Gast MiLo Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Dreamup is toch alleen maar een laatste redmiddel als je box niet meer wil opstarten op de normale manier? (bijvoorbeeld als je de bootloader gesloopt hebt) Settings files enzo kun je gewoon met FTP, of zelfs gewoon sleurend en pleurend met explorer van en naar de box kopieren.
chablis Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: MiLo Dreamup is toch alleen maar een laatste redmiddel als je box niet meer wil opstarten op de normale manier? (bijvoorbeeld als je de bootloader gesloopt hebt) Settings files enzo kun je gewoon met FTP, of zelfs gewoon sleurend en pleurend met explorer van en naar de box kopieren. Echt waar? Ik dacht dat je eerst Linux moest beheersen. Maar goed, dan blijft de vraag waarheen ik ze moet sleuren en pleuren, gesteld dat ik een standaard lijst van deze site haal. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
paardengek Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Settingslijsten kan via dreamboxedit gebeuren. Wel de instellingen goed zetten: new enigma 2 settings gebruiken. Andere files overzetten d.m.v. FTP programma. Dreamup heb je alleen nodig, wanneer je een nieuwe image wilt gaan flashen en je netwerk niet bruikbaar is. In de praktijk komt het er op neer, dat je vrijwel nooit dreamup hoeft te gebruiken. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
chablis Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: paardengek Settingslijsten kan via dreamboxedit gebeuren. Wel de instellingen goed zetten: new enigma 2 settings gebruiken. Andere files overzetten d.m.v. FTP programma. Dreamup heb je alleen nodig, wanneer je een nieuwe image wilt gaan flashen en je netwerk niet bruikbaar is. In de praktijk komt het er op neer, dat je vrijwel nooit dreamup hoeft te gebruiken. Met vriendelijke groet, paardengek Hoe ik er toch bij kom dat je Dreamup nodig hebt.... Maar nu weet ik nog steeds niet waar ik bepaalde bestanden in moet zetten. (Ik begrijp de Directory-structuur van de DM800 nog niet. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
paardengek Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: chablis Maar nu weet ik nog steeds niet waar ik bepaalde bestanden in moet zetten. (Ik begrijp de Directory-structuur van de DM800 nog niet. Welke bestanden ? Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
chablis Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: paardengek Origineel bericht van: chablis Maar nu weet ik nog steeds niet waar ik bepaalde bestanden in moet zetten. (Ik begrijp de Directory-structuur van de DM800 nog niet. Welke bestanden ? Met vriendelijke groet, paardengek Ik bedoel dat ik waarschijnlijk bestanden wel met FTP kan kopiëren, maar waar moet ik zo'n bestand dan zetten. Bv Settinglijst. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
patje1 Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Gebruik voor een settings lijst dreambox edit en GEEN dreamup! http://sourceforge.net/projects/dreamboxedit/ Patje. Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.
Satdorus Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Bouquets bestanden moeten in /etc/enigma2 Satellites.xml moet in /etc/tuxbox Als je DreamBoxEdit of DreamSet gebruikt (en juist instelt) dan komen ze op de goede plaats terecht.
chablis Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Origineel bericht van: Satdorus Bouquets bestanden moeten in /etc/enigma2 Satellites.xml moet in /etc/tuxbox Als je DreamBoxEdit of DreamSet gebruikt (en juist instelt) dan komen ze op de goede plaats terecht. Dankjewel, ik ga het proberen, maar vooralsnog lukt connecten niet. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Loui (K) Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Origineel bericht van: chablis Origineel bericht van: Satdorus Bouquets bestanden moeten in /etc/enigma2 Satellites.xml moet in /etc/tuxbox Als je DreamBoxEdit of DreamSet gebruikt (en juist instelt) dan komen ze op de goede plaats terecht. Dankjewel, ik ga het proberen, maar vooralsnog lukt connecten niet. Ik denk dat ik wel weet waarom,Heb jij bij netwerk DHCP aanstaan?dus aangevinkt? zet dit even uit dan zie je gelijk het Ipadres en vul dit ook in bij DreamEdit dan moet het lukken.
Sigma Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Het is heel simpel kijk even in je router en je hebt het IP adres. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
chablis Geplaatst: 31 maart 2011 Auteur Geplaatst: 31 maart 2011 Het IP adres weet ik en staat op statisch, ik bedenk net dat misschien met het nieuwe image, mijn wachtwoord weer naar default is gezet, ik ga het proberen. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen