Volture Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Onlangs heb ik mijn HTPC voorzien van satelliet ontvangst, maar moet concluderen dat het te veel gehobbie voor de vrouw des huizes is. DDe setup zou de Dreambox 7000s (met PLi) vervangen waar de vrouw wel erg tevreden over was. Omdat ze mijn geklooi zat is, heb ik budget gekregen een dedicated tv doos te kopen met een prijs onder de 500 euro. Ik heb vandaag al aardig wat informatie verzameld en zit met het dilemma dat ik niet zeker van mijn keuze ben. Vandaar dat ik jullie advies vraag. Aller eerst wil ik graag HD gaan kijken en moet de beeldkwaliteit van de nieuwe receiver uitstekend zijn. Ook voor SD signaal. Daarnaast zou ik graag het een en ander willen samenvoegen. Ik had vroeger een Popcorn Hour voor het afspelen van media via het netwerk. Omdat mijn familie aan de andere kant van het land woont, wilde ik graag gaan videobellen (skype). Ik heb daarvoor een HTPC samengesteld die de Popcorn verving. Super apparaat in combinatie met Mediaportal. Vrouwlief wilde graag minder apparaten in huis en dus vond er een consolidatieslag plaats. DM7000s weg en een TBS6980 in de HTPC. Zoals ik al aangaf werkt niet niet naar wens. Dus wat zoek ik? Een receiver die in eerste plaats goed beeld geeft en als het mogelijk is zou ik er ook mee willen videobellen en HD media mee af kunnen spelen. Ik heb de Vu + Duo voor ogen. Ik lees hier en op andere fora niks anders dan lof over kwaliteit en stabiliteit. Hij doet niet af voor de dreambox 8000. Is dat ook zo? En kan deze ook videobellen met een of andere messaging applicatie? Ik heb een logitech webcam in huis. Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Je wilt HD kijken, de DM7000 werkte naar wens etc etc etc... Dat zou betekenen dat je wellicht weer voor een linux gebaseerde ontvanger zou kiezen. Je noemt zelf de DM8000 en Vu+ Duo, je wilt dus een twin-tuner? Of kun je ook uit de voeten met een DM800? Of je ermee kunt Skypen oid, geen idee... Misschien moet je eerst bedenken wat belangrijker is, prioriteiten stellen bedoel ik dus. Bedenken wat een Must Have en wat een Nice to Have is.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Citaat: Hij doet niet af voor de dreambox 8000. Is dat ook zo? dat is erg overdreven en nooit een eerlijke vergelijking maar je zit bij de dreambox met enigma2 en HD alsoook et9000 of vU+ wel in de juiste richting er is echter heel veel over gediscuzeurd wie nu wat kan en of beter. heb je euri => dm8000 heb je minder budget => VU+ of et9000 er komen echter altijd nieuwe receivers. ciao True North Rebekka Bakken
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Ik zie net dat een DM8000 niet echt een optie zal zijn, budget is onder de 500 euro. Een DM8000 doet tegenwoordig iets van 850 euro geloof ik.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Ik zie net dat een DM8000 niet echt een optie zal zijn, budget is onder de 500 euro. Een DM8000 doet tegenwoordig iets van 850 euro geloof ik. klopt maar ik moest even kwijt dat men veel te graag vergelijkingen maakt tussen verschillende "grootheden' ciao True North Rebekka Bakken
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch klopt maar ik moest even kwijt dat men veel te graag vergelijkingen maakt tussen verschillende "grootheden' Inderdaad, dat hangt af van gewennig, smaak en wat niet... Ben ik met je eens.
Volture Geplaatst: 27 maart 2011 Auteur Geplaatst: 27 maart 2011 Nja veel mesnen hebben het over gelijkwaardige, dan niet betere prestaties van een VU t.o.v. een Dreambox. Ik begrijp alleen niet waarom de DM dan zo duur is. Is het de uitbreidingsmigelijkheden DVB interfaces, Slimline optics en harddisk die de DM aantrekkelijker maken? Als het om prio's gaat is TV kijken het belangrijkste. Ik heb nog steeds de HTPC, waarmee ik kan videobellen. Het zou mooi zijn als ik alles op 1 apparaat zou kunnen doen. Als ik naar me budget en de mogelijkheden kijk, zou ik het beste de VUU kunnen kiezen. De et9000 ken ik niet. Ook nog niks over gelezen. En de DM800, daar heb ik diverse verhalen over gelezen dat de beeldkwaliteit minder zou zijn dan die van de VU's. Als iemand dat kan be- of ontkrachtingen, dan hoor ik dat graag. Ik ga eens et9000 googlen... Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Of snuffel even in de ET9000 sectie hier...
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 we willen (als forumleden) onafhankelijk blijven als het kan? maar eenmaal zo'n receiver thuis, dan heb je een gekleurde mening. ondanks dat men die mening beter zou moeten weglaten. dus lezen over meningen en adviezen is één en het objectief vergelijken is twéé maar met alle drie bovengenoemde kun je heel aardig Citaat: Als het om prio's gaat is TV kijken het belangrijkste dat waar maken. bovendien staan er altijd net voor aanschaf nieuwe modellen op de springplank om te worden uitgebracht de dm7020HD of de VU+ Ultimo ciao True North Rebekka Bakken
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Een objectieve review van de Vu+ Duo staat in reviews... Misschien de moeite waard dat eens te bekijken.
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Tha Great Mac, die had ik al gezien, dus ben ik net zo slim als voorheen of heb je quickrepley gebruikt en was je tip bedoeld voor Volture? ciao True North Rebekka Bakken
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch of heb je quickrepley gebruikt en was je tip bedoeld voor Volture? Ai, stupide... Was uiteraard bedoeld voor Volture...
Volture Geplaatst: 27 maart 2011 Auteur Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Een objectieve review van de Vu+ Duo staat in reviews... Misschien de moeite waard dat eens te bekijken. Review van de VU gelezen. Tegenvallend is gebruik van goedkopere elco's en het SPDIF knisper geluid. Verder zag het zappen super uit. Lekker snel. Nu nog een review van de et9000 vinden/lezen. Mediacenter: AMD Athlon 2 X2 240e, 2 Gb, TBS6980, Smargo +
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Citaat: Tegenvallend is gebruik van goedkopere elco's en het SPDIF knisper geluid. hetgeen mij nu verbaasd want ik merk er niets van (indien juist bekabelt gezien het SPdif) noch betreffende die goedkope elco's ciao True North Rebekka Bakken
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Origineel bericht van: Volture Tegenvallend is gebruik van goedkopere elco's Dat is een opmerking die niet belangrijk is voor de consument. De normale gebruiker trekt dat ding niet open, herkent niet of elco's wel of niet goedkoop zijn etc. De normale gebruiker heeft verwachtingen van het gekochte product en die moeten waargemaakt worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen