Ga naar inhoud


Internet op laptop tijdens vakantie in Spanje


Jürgen

Aanbevolen berichten


Hoi Mapi, ik ga morgen even naar een vodafone winkel om wat te vragen voor Jürgen, dus vraag dat ook even voor je. Maar dat zal wel, ik ken iemand die heeft hem rechtstreeks in de winkel gekocht, met een 15 dagen abo, maar dat is al een jaartje geleden.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een andere optie, wel eens naar satelliet internet gekeken.

 

als je de set zonder contract aanschaft (wel 500 euro)kan je bij Tooway een kortlopend contract afsluiten vanaf 3 maanden , heb je wel een data limiet/FAP, vanaf juni gaat de KAsat (op 9 oost)van start en is de installatie een stuk simpeler.

Mogelijk kan je met een beugel ook 19.2 en 23.5 erbij plakken voor de TV.

En met snelheden tot 10mb down en max 4mb up een goed alternatief. en je kan er ook een ned. telefoonnummer aan hangen via voip.

 

Hihi zo heb je ook een excuus voor de vrouw om met de sat hobby bezig te zijn:)

 

groetjes,

 

ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Hoi Mapi, ik ga morgen even naar een vodafone winkel om wat te vragen voor Jürgen, dus vraag dat ook even voor je. Maar dat zal wel, ik ken iemand die heeft hem rechtstreeks in de winkel gekocht, met een 15 dagen abo, maar dat is al een jaartje geleden.

Salu2, D.Quijote


dank je, ben ik gelijk van mijn internet probleem af als ik er ben... mijn schoonzus heeft een abo voor 20 eu per maand en ze mag maar 250 MB gebruiken...... Dat draai ik er op een dag doorheen......

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verleden jaar heb ik via een_of_andere_veiling_site een vodafone prepaid simkaart gekocht met 30 euro erop geladen.

Dan kan je een tariefplan kiezen door een sms te sturen

ik heb voor C QUI gekozen = 15 dagen unlimited acces.

Let wel geen VoIP en tethering toegelaten! (to create your own wifi hotspot from your

phone/laptop and share its 3G connection with other devices) is NOT allowed by Vodafone.

Zo kon ik op het strand van de Costa Blanca met mijn klein netboekje naar de vrt radio luisteren en om 13u00 naar het vrt journaal kijken. Zo moest ik mijn schotel niet elke keer afbreken.

 

Vouchers Top up* Data* Period of validity SMS to 2207

Basic 0 19eur 250MB 3 months C BAS

Advanced 29 400MB 3 months C AVA

Premium 59 1GB 3 months C PRE

 

New time vouchers: give you unlimited browsing for a set period of time.

 

Vouchers Top up* Data Period of validity SMS to 2207

Weekly 19eur unlimited 7 days C SEM

Fortnightly 29 unlimited 15 days C QUI

Monthly 49 unlimited 1 month C MES

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ik "vind" altijd een open netwerk(of WEP) ook hebben veel gemeentehuizen gratis internet ,je staat versteld tot welke afstand je met een goede antenne en usb client nog verbinding hebt,gebruik het ook altijd voor voip

Als alternatief aan bekenden vragen of je tegen vergoeding op hun verbinding mee kunt liften

succes

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mapi, vandaag even in vodafone winkel geweest in het grote winkelcentrum bij mij in de buurt. Modem de HSUPA K3765 kost 19 euro'tjes registratie via paspoort of rijbewijs. Daarna kan je een prepaid abo nemen voor 1 week; 15 dagen of een maand ( geen datalimiet)

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Penthe, dan moet je ook maar even bij een voda winkel gaan kijken, voor de prijzen.

Wat betreft het data limiet, inderdaad gaat je snelheid naar beneden, maar voor de vakantie om op de hoogte te blijven van Sat4all is die langsamere verbinding snel genoeg laugh

( A partir de 1 GB consumido la velocidad baja a 128 Kbps )dus als je 1 GB verbruikt heb gaat je snelheid naar 128 Kbps, maar dat is altijd nog 2 keer zo snel als een vroegere inbel verbinding.

 

Salu2, d.Quijote

 

 

 

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe

En ik vind de stickjes ook niet voor 19 euro hoor, vond dat al overdreven goedkoop.

Sterker nog, ik heb eergisteren hier in Arnhem bij de Vodafone Shop de originele Vodafone modem (Huawei K3765) excl. SIM-kaart en SIM-lockvrij gekocht voor € 14,99.
Dit schijnt een tijdelijke aanbieding te zijn, dus de prijs van € 19,= is dus heel realistisch.

Ik denk dat de op de site genoemde prijs van € 39,= voor losse verkoop bedoeld is, dus zonder dat je een SIM-kaart koopt.
Alhoewel ik mijn modem ook eergisteren heb gekocht zonder SIM-kaart.

Begin mei zit ik weer in Spanje en zal dan bij de Vodafone Shop een SIM kopen en hier laten weten wat de snelheid is.

Overigens mijn dank aan D.Quijote voor zijn geweldige hulp en informatieverstrekking in deze.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke McDonalds heeft ook gratis WiFi.

Onder het genot van een McFlurry je mail checken etc.

 

Over dit onderwerp is ook heel veel te lezen op camperforum.

Hier een link over het onderwerp.

 

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=748712#748712

 

Zelf heb ik thuis een fon-router geinstalleerd. Dit geeft mij het recht om op vrijwel alle fon-routers in binnen- en buitenlanf gratis te internetten. je moet dan wel even checken of er een fon-router in de buurt zit.

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is uiteraard een prima optie maar de deuren van de McDonalds zijn nogal klein uitgevallen, dan wordt het wat lastig om met de caravan naar binnen te rijden. laugh

 

Nee, flauwe kul, ik wil Internet hoofdzakelijk op elk gewenst moment op de camping gebruiken en niet steeds buiten de camping met mijn laptop op zoek gaan naar een gratis Hotspot.

 

Ook heb ik het verhaal van Marius HRL op het Camperforum gevolgd maar dat met de Ierse SIM kaart vindt ik nogal wat gedoe.

De oplossing met de Spaanse Vodafone kaart kost me ook niet meer dan tussen 9 en 5 cent per MB, e.e.a. afhankelijk van de gekozen kaart.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...