Gast Mauro2010 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Goedendag allen, aangezien ik nog een totale leek ben in deze branche, hierbij de volgende vraag; Ik kijk zelf op dit moment nog gewoon via de kabel naar TV, maar wil graag zsm overgaan naar Schotel, plus bijbehorende ontvanger. Vriend van mij kijkt via de Dreambox 800HD naar zowat elk interessant kanaal, en lijkt mij dus ook zeer geschikt. Ik zelf ben alleen helemaal gek van de Argentijnse voetbal competitie en hoop dit dus ook te gaan ontvangen in de toekomst. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan realiseren; type schotel/abonnement/andere ontvanger....? Zoals ik al zei; ik ben een leek. Dus ik heb misschien al de nodige onzin uitgekraamd! Alvast bedankt!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Als eerste moet je de volgende vragen voor jezelf beantwoorden: 1. Wil ik HD kijken? (Lijkt me wel) 2. Wil ik nederlandse zenders kijken? (Lijkt me wel, dus abonnement bij Canal Digitaal, welke moet je zelf even uitzoeken) 3. Wil ik kunnen opnemen en iets anders tegelijkertijd kijken? (single/twin tuner/pvr) 4. Welke satellieten zijn interessant? (kijk op www.lyngsat.com) 4a. 19.2E, 23.5E moet je hebben voor NL tv, 28.2E voor BBC 5. Kijk ik op meerdere plekken in huis tv? (Heeft invloed op de LNB-keuze)
Gast Mauro2010 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Als eerste moet je de volgende vragen voor jezelf beantwoorden: 1. Wil ik HD kijken? (Lijkt me wel) 2. Wil ik nederlandse zenders kijken? (Lijkt me wel, dus abonnement bij Canal Digitaal, welke moet je zelf even uitzoeken) 3. Wil ik kunnen opnemen en iets anders tegelijkertijd kijken? (single/twin tuner/pvr) 4. Welke satellieten zijn interessant? (kijk op www.lyngsat.com) 4a. 19.2E, 23.5E moet je hebben voor NL tv, 28.2E voor BBC 5. Kijk ik op meerdere plekken in huis tv? (Heeft invloed op de LNB-keuze) 1. Inderdaad HD 2. Ja, alle nederlandse zenders. Incl. eredivisie live/sport1/enz d.m.v. cardsharing als dat mogelijk is met mijn wens om Argentijns voetbal te kijken..?! 3. Bij Dreambox kan je externe HDD nemen las ik, kan je dan niet tegelijkertijd andere kanalen kijken? 4a&b. Dat is voor mij dus nog abracadabra... 5. Boven blijf ik op de kabel kijken, dus alleen voor één TV (beneden) schotel.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Origineel bericht van: Mauro2010 1. Inderdaad HD 2. Ja, alle nederlandse zenders. Incl. eredivisie live/sport1/enz d.m.v. cardsharing als dat mogelijk is met mijn wens om Argentijns voetbal te kijken..?! 3. Bij Dreambox kan je externe HDD nemen las ik, kan je dan niet tegelijkertijd andere kanalen kijken? 4a&b. Dat is voor mij dus nog abracadabra... 5. Boven blijf ik op de kabel kijken, dus alleen voor één TV (beneden) schotel. Uh... Ik interpreteer cardsharing hier als sharing via het internet (WAN). Dat mag je hier niet bespreken, noch mag je daar vragen over stellen. Of argentijnse tv-zenders hier te ontvangen zijn, dat betwijfel ik trouwens. Als je tegelijk wilt kijken en opnemen, dan kom je uit bij een dreambox 8000 of een Vu+ Duo bv.
Gast Mauro2010 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Uh... Ik interpreteer cardsharing hier als sharing via het internet (WAN). Dat mag je hier niet bespreken, noch mag je daar vragen over stellen. Of argentijnse tv-zenders hier te ontvangen zijn, dat betwijfel ik trouwens. Als je tegelijk wilt kijken en opnemen, dan kom je uit bij een dreambox 8000 of een Vu+ Duo bv. Bedankt voor jouw snelle antwoorden! Wist niet dat ik daar niet over mocht beginnen, dus sorry hiervoor. Wat ik wel weet is dat de zender (TYC SPORTS) via de Intel satelliet 43 graden west uitzend.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Origineel bericht van: Mauro2010 Bedankt voor jouw snelle antwoorden! Wist niet dat ik daar niet over mocht beginnen, dus sorry hiervoor. Wat ik wel weet is dat de zender (TYC SPORTS) via de Intel satelliet 43 graden west uitzend. Op dishpointer.com kun je prima even kijken of 43W voor jou haalbaar is. Je adres invullen, 43W kiezen en je ziet richting en gegevens over elevatie etc. Elevatie is belangrijk om te bepalen of er bv. geen obstakels zijn voor je (te plaatsen) schotel.
Big fellow Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Ik ben bang voor je dat je weinig tot niets kan ontvangen. Lokaal krijgen wij alles via de kabel, of als je geen kabel hebt/kan nemen dan via de ether. (Zeer beperkt aanbod via de ether) De enige sat provider die gebruikt wordt is DirecTV, en die kan je in Europa niet ontvangen. TyC kan op de satelliet zitten, maar ik betwijfel of deze buiten Latijns Amerika te ontvangen is. En als je TyC kan ontvangen dan zal je weinig (recent) voetbal zien. TyC heeft begin vorig seizoen alle rechten verloren, en die zijn gegaan naar de nationale zenders. (De reden is een zeer politiek verhaal, daar ga ik maar even niet op in.) De nationale zenders zijn alleen via de ether (niet alle zenders overal, maar in Buenos Aires allemaal) het DirecTV pakket of de kabel zenders te ontvangen. Als je die wilt ontvangen dan moet je eigenlijk naar een slingbox achtige oplossing kijken. Maar die gaat aardig in de papieren lopen, en zal lang niet altijd betrouwbaar werken i.v.m. de relatief slechte internet verbindingen die ook nog eens "traag" zijn en zeer duur. (Om een idee te krijgen surf maar eens naar www.fibertel.com.ar en kijk eens naar de prijzen. Een Argentijnse peso is tussen de 15 en 20 eurocent waard) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Kijk, da's waardevolle info voor TS. Daar waar ik technisch inhoudelijk een opsomming maakte, zet jij de praktijk van de wensen even op een rij.
D_V Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Als het je voornamelijk om Argentijns voetbal gaat kun je even kijken op http://liveonsat.com/today.php Dan zie je bijvoorbeeld dat er via C+ futbol op de Astra 1 19,2 oost dit weekend een aantal wedstrijden te zien zijn: Gimnasia la Plata - Independiente (a.s. vrijdag 23.10 uur) Quilmes - River Plate (a.s. zondag 20.00 uur) Boca Juniors - Estudiantes (a.s. zondag 22.15 uur)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen