Ga naar inhoud


Nieuw type KPN/Digitenne ontvanger?


Miauw

Aanbevolen berichten

In een plaatselijk huis aan huis krantje staat een nieuw type KPN/Digitenne ontvanger, zwart van kleur, zo te zien is de smartcard weg gewerkt achter een klepje, maar is de afstandsbediening het zelfde als een standaard Topfield ontvanger, maar dan zwart. Helaas staat er alleen een aanbieding, geen informatie. Kosten € 69,-, maar je krijgt indien je een abonnement neemt € 34,50 retour.

 

In de KPN winkel in een grotere gemeente verder wist men zoals gebruikelijk daar van niets. Meneer beweerde zelfs dat het wordt vervangen door een ADSL verbinding en wat MPEG4 is, of DVB-H, hij had geen idee. De CI module met kaart zou scherper beeld geven, tja ongetwijfeld als het direct digitaal in de TV ontvangen wordt. Ik ga even niets zeggen over de betreffende KPN winkel, want dan gaat het nergens meer over.

 

Misschien dat iemand de betreffende KPN/Digitenne ontvanger heeft gezien, zit daar nu een eindelijk een HDMI aansluiting op? Zo ja, hoeveel?

 

Weet iemand hoe lang DVB-H nog zal bestaan?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien dat iemand de betreffende KPN/Digitenne ontvanger heeft gezien, zit daar nu een eindelijk een HDMI aansluiting op? Zo ja, hoeveel?

.

Een HDMI aansluiting op een digtenne doos? mijnsinziens heeft dit weing zin, bijv.net zo iets als een Turbo op een lelijke Eend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn televisies die geen scart meer hebben maar alleen een hdmi ingang, dan is het nog niet zo gek.

Er zijn buiten de standaard ontvanger van kpn echt wel meer digitenne ontvangers. Daar zal er ook wel eentje zwart van zijn.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline

Weet iemand hoe lang DVB-H nog zal bestaan?

Wordt dit jaar per 1 juni opgeheven.


En wat ik niet snap, waarom gaat digitenne niet langzaam over op kastjes die h264 ondersteunen (ik weet niet hoever dvb-t2 is?). Dan kunnen zij is stapjes ook een gedeelte of gehele aanbod (behalve ned 123) overzetten in h264, zodat ze beter beeld kunnen doorgeven met dezelfde ruimte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DoeEensGek
En wat ik niet snap, waarom gaat digitenne niet langzaam over op kastjes die h264 ondersteunen (ik weet niet hoever dvb-t2 is?). Dan kunnen zij is stapjes ook een gedeelte of gehele aanbod (behalve ned 123) overzetten in h264, zodat ze beter beeld kunnen doorgeven met dezelfde ruimte.

Ik denk dat misschien wel omdat 98% tevreden is over prijs kwaliteit verhouding?
Mpeg4 kost weer aan licenties aan zender en ontvangerkant, T2 ook. En je moet dan ook eerste iedereen om hebben, ruim een miljoen ontvangers.
Denk niet dat als het een paar euro omhoog gaat de gemiddelde kijker, die nu tevreden is, zal blijven. Dan kan je net zo goed overstappen op iets anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: DoeEensGek
En wat ik niet snap, waarom gaat digitenne niet langzaam over op kastjes die h264 ondersteunen (ik weet niet hoever dvb-t2 is?). Dan kunnen zij is stapjes ook een gedeelte of gehele aanbod (behalve ned 123) overzetten in h264, zodat ze beter beeld kunnen doorgeven met dezelfde ruimte.

Ik denk dat misschien wel omdat 98% tevreden is over prijs kwaliteit verhouding?
Mpeg4 kost weer aan licenties aan zender en ontvangerkant, T2 ook. En je moet dan ook eerste iedereen om hebben, ruim een miljoen ontvangers.
Denk niet dat als het een paar euro omhoog gaat de gemiddelde kijker, die nu tevreden is, zal blijven. Dan kan je net zo goed overstappen op iets anders.


Prijs kwaliteit+gemak daar is zeker 98% het wel over eens. Maar juist door nu al te kiezen voor ontvangers die h264 kunnen gebruiken, en misschien ook t2, voorkom je dat je in de toekomst snel moet omschakelen, of een te grote achterstalling krijgt op de kabel of satelliet.

Begin der nu mee, en je hebt er over een paar jaar een hoop aan!
Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN zou wijs zijn als ze NU al DVB-T2 / H264 capable ontvangers zouden leveren smile

 

kunnen ze over een jaar of 3 a 4 zeggen.. mooi! we gooien 1 mux met premium zenders ( ECV oid ) in T2 / H264 smile

 

hoeft nog niet eens in HD.. maar door de extra bandbreedte ( en betere compressie ) zou je een beter beeld krijgen smile wat mensen ook weer blij maakt !

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

hoi,

 

gisteren is mijn samsung digitenne tuner kapot gegaan (waarschijnlijk voeding stuk)

gebeld met digitenne en krijg nu gratis een nieuwe opgestuurt

 

het kan een topfield tf 6500cok of een rebox zijn werd mij vertelt

bij mijn samsung kon ik handmatig de kanalen scannen en zodoende meerdere regiozenders in de lijst krijgen

bij de topfield kan dit ook , maar wie weet of dit ook kan met de rebox?

 

had met mijn samsung 4 regio`s (tv fryslân , tv noord , tv drenthe en tv oost) in de lijst staan

woon in friesland ,maar dicht bij de grens van groningen en drente

zou graag deze zenders nu ook weer samen in de lijst hebben

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit moet kunnen. Het is namelijk een eis van KPN. Bij de Topfield moet je zelf Ned. 1 2 en 3 weggooien als je een regio kanaal toevoegd. De Rebox gooit ze zelf al weg en krijg je dus alleen maar het regio kanaal erbij.

Als je op plaats 22 een andere regio wilt dan maak je plaats 22 leeg en scan je daarna de regio die je op plaats 22 wilt hebben. Dit werkt trouwens op alle Topfield en Rebox ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

bedankt voor je antwoord

ben er inmiddels zelf ook achter gekomen daar ik zaterdag de rebox thuis kreeg

en wat je zegt klopt helemaal

vind zoals de rebox hiermee omgaat beter dan zoals bij de samsung waarbij ik alles 3 x in de lijst kreeg.

heb nu naast alle zenders van leeuwarden ook tv en radio noord weer in de lijst

tv drenthe nu als tijdelijk kanaal via leeuwarden in de lijst maar zodra de 200 m noodmast in smilde werkt zal ook tv drenthe

hier weer als extra regio in de lijst komen

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...