Ga naar inhoud


Geen draadloos verbinding mogelijjk met Linksys WRT54G V.2


Aanbevolen berichten

Ik heb een Linksys WRT54G router gekocht en deze doet het bedraad perfect. Echter heb ik alles geprobeerd om het draadloos te maken, maar helaas is dat mij nog niet gelukt. Weet iemand waar het eventueel aan zou kunnen liggen. Ik heb al een beetje lopen stoeien met de configuratie van de router en bepaalde instellingen veranderd, maar ook dit heeft niet mogen baten. Af en toe zag ik wel dat m'n HP laptop met windows XP de router zag en als ik dan probeerde te verbinden, dan verdween de router weer van uit m'n nerwerk lijst. Wat nog meer kunnen proberen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou eerst de beveiliging uitzetten om te kijken of hem kan zien en of je er dan verbinding mee kan maken. Probeer ook eens of het met een andere laptop of desnoods een telefoon met wifi lukt.

Probeer ook eens een ander kanaal te kiezen, voor Het geval hij onder sneeuwt in signalen van de buren

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Ik zou eerst de beveiliging uitzetten om te kijken of hem kan zien en of je er dan verbinding mee kan maken. Probeer ook eens of het met een andere laptop of desnoods een telefoon met wifi lukt.
Probeer ook eens een ander kanaal te kiezen, voor Het geval hij onder sneeuwt in signalen van de buren


De beveiliging heb ik ook al uigeschakeld gehad, maar voor alsnog kon ik geen verbinding tot stand krijgen. Met een andere laptop of wifi heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal het eens proberen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Als deze router 2e hands gekocht is zou ik eerst even een reset uitvoeren want daarna moet de router zo uit de box na het aanzetten zichtbaar zijn.


Ik heb de router al heel vaak gereset, maar dat heeft niet geholpen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michaelangelo

Ik heb de router al heel vaak gereset, maar dat heeft niet geholpen.

Heb je de router 2-hands of nieuw gekocht.
Als het 2-hands is weet je dan wel zeker dat de router voordien goed heeft gefunctioneerd?
Ik heb zelf ook 2 stuks WRT54G en met de originele software had ik ook best veel verbindingsproblemen.
Sinds dat ik de originele software heb vervangen door Tomato v1.28 behoren de verbindingsproblemen tot het verleden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Je moet de reset knop minstens 10 seconden ingedrukt houden totdat de ledjes beginnen te knipperen.



Ik heb de knop zelfs 30 secondes ingedrukt gehouden en alle opgeslagen gegevens worden gewist, maar alleen werkt de draadloos verbinding nog niet echt goed.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: michaelangelo

Ik heb de router al heel vaak gereset, maar dat heeft niet geholpen.

Heb je de router 2-hands of nieuw gekocht.
Als het 2-hands is weet je dan wel zeker dat de router voordien goed heeft gefunctioneerd?
Ik heb zelf ook 2 stuks WRT54G en met de originele software had ik ook best veel verbindingsproblemen.
Sinds dat ik de originele software heb vervangen door Tomato v1.28 behoren de verbindingsproblemen tot het verleden.



Is dit geen Linksys software? En kan ik het op het net gewoon vinden? Wat zijn overigens jouw problemen geweest?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de signaalsterkte te meten met een programma als netstumbler. Zo kan je zien of de router "bereik" heeft. Is dat niet het geval dan kan je er alternatieve firmware op gooien zoals dd-wrt. Daarme kan je het zendvermogen ook instellen.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmm nou als het een wrt54G v2.0 is dan kan het ook de brakke uitvoering zijn met een andere cpu en geheugen als de andere versie's en kan je er niet eens dd-wrt op zetten.

 

heb 2-3 jaar terug een baas gehad die er 10 in een actie had besteld(waren spotgoedkoop), je wil niet weten wat een ellende die gaven, en bij firmware upgrade was het 50/50% of die daarna nog leefde (3 van de tien waren gebrickt met flash) en de laatste 4 zijn weggegeven:)

 

als dat zo'n uitvoering is, vergeefse moeite en is er maar een geschikte plek voor, de kliko

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...