robje Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Ik heb op het moment alle plugins, skins etc. op de hdd staan. Naar aanleiding van een tip in een ander topic wil ik deze allemaal op een USB stick hebben. Hoe zorg ik er voor dat de plugins, skins etc. automatisch op de USB stick worden geplaatst. Ik ga vanavond eerst de box flashen. Daarna dus weer de plugins, skins etc weer terug zetten (deze ben je toch kwijt na een flash). Op welke plaats op de HDD kan ik de bestaande plugins, skins etc. vinden om deze te verwijderen? Misschien allemaal simpele vragen maar ben nog steeds (na een week) een n00b met de box... Dus alle hulp is welkom.
Cobus R Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Maar waarom dan deze heeft al zoveel geheugen (dubbele van dream) dus lijkt mij niet nodig De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
robje Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Er werd mij verteld dat de plugins en skins etc op de hdd werden geplaatst en dat het verstandiger zou zijn om deze op een USB stick te plaatsen zodat de hdd niet de hele tijd zou moeten draaien. Vandaar de vraag.
Cobus R Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Ja dat is wel zo maar de meeste plugins vreten niet zo veel geheugen en deze decoder heeft daar juist veel van. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
robje Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Ok, dus kan ik ze ook standaard in het geheugen van de ontvanger plaatsen (of gebeurd dit al?). Hoe doe ik dat?
Cobus R Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Dit gebeurt meestal al standaard. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
robje Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Oke dan ga ik er ook maar van uit dat dat bij mij ook gebeurd. Kan ik dat eventueel ergens checken? Met het flashen moet ik dan ook alle plugins weer opnieuw installeren en instellen of gaat dat automatisch ook goed?
Cobus R Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Als je pli gebruikt met de autobackup en een vinkje erbij zetten dan hoef je verder niks meet te doen dan laat hij alle plugins en settings auto weer terug. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
robje Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Bedankt voor de info, vanavond maar weer even aan het hobbien..
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Plugins en skins komen altijd standaard in de flash en daar wil je ze ook hebben. Ik denk dat jij in de war bent met picons, de kleine zenderlogo's die verschijnen (indien geïnstalleerd) als je van zender wisselt. Deze picons kan je in de flash zetten of eventueel op een USB-stick. Als je niet al te veel satellieten voorziet van zenderlogo's kan je deze gerust in het flashgeheugen laten. Het wordt wat anders als je b.v. voor 20 satellieten picons gaat installeren in flash, dan kan je ze beter op een USB-stick zetten. Op de harddisk zetten van picons is altijd een slecht idee! Dan moet je bij iedere zenderwissel wachten tot eventueel de harddisk weer is opgestart.
robje Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 En hoe kan ik zorgen dat deze worden geïnstalleerd op de usb?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 De stick moet eerst in het juiste formaat geformatteerd worden, dit doe je door: 1. De stick te plaatsen (wel een lege want de info gaat verloren). 2. Vervolgens even de sat.ontvanger opnieuw opstarten. 3. Via menu->instellingen->systeem->harde schijf->initialiseren formatteer je de stick. 4. Daarna via menu->applicaties->groene knop->picons de picons kiezen die je nodig hebt. Bij het installeren wordt je gevraagd waar je deze wilt plaatsen, als het goed is staat de USB nu ook in het rijtje genoemd. O ja, het bovenstaande geldt voor het geval je Openpli gebruikt, andere images kan ik je helaas niet mee helpen
robje Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Zo gelukt, waar kan ik nu die oude picons weggooien?
robje Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Origineel bericht van: Cobus R Als je pli gebruikt met de autobackup en een vinkje erbij zetten dan hoef je verder niks meet te doen dan laat hij alle plugins en settings auto weer terug. Waar kan ik de autobackupfunctie vinden?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen