Gast dayouri Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 hallo ik krijg mijn smartcard niet geupdate ook niet met een heractivatie. Mijn smartcard zit in het bovenste slot, chip naar beneden. Cam is cccam 2.2.1. Is er nog iemand die hier problemen mee heeft of gehad heeft? Wat is de juiste manier om mijn smartcard te heractiveren dan?
Moderator wiz Geplaatst: 29 maart 2011 Moderator Geplaatst: 29 maart 2011 Dat zou in theorie gewoon moeten werken. Als het echt niet lukt zul je op zoek moeten naar een cam module, of een reciever die dit wel kan doen. Of even een bakkie gaan doen bij je sateliet leverancier en daar je kaartje even laten heractiveren VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 dat werkt zelfs ook in de praktijk wiz heb het zelf gedaan - nul probleem. MAAR je mag geen shares met f en c regels gebruiken tijdens heractivatie en je moet ook echt geduldig van de ZAP-knop afblijven. ciao True North Rebekka Bakken
Gast dayouri Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Dank je wel Tonski, ik zal het straks als ik thuiskom een proberen..op hoop van zege...
Gast dayouri Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. heb al mijn c en f lines uitgeschakeld en een nieuwe heractivatie gedaan en meer dan een uur laten staan op één maar niks...
7Kamp Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Origineel bericht van: dayouri Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. heb al mijn c en f lines uitgeschakeldt en een nieuwe heractivatie gedaan en meer dan een uur laten staan op één maar niks... Je moet bij een heractivatie je ontvanger instellen op SBS6. Probeer het dan nog eens. ------ Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT) 2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB
M_Z Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Dit werkt zeker wel in een VU Duo, veeg je CCcam.cfg file eens helemaal uit, gewoon helemaal leeg maken. En herstart de ontvanger, steek de kaart er met de chip naar beneden in. Vraag een heractivatie aan, en laat de ontvanger op een SD zender van het Nederlandse pakket staan. Minstens 20 minuten (alhoewel enkele minuten genoeg zou moeten zijn) en controleer via de CCcam webinterface de entitlements. http://192.168.1.2:16001 (ip adres aanpassen aan jouw ontvanger) M_Z
Endeavour Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Nu je het zegt... Na twee maanden de VU+ Duo in gebruik te hebben (CC cam 2.2.1) had ik opeens geen beeld meer. Bleek mijn CD kaart geen update te hebben gehad. Toen maar even een oude Aston in het CI slot, heractivatie en weer oké. Had daarna niet meer gekeken. Nu net even gekeken n.a.v. je bericht en de kaart staat op eind mei, dus inmiddels werkt het wel gewoon! Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
Endeavour Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Virus? Ik schrijf wat anders dan er staat en kan dat niet wijzigen: in wordt op en update met een a wordt updete met een e? Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
hdmi09 Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Heb zonet nog heractivatie (inloggen bij canaaldigitaal) gedaan op zowel een seca-kaart alsook op een irdeto-kaart;zet de box op ned.2,de kaart in het bovenste slot,dan cc-cam herstarten en na hooguit 15 minuten beeld!!Zorg dat je geen internet-verbinding he als je de kaart in het slot steekt,succes!!!!!!!!!
Gast Duolist Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Origineel bericht van: hdmi09 Zorg dat je geen internet-verbinding hebt als je de kaart in het slot steekt! Waarom dat dan?
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 vermoed dat hij (hdmi09) bedoeld dat daarmee de topicstarter geen interferentie heeft met een homeshare op moment van activeren, dat schreef ik boven ook al, die kan de activering storen. ciao True North Rebekka Bakken
Gast Duolist Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Dat gebeurt dus blijkbaar? Goed te weten. Maar de normale updates worden daardoor niet gestoord?
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 het is zo dat cccam enkele instellingen kent om radikaal de emm te blokkeren maar dat moet dan ook overeenstemmen met de rest van de configuratie en filters zo kun je extra emm level aan of uit zetten en bovendien als je (wie en waarom) nog keyfiles gebruikt en <wantemu's> yes instelt krijg je allerlei rare verschijnselen waardoor de kaart niet als eerste aan de beurt komt. ik vermoed dat daarmee ook de ecm's worden geignoreerd bij die enkelen die problemen hebben met activeren ciao True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen