Ga naar inhoud


Mozilla Firefox 4 kopie maken van bladwijzers lukt niet meer


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik wil van Mozilla Firefox 4 een backup maken van mijn bladwijzers.

tot de vorige versie ging dat probleemloos met Moz Backup

 

Maar vanuit de nieuwe versie 4 krijg ik de volgende melding.

 

ScreenShot011.jpg

 

Deze melding komt ook als ik Firefox geheel heb afgesloten, en ook als de computer net is opgestart.

 

Hoe maak ik nu een backup van mijn bladwijzers, zodat ik deze bij een herinstallatie weer terug kan zetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon in taakbeheer Firefox uitzetten?

 

Ik gebruik Xmarks (een addon) veeeeeel makkelijker dan handmatig backups maken en al mijn pc's hebben dus dezelfde bladwijzers... Altijd!

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Als ik in de taakbalk Firefox afsluit, staat hij er weer na 4 seconden.

 

Het is een probleem, dat in de nieuwe vezie is ontstaan

 

Xmarks hoe werkt dat.

Heb daar een account aangemaakt, maar hoe verder, geinstalleerd

maar nu ?

 

Dit staat op Tweakeers net. Zie hieronder.

 

Xmarks, een plugin waarmee bookmarks tussen verschillende browser gesynchroniseerd kunnen worden, zal in januari 2011 voorgoed offline gaan. De ontwikkelaars kregen het niet voor elkaar een geschikt verdienmodel te vinden.

 

In een blogpost laat oprichter Todd Agulnick weten dat de dienst nog ongeveer drie maanden online zal blijven, en dat daarna op 10 januari de stekker eruit getrokken wordt. Hoewel het bedrijf kapitaal aan wist te trekken van investeerders, en op een gegeven moment redelijk wat medewerkers in dienst had, heeft het geen manier kunnen vinden om de diensten winstgevend te maken. Naast het ontbreken van een verdienmodel, bleek ook de toevoeging van ingebouwde synchronisatie aan veel browsers een zware klap.

 

Xmarks begon in 2006 als de Firefox-extensie Foxmarks, waarmee de bookmarks tussen verschillende Firefox-installaties gesynchroniseerd konden worden. Door de jaren heen werd ondersteuning voor Chrome, Safari en Internet Explorer toegevoegd, en konden gebruikers ook passwords en openstaande tabs opslaan. Naast synchronisatie, deed Xmarks ook aan aggregratie. Het bedrijf sloeg de bookmarks anoniem op, en probeerde die data te gebruiken om zoekresultaten aan te vullen. Nadat een experiment met een eigen zoekmachine geen succes werd, koos het bedrijf ervoor om bij Google-resultaten aan te geven hoe vaak een resultaat in hun bookmarkdatabase voorkwam.

 

Hoewel de links in de zoekresultaten in het begin leken aan te slaan, werd na een tijd duidelijk dat interesse snel afnam. Als laatste strohalm heeft het bedrijf dit jaar geprobeerd een nieuwe eigenaar te vinden, maar ook daarin was het niet succesvol waardoor de dienst per januari 2011 zal stoppen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Als ik in de taakbalk Firefox afsluit, staat hij er weer na 4 seconden.

Het is een probleem, dat in de nieuwe vezie is ontstaan

Xmarks hoe werkt dat.
Heb daar een account aangemaakt, maar hoe verder, geinstalleerd
maar nu ?

Dit staat op Tweakeers net. Zie hieronder.

Xmarks, een plugin waarmee bookmarks tussen verschillende browser gesynchroniseerd kunnen worden, zal in januari 2011 voorgoed offline gaan. De ontwikkelaars kregen het niet voor elkaar een geschikt verdienmodel te vinden.

In een blogpost laat oprichter Todd Agulnick weten dat de dienst nog ongeveer drie maanden online zal blijven, en dat daarna op 10 januari de stekker eruit getrokken wordt. Hoewel het bedrijf kapitaal aan wist te trekken van investeerders, en op een gegeven moment redelijk wat medewerkers in dienst had, heeft het geen manier kunnen vinden om de diensten winstgevend te maken. Naast het ontbreken van een verdienmodel, bleek ook de toevoeging van ingebouwde synchronisatie aan veel browsers een zware klap.

Xmarks begon in 2006 als de Firefox-extensie Foxmarks, waarmee de bookmarks tussen verschillende Firefox-installaties gesynchroniseerd konden worden. Door de jaren heen werd ondersteuning voor Chrome, Safari en Internet Explorer toegevoegd, en konden gebruikers ook passwords en openstaande tabs opslaan. Naast synchronisatie, deed Xmarks ook aan aggregratie. Het bedrijf sloeg de bookmarks anoniem op, en probeerde die data te gebruiken om zoekresultaten aan te vullen. Nadat een experiment met een eigen zoekmachine geen succes werd, koos het bedrijf ervoor om bij Google-resultaten aan te geven hoe vaak een resultaat in hun bookmarkdatabase voorkwam.

Hoewel de links in de zoekresultaten in het begin leken aan te slaan, werd na een tijd duidelijk dat interesse snel afnam. Als laatste strohalm heeft het bedrijf dit jaar geprobeerd een nieuwe eigenaar te vinden, maar ook daarin was het niet succesvol waardoor de dienst per januari 2011 zal stoppen.



Dit is verouderd nieuws.... Het is overgenomen door een andere partij en werkt prima.

Principe is simpel.... geef aan wat er gesynchroniseerd moet worden (bookmarks, geschiedenis, tabbladen of wachtwoorden)

Je bookmarks worden automatisch weggeschreven naar xmarks en ook bij afsluiten van firefox.

Als je een nieuwe installatie doet installeer je het weer, geef aan dat de serverversie de goede is en dat deze de lokale versie (die leeg is) mag overschrijven. Binnen een minuut heb je al je bookmarks weer terug.

Mocht je een tweede computer hebben, kun je dit ook installeren en het systeem zorgt er automatisch voor dat beide computers dezelfde bookmarks hebben.,

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Henri Aalten

Nu heb ik in IE 9 alle vaforieten staan met wachtwoorden en gebruikersnamen.

 

Maar wil eigenlijk terug naar firefox.

 

Heb nu met Xmarks alle vavorieten naar Firefox gekregen,

alleen de wachtwoorden en gebruikersnamen ontbreken.

 

Hoe krijg ik in een keer alle gebruikersnamen en wachtwoorden bij de baldwijzers in firefox ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Even een aanvulling. als ik Firefox afsluit, zie ik een synchronisatie, en daar staat dat de wachtwoorden uit staan.

waar zet ik die weer aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je van een vinkje zetten?

 

xmarks.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via het add-on menu en dan de opties van Xmarks?? Ze staan er toch echt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: winwiz
Via het add-on menu en dan de opties van Xmarks?? Ze staan er toch echt.


Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het niet.
Het enige wat ik heb na opstarten van software Xmarks is, zie hieronder.

ScreenShot001.jpg

Hopelijk, kan je mij verder helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt Xmarks voor IE.... die ken ik niet

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Xmarks wel voor FireFox maar ook bij mij staat geen optie 'Wachtwoord' bij de Instellingen van Xmarks (zie bijlage) zoals jij die laat zien.

 

Je kunt de optie 'Wachtwoord' wel in FireFox via Extra - Opties en de TAB Sync aanvinken en dat is naar mijn mening hetzelfde.

post-21534-1318261960,659_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik gebruik Xmarks wel voor FireFox maar ook bij mij staat geen optie 'Wachtwoord' bij de Instellingen van Xmarks (zie bijlage) zoals jij die laat zien.

Je kunt de optie 'Wachtwoord' wel in FireFox via Extra - Opties en de TAB Sync aanvinken en dat is naar mijn mening hetzelfde.


Vreemd ik heb het op 4 computers staan met FF4 en van Xmarks versie 3.99, en bij allemaal heb ik dit. Bij installatie moet je wel aangeven dat je dit wilt!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...