Kralingen Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Weet iemand of er ook gedecodeeerd wordt opgeslagen op de topfield en kun je nog wat met die opnames? Ik kan namelijk met mijn Inerto de bestanden hernoemen naar .ts (transport stream) en vervolgens kan ik daar DvD's van maken met een uitstekende kwaliteit. Dus eigenlijk is de vraag drieledig. Wat is het bestandsformaat, wat is de structuur (fat32,ntfs of iets anders) en is het altijd gedecodeerd en als het gecodeerd is het dan te decoderen op de Topfield? Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN
Gast hb1964 Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 De programma's worden in principe ongecodeerd op de harde schijf opgeslagen. Topfield gebruikt een eigen harddisk indeling. Om harde schijven met je PC te kunnen benaderen heb je een speciaal programma nodig: TopfHDRW (even zoeken met Google). De bestanden hebben de extensie .rec Met VLC Media Player kun je die gewoon afspelen. Converteren naar een ander formaat heb ik nooit onderzocht.
Kralingen Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Ben aan het zoek maar het lijkt me een heel bruikbare tip./ Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN
Gast zzzzzzz Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Volgens mij kan Videoredo weg met het bestandsformaat van Topfield.
Kralingen Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Klopt gaat uitstekend! Bedankt voor de tips! Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN
SimonLeBon Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Topfield gebruikt gewoon MPEG indeling, extensie veranderen in MPG en je kunt op de PC elk video programma gebruiken. Heb zelf een 1TB SATA schijf ipv de 160GB PATA schijf erin gehangen. gaat vrij eenvoudig dmv een convertertje (***geen-reclame***)
Pjotrb Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Die indeling klopt wel, alleen gebruikt TF een ander bestandsformaar die niet zondermeer door een pc gelezen kan worden. Er zijn diverse programma's beschikbaar die het mogelijk maken om bestanden te kopiëren naar de pc en daar eventueel verder te bewerken. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen