Ga naar inhoud


[TF7700HSCI] Topfield 7700 HSCI Uitblijven oplossing voor hikken


Leonardus

Aanbevolen berichten

Het probleem van het hikken is al eerder uitgebreid aan de orde geweest. Iedere 20 minuten valt het beeld weg om vervolgens met enige vervormingen zich weer te herstellen.Een andere (oudere) firmware kan dit probleem oplossen maar dan zijn er weer andere (audio) problemen of kan er niet meer worden opgenomen. Omdat ik voor het overige van deze ontvanger uitermate tevreden ben dacht dat ik het hikprobleem wel tijdelijk zou kunnen accepteren. Nu de oplossing uitblijft begin ik me er steeds meer aan te ergeren.Het feit dat Topfield niet met een oplossing lijkt te komen vind ik onbegrijpelijk.Ik denk dat het nu toch tijd gaat worden om mijn ontvanger te vervangen.Alvorens dat besluit te nemen wil ik wel zeker weten dat het hikprobleem niet is opgelost.

Kan iemand mij informeren over de laatste stand van zaken tav dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Sjaak voor deze informatie.Toch wel opvallend dat jij er altijd bent als ik om advies vraag en jij zonder uitzondering met prima adviezen komt. Door mensen zoals jij is dit forum de moeite waard, bravo.Ik moest dat even kwijt! Ik wist overigens niet dat de FW072 zonder problemen was. Ik heb de betreffende draad blijkbaar niet goed genoeg gelezen (was ook een hele lange).Kun je mij doorgeven welke datum deze FW 072 heeft? Ik begrijp toch goed dat je ook kunt opnemen?

Alvast mijn dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die fw072, van welke datum is deze. (Waar te vinden?)

En geeft deze fw ook de ondertiteling bij b.v. History HD Dutch weer ?

 

Ik gebruik nu TF HSCE 7.00.64, bijna geen hik en geeft wel de ondertiteling weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar...

 

Heeft die 072 ook de volgende eigenschappen, die ik eigenlijk eis:

 

-Geen hikken

-Dolby Digital output 5.1

-Ondertiteling goed weergeven

-PVR functie werkt naar behoren.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sjaak's oude FW erop gepleurd. Wel eerst een backup gemaakt via RS232 van de zenders. Moet ik de receiver nu nog resetten o.i.d.? of terug naar de fabrieksinstellingen?

 

Even kijken of alles het doet!

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrrrr

 

Ipv teletext bedoelde ik SUbtitles! Teletext zit er wel op haha. Maar surround geluid dus ECHT niet. Met de nieuwere FW lukte dat gewoon wel, Dolby doorsturen als Bitstream.

 

TF in de verkoop anders? :P Er komt sowieso een nieuwe TV met een HD Sat tuner ingebouwt. Kan niet anders.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh, de DVB-S subtitles deden het WEL bij mij! Buiten de teletext-subs om. Niet op alle zenders, maar ze deden het zeker wel, vooral op engelse zenders. Wel met de wat nieuwere FW's dan.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb er GENOEG van.

Ik denk aan een campagne, waarin zo veel mogelijk mensen dit euvel moeten zien: dan zal Topfield zeker er iets aan moeten doen!

 

Ik ga een video maken, en die op youtube zetten. smile

 

Moet lukken.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de "oude" firmware is het hikprobleem inderdaad opgelost. Bedankt Sjaak voor deze firmware.Omdat ik geen surround en ondertitel gebruik ben ik redelijk tevreden en blijf deze receiver voorlopig gebruiken. Ik blijf het wel onbegrijpelijk vinden dat Topfield niets lijkt te doen aan dit probleem en ieder initiatief om dit onder de aandacht van Topfield te brengen wil ik graag ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...