Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu een 20 MB ADSL lijn bij het 2e telefoonbedrijf van nederland, in de praktijk haal ik een snelheid van 15 MB van het 20 MB contract.

Daarvoor was ik online bij een andere aanbieder en haalde ik zelfs 18.5 MB van de 20 omdat ik vlak bij de centrale woon.

Ik ging dus 3.5 MB achteruit bij de overstap.

Nu heb ik weer een andere aanbieder gezien waar je zelfs een abonnement op een computer maandblad kado krijgt.

Als ik mijn postcode test om hun home pagina dan is het resultaat dat ik maximaal 8 MB kan halen omdat ik nog op een ADSL 1 centrale ben aangesloten.

Mijn vraag is klopt dit?

Of zal het in de praktijk wel meevallen omdat de andere aanbieders gebruik maken van de zelfde lijnen en centrale's en is de aangeduide 8 MB een soort gemiddelde?

Ik wil het wel zeker weten want ik zou er dan wel flink op achteruit gaan.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dit kan wel degelijk heel goed kloppen.

Geplaatst:

Heb/had precies hetzelfde bij wanadoo haalde ik zo'n 16 mb nu bij tele2 net 12mb, maar download wel honderden gigabites per maand zonder gezeur.

"My next wife will be normal"

Geplaatst:

Je zit dan wel dicht bij de centrale, maar wat is de overboeking van je lijn ?

Meestal is 1:25 voor ADSL normaal maar misschien is het bij jouw provider nog wel hoger. Als er 25 man op die ene lijn aan het trekken zijn dan haal je dus bij lange na de maximale snelheid niet.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Kijk, mij gaat het erom dat een andere provider toch gebruik maakt van precies dezelfde centrales en lijnen die naar mijn huis lopen voor precies dezelfde mensen in de buurt.

Dan zou in theorie de snelheid toch gelijk blijven?

Ik ga ze morgen bellen.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

• Moderator
Geplaatst:

dat is maar ten dele waar. De lijn naar de centrale vanaf jouw huis hebben alle providers gemeen. Echter vanaf de centrale gaan "kruisdraden" naar de apparatuur van de providers, en die zijn per provider verschillend, en hoogstwaarschijnlijk ook nog per centrale verschillend.

Ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat je bij provider A 12Mb/s haalt, en dat als je overstapt naar provider B je zonder meer ook 12Mb/s haalt.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Laatst zat ik over dat onderwerp met een "internet" man van de KPN te praten, terwijl ik in de garage zat te wachten op mijn auto. Het verhaal dat je bij iedere beschikbare provider dezelfde snelheid haalt hangt van een aantal factoren af. Hier waar ik in NL aan aansluiting heb, is dit zo, omdat alle apparatuur gewoon van KPN is, en de anderen zoals Telfort of XS4all geen eigen apparatuur hebben hier. In grootere plaatsen hebben de verschillende providers vaak eigen schakelkasten etc, en daardoor kan de snelheid verschillen... In mijn geval scheelt het niets volgens hem, en moest ik gewoon de goedkoopste nemen, of het bedrijf wat het best aan mijn wensen voldoet... en volgens hem zou dat in mijn geval niet KPN zijn wink

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Citaat:
Kijk, mij gaat het erom dat een andere provider toch gebruik maakt van precies dezelfde centrales en lijnen die naar mijn huis lopen voor precies dezelfde mensen in de buurt.

Dan zou in theorie de snelheid toch gelijk blijven?

Nogmaals, je lijn is overboekt. Je deelt dus met een aantal andere mensen een 24Mb lijn. des te hoger de overboeking des te lager de snelheid. Bij goede providers is de overboeking 1:20 tot 1:25. Bij low-cost providers soms wel 1:100.

Als je echt je snelheid wilt halen die wordt beloofd dan is alleen een dedicated lijn een oplossing. Daar hangt alleen wel een ander prijskaartje aan.

Als je nou morgen gaat bellen, vraag eens wat de overboeking is.

ps, linkje

http://nl.wikipedia.org/wiki/Downloadsnelheid

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ik heb gebeld, jufvrouw aan de telefoon was niet zeker en noteerde mijn nummer.

Ik zou worden teruggebeld maar hebben ze nooit gedaan.

Deze word het dus niet.

Geplaatst:

Er is een overboeking maar de verbindingssnelheid die je hebt naar de centrale deel je niet. Als het wel zou zijn zou je maximum per minuut schelen. Ikzelf heb een van de goedkopere providers, dus je mag een hoge overboeking verwachten. De snelheid is een constante 1.36 MB/s. En die snelheid haal ik altijd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen