Ga naar inhoud

Configuratie 2 schotelantennes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

'k Ben me heel goed bewust dat het antwoord hier ergens al ten berde kwam in dit forum.Maar door het bos vind ik de bomen niet meer.

Twee sat antennes heb ik ,de ene met rotor de andere met 4 lnb's en disecq.Mijn draaibare schotel is geconfugureerd met tuner A en deze met disecq met tuner B.Zolang ik tuner A gebruik en tuner B op doorlussen naar A staat is er geen enkel probleem.Nu configureer ik tuner B als volgt:

-configuratie geavanceerd

-satelliet astra19°-Hotbird13°-astra23,5°-astra28,2 respectievelijk:lnb,2,2,3,4

-prioriteit auto

-LOF Universeel LNB

-Spanningsmodus Polarisatie

-Verhoog Voltage Nee

-Tone Modus Band

-Disecq Modus 1.2

-Tne Burst geen

-Vastgelegd Disec comm. AB

-Snelle Diseqc Nee

-Herhaal sequence Nee

-Commando volgorde commited,toneburst

-Uncommit.Diseqc command geen

-Diseqc herhaling geen

-Usals aanschakelen ja

Moet ik soms naar de configuratie "Eenvoudig" overschakelen.'k Begrijp het niet meer!!!

En een laatste vraag:hoe verander je van Tuner-A naar-B of gebeurt dit automatisch?

Mijn dank is groot voor een antwoord!!!

Geplaatst:

Als je tuner B zowel op drie vaste LNB's als ook op een draaibare LNB wilt aansluiten, moet je even in dit draadje kijken: daar is dat net behandeld.

De box kiest zelf de meest geschikte tuner uit. Als je PLi gebruikt, staat standaard ingesteld dat de tuner met de minste mogelijkheden, bij jou dus tuner A, als eerste gebruikt zal worden (indien mogelijk).

Geplaatst:

Eerst en vooral,dank voor uw antwoord.Mijn konfiguratie is niet dezelfde als diegene waar je me naar verwijst.Ik gebruik 2 coax kabels,tuner A voor mijn draaibare schotel en tuner B voor mijn 4 LNB's.Wat ik vraag is gewoon of ik mijn B tuner moet konfigureren op eenvoudig of op geavanceerd en hoe staan de respectievelijke instellingen.Ergens moet ik iets over het hoofd zien maar ik vind nergens de uitleg over deze konfuguratie.Wie wijst me de weg?

Geplaatst:
Citaat:
configuratie geavanceerd

-satelliet astra19°-Hotbird13°-astra23,5°-astra28,2 respectievelijk:lnb,2,2,3,4

hoeft niet als er een standaard 4in1 diseqc tussen zit
gewoon voor tuner B
disecq eenvoudig
a/b/c/d
13
19,2
23,5
28,2
klaar

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen