc...? Neen ook hier wordt nog aan gewerkt Layout van de Afstandsbediening? Er is een keymap voor de Azbox afstandbediening beschikbaar. Dit is vooral bij de mediaplayer van belang. Voor de rest reageert de ab zoals verwacht. Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T) Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )
yerphi Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 dank voor het antwoord. Maar voor mij toch nog te veel nee'tjes... Ik wacht nog even. Azbox Elite, SAB explorer PVR SC
grotegok Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 al die 'neetjes' wegen niet op tegen de grote JA
D_liver Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 .mkv werkt hier gewoon ( getest met Alian vs Predator 1080P ) vanaf een USB 2.0 schijf ging probleemloos. Opnemen werkt Timeshift werkt afspelen opname werkt Timer niet getest 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
D_liver Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Timer getest werkt hier ook ( dus opnemen via EPG werkt ) Zelfs meerdere opnames werkt 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Ribbe82 Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Het opnemen via EPG moet ik inderdaad bijstellen, dat werkt. Media content afspelen via NFS werkt bij mij nog niet goed, het beeld loopt veel trager dan het geluid. Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T) Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )
grotegok Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 had ik ook, heb ik opgelost door de webinterface te gebruiken.
rtificial Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Origineel bericht van: M_Z Origineel bericht van: rtificial Mooie vooruitgang in RC9, maar bij mijn gebruik toch wat instabieler dan RC5 Dat is mijn ervaring niet eigenlijk, waarin ondervind jij instabiliteitsproblemen dan ? Ik vind de tijdswinst in de zapsnelheid een geweldige vooruitgang en zou om die reden zeker niet meer kunnen teruggaan naar RC5. Voor mij is de RC9 echt de eerste versie die ik durf aan te raden aan 'de gewone gebruikers'. M_Z Voor mij zat de instabiliteit in vastlopers bij zenderwissel, incidentele geluidshaperingen bij zenders in AC3, regelmatig bij zappen geen geluid, vastlopers in de mediaplayer, hickups in geluid bij afspelen HD video bestanden met DTS, vastlopers bij aanpassen audio/video instellingen, ... Geen van die dingen ervaar ik in RC5, waar ik zelf het zappen al snel genoeg vind. Ik kijk een programma, en daarna zap ik pas ;-) Maargoed, is denk ik allemaal heel persoonlijk DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC
grotegok Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Is het mogelijk met deze release een NFS mount naar mijn Synology NAS in te stellen? Ik wil graag mijn NAS als HD gebruiken net zoals met de orginele image mogelijk is. Dien ik dit met een CLI commando te doen?
mauspartyhouse Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb nog geen plugin hiervoor kunnen vinden. (samba/nfs plugin) ET8000
Ribbe82 Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: grotegok Is het mogelijk met deze release een NFS mount naar mijn Synology NAS in te stellen? Ik wil graag mijn NAS als HD gebruiken net zoals met de orginele image mogelijk is. Ja. Ik heb het ook zo. Met telnet kun je dit voor elkaar krijgen, zelfde manier als de originele FW. mount -t nfs IP_syno:/volume1/video /media/hdd -o rw,nolock,intr,udp Niet vergeten om een map 'movie' aan te maken onder video op de syno, anders kan ie niet opnemen. Je crashlogs komen hier ook te staan. Je kunt het regeltje telkens uitvoeren bij opstarten, dan is het na rebooten weer gemount. Zet het dan onderaan in het bestand /etc/init.d/RcS Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T) Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )
rtificial Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Zo heb ik het ook gedaan ja. Werkt prima. DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC
grotegok Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 werkt uitstekend! De kinderen zitten nu Alvin in HD te kijken die op de NAS staat in AC3 zonder hikken!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen