Ga naar inhoud


TV op je laptop


Gast addie

Aanbevolen berichten

Ik heb een schotel met receiver en een laptop zonder tv-kaart.

Wat heb ik nodig om in het buitenland (vacantie) tv te kunnen kijken op mijn laptop ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien is dit wat

Marmitek Octopus USB

Octopus als TV tuner: TV kijken op uw laptop of PC zónder de PC behuizing te hoeven openschroeven. Octopus als Multimedia-link: sluit al uw A/V apparaten aan (zoals camcorder, videorecorder, beveiligingscamera

post-33015-1318261899,043_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-T is al heel simpel. Daar zijn niet al te dure usb stickjes voor en in het buitenland heb je er geen last van dat je een kaartje moet hebben!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k) ik heb ook nog even gezocht, maar volgens mij zit er geen dvb-t ontvanger in

was wel handig geweest, het is verder wel een handig ding.

 

De Octopus van Marmitek is een externe tv-kaart waarmee je tv kan kijken op een pc of notebook. Bovendien kan je met het toestel ook analoge videobestanden overzetten naar een computer en ze op dvd bewaren.

 

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een satelliet ontvanger waarmee je met een netwerkkabel de programma's kan bekijken op je laptop.

Denk aan een Dreambox 500 of 600.

Dit zou ook eventueel met een wifi verbinding kunnen naar je laptop.

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal heel leuk en aardig maar lees de vraag nu eens goed?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het wel gelezen:), en volgens mij moet je op zoek naar een Adaptec Gamebridge Tv AVC-1410 USB 2.0 of vergelijkbaar apparaat.

 

even googlen voor verdere info

 

 

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik mijn laptop ook als scherm bij wokafstellingen samen met een goedkoop convertertje van ION type video 2 pc ,( dient eigenlijk om videobanden om te zetten naar dvd ) tulpjes op de decoder aansluiten en usb inpluggen , werkt bij mij perfect .

 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Wat heb ik nodig om in het buitenland (vacantie) tv te kunnen kijken op mijn laptop ? ...

 

Wat bedoel je met buitenland? Met een dvb-t stick van ca € 15,00 (geniatech, sweex, etc...) ontvang je in Frankrijk makkelijk méér dan 20 FTA zenders!

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met tv-kijken bedoel ik de ned zenders kunnen kijken, die door Canal Digitaal worden uitgezonden en via mijn schotel en receiver zijn te ontvangen: bv Ned 1 2 3 RTL4 5 SBS6 RTL7 Net5 en nog een aantal buitenlandse zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauspartyhouse

Hé Johan,

Wat je beschrijft, kan een EnigmaII box toch ook?
Of werkt dan alleen in een LAN omgeving ?

Gr,
Maurice


Dit kan ook met een dreambox ja, maar je moet wel een degelijke internet verbinding hebben.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...