dreamer Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Hallo, heb een Dreambox 500 HD aangeschaft en ben bezig om alles te installeren. Gemini 5.1 gaf geen probleem, ook de settinglijst stond er goed op, alleen krijg ik de cccam 2.0.11 er niet in, ik heb van alles geprobeerd, maar de dreambox laat alleen zien dat het een comman interface heeft. cccam heb ik geplaatst in usr/bin en de config in etc. wie kan mij op weg helpen. Alvast bedankt. Kees
maximus288 Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 hallo ik zette die cccam file op de harde schijf van de dreambox en dan via file manager installeren, selecteren via bleupanel niet vergeten. VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Loui (K) Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Probeer dit eens in TMP te zetten en dan handmatig installeren of de ipk file in je root zetten en dan via softwarebeheer installeren. suc6. e2-mipsel-cccam_2.2.1_101122.tar.gz
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: dreamer maar de dreambox laat alleen zien dat het een comman interface heeft. cccam heb ik geplaatst in usr/bin en de config in etc. Ja, je mist dan nog een paar scripts. Even installeren zoals het hoort en het zal gaan werken.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 de installatie voor gemini (was) is altijd net effe anders de start scripts voor bijbehorend softcam kan afwijken van PLi maar er staat genoeg op internet om de juiste te vinden. ciao Eleanor Blancmange
Loui (K) Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Probeer anders deze eens, kopieer dit in de root van je box of op je Hdd en ga via software beheer Locale extentie de file installeren. Ik werk namelijk niet met gemini maar met Pli dan heb je dit probleem niet.In Pli zit het er gewoon bij.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 als je die verschillen kent en weet dan moet je niet een niet bruikbare ipkg installatie aanbieden voor degene die een vraag over gemini stelt doei Eleanor Blancmange
dagg Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Ik heb er nog eentje voor gp2, voor versie 2.1.4, plaatsen in /usr/script en rechten 775 geven. Versie maakt weinig tot niets uit, het gaat er met dit script om dat je /usr/bin/CCcam_2.1.4 hebt, maar dat kun je veranderen. Rename dat dan even in het script. Je moet ook nog ergens de cams herladen dat gemini het daarna ziet en je die kunt selecteren. Weet ik niet exact meer waar dat zit, ik gebruik gp3 dagg. .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 die ken ik en loopt in gemini. Eleanor Blancmange
mobieltje Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Iedere keer komt die vraag weer terug op dit board. (Gemini en een CCcam) Waarom iedere keer weer een CCcam file posten die misschien wel of niet werkt. Gewoon de plugin tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk of de nieuwere tunisiasat-addons-manager_3.0_mipsel.ipk downloaden, installeren op je box en je hebt de juiste CCcam en nog veel meer plugins en addons voor Gemini. Grts.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 mobieltje, je hebt helemaal gelijk eigenlijk zou een ieder al moeten weten waarom de softcams niet meer aangeboden worden en hoe dan wel te installeren maar dus ook dat je geen hazen en konijnen moet mengen. die tip betreffende een andere download feed IS bELANGRIJK voor menig gemini gebruikert ciao Eleanor Blancmange
Loui (K) Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch mobieltje, je hebt helemaal gelijk eigenlijk zou een ieder al moeten weten waarom de softcams niet meer aangeboden worden en hoe dan wel te installeren maar dus ook dat je geen hazen en konijnen moet mengen. die tip betreffende een andere download feed IS bELANGRIJK voor menig gemini gebruikert ciao Ja en die had ik ook al aangeboden maar kennelijk heeft hij dat niet gezien of kend dit nog niet.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Loui(k) die heeft elke slimme gebruiker direkt in zijn favorieten gezet en als feed op dreambox... het ligt niet aan jou. ciao Eleanor Blancmange
aardbeì Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 wel beschouwd is het imho zelfs een artikeltje in de dreambox db waard mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Dream1975 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Origineel bericht van: dreamer Hallo, heb een Dreambox 500 HD aangeschaft en ben bezig om alles te installeren. Gemini 5.1 gaf geen probleem, ook de settinglijst stond er goed op, alleen krijg ik de cccam 2.0.11 er niet in, ik heb van alles geprobeerd, maar de dreambox laat alleen zien dat het een comman interface heeft. cccam heb ik geplaatst in usr/bin en de config in etc. wie kan mij op weg helpen. Alvast bedankt. Kees Je zou ook eens ander images kunnen proberen om te kijken welke het beste bij je past. In OpenPLi bijvoorbeeld is CCcam gewoon met de afstandsbediening te downloaden. Sowieso een goede tip als je nieuw bent, probeer diverse images een paar dagen uit en blijf bij degene die je het fijnst vind.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen