Gast Mauro2010 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Goedendag allen, aangezien ik nog een totale leek ben in deze branche, hierbij de volgende vraag; Ik kijk zelf op dit moment nog gewoon via de kabel naar TV, maar wil graag zsm overgaan naar Schotel, plus bijbehorende ontvanger. Vriend van mij kijkt via de Dreambox 800HD naar zowat elk interessant kanaal, en lijkt mij dus ook zeer geschikt. Ik zelf ben alleen helemaal gek van de Argentijnse voetbal competitie en hoop dit dus ook te gaan ontvangen in de toekomst. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan realiseren; type schotel/abonnement/andere ontvanger....? Zoals ik al zei; ik ben een leek. Dus ik heb misschien al de nodige onzin uitgekraamd! Alvast bedankt!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Als eerste moet je de volgende vragen voor jezelf beantwoorden: 1. Wil ik HD kijken? (Lijkt me wel) 2. Wil ik nederlandse zenders kijken? (Lijkt me wel, dus abonnement bij Canal Digitaal, welke moet je zelf even uitzoeken) 3. Wil ik kunnen opnemen en iets anders tegelijkertijd kijken? (single/twin tuner/pvr) 4. Welke satellieten zijn interessant? (kijk op www.lyngsat.com) 4a. 19.2E, 23.5E moet je hebben voor NL tv, 28.2E voor BBC 5. Kijk ik op meerdere plekken in huis tv? (Heeft invloed op de LNB-keuze)