haelewyn Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Ik heb een Linksys WUSB54GR, 3 a 4 jaar oud. De laatste tijd heb ik op de pc rare sprongen in de kwaliteit van mijn verbinding met de modem. Vooral als die verbinding al een lange tijd gemaakt is of als ik enkele uren aan het downloaden ben geweest valt het terug van 54Mbps naar soms maar 12 of een beetje meer. De snelheid wisselt alleszins van seconde tot seconde. Een tijdje geleden had ik al eens onderbrekingen of problemen met het verkrijgen van een netwerkadres. Met een laptop die één meter verder staat heb ik geen problemen. Het lijkt me dat het niet aan de B-Box modem ligt. Heb het kanaal al een paar keer veranderd : niet opgelost. Weet iemand of dit te wijten is aan de adapter / of hier testsoftware voor bestaat ?
Gast Mimisiku Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Een adapter kan altijd wat minder worden. Vaak door buigen van de ingebouwde kleine antenne... Ik gebruik op de PDA PocketWinc. Dit is een soort WiF radar en kan prima loggen op signaal en niveau..... Gezien de kosten is echter een diepgaand niet vaak lonend. Voor 30 euro heb je een nieuwe..... P.S. Doe de groeten aan Erik d'Hondt. Hij woont in de Wilgstraat 25a
haelewyn Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Inderdaad... Als het nog wat slechter zou worden om contact met de modem te houden, ga ik het eens met een nieuwe adapter proberen.. Dat is niet zo duur meer. Ik kan anders niet denken waaraan het kan liggen, dan aan de adapter. Wat ik vreemd vind is dat het contact slechter wordt als de verbinding lang open staat of als ik grote bestanden download. De modem en de adapter hebben een vaste plaats, dus daar verandert niets.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen