Ga naar inhoud


bewakingscamera


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Bij een keuze maken van een bewakingscamera/opname-aparatuur, waar moet ik op letten dat beelden ook bij nacht zijn te achterhalen.

Wat is eventueel een goede keuze.

 

S60

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de dagsituatie zijn vrijwel geen slechte camera's meer verkrijgbaar als je tenminste in het professionele segment zoekt.

Voor de nachtsituatie moet je voor jezelf eerst goed bepalen wat je wilt kunnen zien.

Is het bijv":

- wel handig dat je wat kunt zien.

- wil je kunnen zien wat er gebeurt.

- is het van belang dat er goede opnames gemaakt worden.

 

bij keuze 1 en 2 kun je nog wel met infraroodverlichting oid. gaan werken, de kwaliteit is dan niet zo goed maar er kan best een aardig beeld worden verkregen.

immers infrarood werkt als een zaklamp, schijn je in het donker dan zie je nog steeds niets, pas als het licht weerkaatst op iets dan kun je ook wat zien.

Nadeel van infrarood is dan dat het weerkaatste licht (denk hierbij aan glanzende voorwerpen als auto's, glas, maar ook gezichten ed.) dusdanig kan zijn dat je veel overbelichte vlekken krijgt en vooral de goedkopere camera's kunnen hier vaak niet goed mee omgaan.

 

Wil je goede opnames maken dan ben je toegewezen op laaglicht camera's die ook bij minimale licht omstandigheden nog een redelijk tot goed beeld (vaak zelfs in kleur)

Je hebt het dan over camera's met een lichtgevoeligheid van 0,0002 lux en minder.

Ondersteun je dat met wat extra verlichting dan zul je ook in het holst van de nacht zonder maanlicht en alleen maar een paar lantarenpalen in de omgeving nog een redelijk goed plaatje tevoorschijn toveren.

Als ondersteunende verlichting maken wij dan gebruik van hoogvermogen led verlichting (80 tot 150W

Je kunt er voor kiezen om deze continu te laten branden of, als je snel genoeg werkende camera's hebt, als schrik verlichting werken.

 

Vraag je dit voor een bedrijf dan zou ik adviseren, neem contact op met een professionele installateur die je alle ins en outs kan vertellen en evt. kan laten zien.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Gerrit schrijft klopt helemaal.

Houd er rekening mee dat als je voor een ir camera wilt gaan dat je eerst eens kijkt welke afstand je belicht wilt hebben.Is dit een korte afstan van zeg 6 m neem dan een camera die niet te veel ir leds heeft.

Je krijgt dan te veel overbelichting op je foto of filmpjes.

Dus inderdaad laat je goed informeren voor je tot aankoop over gaat.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de goedkope opnametoestellen nemen slechts één tot 3 beelden per seconde op ( ze noemen dit ook wel time lapse recoders ), daar kun je achteraf vrijwel niets mee doen , hoe meer beelden er per seconde worden opgenomen hoe beter je bv een gezicht zal "herkennen" , maar deze toestellen zijn meestal wel iets duurder , er zijn er ook die pas een opname maken vanaf er "beweging" is , deze hebben dikwijls ook nog eens een aparte aansluiting voor bv je alarmsysteem dat dan bij een alarm de opname geforceerd start , type eens onder google time lapse recoders op ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen het aantal beelden per sec is van belang, in tegen deel zelfs.

Ga je 50 beelden per sec opnemen met een beroerde kwaliteit dan heb je wel veel beeldmateriaal maar nog steeds slecht beeld waar je vrijwel zeker niets aan hebt.

Ga je 6 beelden per sec opnemen met goede kwaliteit dan heb je wel schokkende beelden maar je hebt er wel veel meer aan.

 

Vandaar dat een beetje recorder met 4 CIF of DCIF moet kunnen werken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je de zaken kunt ruilen altijd.

Al van alles meegemaakt.

 

De beste was een geen nachtzicht binnenkamera die het buiten 15 jaar gedaan heeft in het donker en maar 150 gulden koste incl bewegingsmelder en geluid. En redelijke verre kijk afstand.

 

Ook wat andere gehad. Die zijn allemaal terug gegaan.

Tot treurnis ligt dit merk allang niet meer in die winkel.

Naam vergeten na al die tijd zelfs.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...