Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een Sony TR808-e analoge HI-8 videocamera. Helaas niet zoveel gebruikt als ik had gewild. Nu staan er dierbare opnames op, maar nadat ik 1 bandje had bekeken, camera in de kast. Volgende dag wilde ik een ander bandje proberen. Ik doe klep open, bandje erin , probeerde die dicht te doen,normaal zakt bandje met klep dicht op zijn plaats, nu gooit hij telkens de band eruit. Ook is er geen beeld als ik door de zoeker kijk. Wie weet wat er aan de hand is?Als ik klep zonder bandje dichtdoe, zakt die mooi op zijn plek. Zelf ben ik best handig maar als ik al dat priegelwerk zie en breekbaarheid ervan breekt het zweet me uit.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Het is waarschijnlijk een mechanische storing. Ik weet uit ervaring dar er een asje losgaat die de band moet geleiden. Misschien ligt die los in het mechanisme. eruithalen en je kan hem eenvoudig terugplaatsen (met een pincet of een klein tangetje) en vastlijmen met een klein druppeltje 10 sec lijm.

Lukt dat niet, dan zal waarschijnlijk het hele mechanisme uit elkaar moeten.....

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

ik denk dat de video kop niet draaid,dan wordt de tape niet ingeregen en werpt hij het bandje er uit.

waarschijnlijk kan elco C421 de oorzaak hier van zijn

Geplaatst:

Frans en Steve bedankt voor jullie reaktie.

Heb met loep zitten kijken even camera ondersteboven gehouden om te kijken of er niet iets eruit zou vallen, maar niks. Kan ook niets vreemds aan zien.

Ik ben bang dat het niet alleen puur mechanisch is, als ik via voeding de camera gebruik, en ik hem op VTR dmv schuifknopje op voeding ( video tape recorder) dan komt hij tot leven.Echter een bandje wordt wederom eruitgekickt. Zet ik schuifknop op opname geen enkele reaktie. Er is geen beeld in zoeker noch geluid of iets in display. Recent had ik problemen met een Asus moederbord, elco gepoft, had geen beeld meer. Elco vervangen en de boel deed het, was al blij dat ik dat überhaupt voor elkaar kreeg.

Vrees dat ik dit niet opgelost krijg in mijn eentje, de boel slopen wel, maar in elkaar zetten is wat anders

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen