lowieke10 Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Hallo allemaal, heb hier nog eeen externe harde schijf liggen met usb aansluiting, is hier geen kabeltje voot te krijgen met een verloop naar esata?? zodat ik hem in mijn 500 hd kan pluggen of werkt dit niet?? mvg Martje.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 lowieke10, een externe schijf met usb aansluiting is wat anders als een externe esata schijf daar zul je ook geen verloopkabeltje voor vinden ciao Compulsion Röyksopp
mobieltje Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Ja dat werkt goed. Zoek eens op Google naar: usb naar esata Grts.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 ? echt. dan heb je toch niet het voordeel van de sata verbindingssnelheid? ciao Compulsion Röyksopp
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Waarom haal je de schijf niet uit de behuizing? Dan ben je niet gebonden aan usb...
Henksat Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch dan heb je toch niet het voordeel van de sata verbindingssnelheid? Nee natuurlijk niet, de USB vertraagd het enorm. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 tis maar dat het gevraagd werd en niet belerend over zou komen. de dm500hd heeft e-sata hetgeen zo veel betekend als extern sata ten behoeve van een sata hdd maar nogmaals dan is het alsof (puur wegens doorlussen) er een hdd in de box aanwezig is dus met de maximale functionaliteit en snelheid van de sata hdd = max 1,5 Gigabits/seconde "laboratoriumwaarden" (tov usb met 480 Megabit/seconde "laboratoriumwaarden" is dus een flessenhals en bovendien gaat het van controller via via naar een andere controller dus allemaal overhead en verlies.) Compulsion Röyksopp
mika-nl Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Als dat er is betekent het wel dat je ook een usb stick aan een dm500hd kan hangen .. Of zie ik dat verkeerd ?
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 als je zoekt ontdek je dat er een mini-usb aansluiting op zit (op die dm500hd) dan kun je correct geoutilleerd usb gebruiken (mits ext3 geformateerd ~ bij bepaalde images ook ntfs) ciao Compulsion Röyksopp
mobieltje Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ? echt. dan heb je toch niet het voordeel van de sata verbindingssnelheid? ciao Nee dan heb je niet de sata verbindingssnelheid, maar dat was ook niet de vraag, de vraag is of er zo`n kabeltje is en werkt. Dit is het kabeltje en het werkt met een Data-overdrachtsnelheid tot 480 Mbps. Beter zou zijn om de schijf over te zetten in een nieuwe externe behuizing met een esata aansluiting, die dingen zijn ook niet zo duur.
mika-nl Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch als je zoekt ontdek je dat er een mini-usb aansluiting op zit (op die dm500hd) dan kun je correct geoutilleerd usb gebruiken (mits ext3 geformateerd ~ bij bepaalde images ook ntfs) ciao Volgens mij moet je voor die usb toch wat printbaantjes doorhalen ? en met deze oplossing kan het gewoon software matig.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 i stand corrected... als jullie ervaren hebben dat het goed werkt. ik bekeek het van de technize kant ciao Compulsion Röyksopp
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen