Ga naar inhoud


[DREAM] Prijsstijging Dreambox


Satelliet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 1664
Ja, da's het nadeel:
Jij gaat meteen die dure euro's naar dollarland brengen omdat het daar zo lekker goedkoop is. smile En zo zijn we terug bij DMM. (en de rest van de Duitse economie) Die kan alleen concurreren door bétere spullen te maken, niet goedkopere.

Ik denk dat juist DMM één van de treffende voorbeelden is van een Europees bedrijf dat kan concurreren vanwege het innovatieve concept van het product, niet vanwege de prijs.



DMM kan je misschien wel een stuk goedkoper in de VS kopen. Als ik vergelijk dat mijn Hilfiger overhemden
daar 25 dollar kosten en hier, exact dezelfde (made in Turkey) voor 80 euro in het schap hangen.
Om mijn Tag Heuer horloge dan ik daar voor 40% van de prijs hier koop.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En de Euro zo duur word dat onze hele export op zijn gat ligt, ja hoor daar zal ons op export gericht landje beter van worden...

 

En de schuld?

Nou, ik denk dat de overname van de politiek door het bedrijfsleven de grote boosdoener is.

Al waar wij over klagen zijn daar hooguit de meest opvallende gevolgen van.

 

Voor wie het interessant vind en hem nog niet gezien heeft heb ik de volgende kijktip:

 

"The Inside Job" shocked

 

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoofdschuldige is toch echt de USA dit keer, ongelimiteerd geld bijdrukken, ruzie maken over een extra bezuiniging van 10 miljard doller bovenop de 40 miljard terwijl het tekort in één jaar 1.600 miljard(!!!) bedraagt. Hoe failliet kan je zijn??

 

bron: Kees de Kort.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
De hoofdschuldige is toch echt de USA dit keer, ongelimiteerd geld bijdrukken, ruzie maken over een extra bezuiniging van 10 miljard doller bovenop de 40 miljard terwijl het tekort in één jaar 1.600 miljard(!!!) bedraagt. Hoe failliet kan je zijn??

bron: Kees de Kort.


Maar hoe kan het zijn dat de chinese dreambox clonen zo goedkoop zijn en de originele bijna 5x zo duur?
Is het ontwikkelen van zo'n ding dan zo duur?

Offtopic: Kees de Kort heeft wel erg vaak gelijk gekregen met zijn analyses. smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
En de Euro zo duur word dat onze hele export op zijn gat ligt, ja hoor daar zal ons op export gericht landje beter van worden...
Valt wel mee, je herhaalt slechts de dreigementen van de Angelsaksische propagandamachine die het beleid van de FED en BoE ondersteunen door de relatief kleine problemen van de Eurozone onder een vergrootglas te leggen. Zoals een week lang dezelfde beelden van demonstraties van slechts 15-20.000 mensen in Athene blijven herhalen om te onderstrepen dat er geen politieke steun is terwijl de demonstratie van 400.000! mensen in Londen , inclusief vernielingen en rellen, nauwelijks in beeld zijn geweest.

Wat Nederland exporteert is grotendeels binnenlands, binnen de Eurozone dus. Daar maakt de waarde van de Euro niets uit, juist het grote voordeel van de muntunie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
De hoofdschuldige is toch echt de USA dit keer, ongelimiteerd geld bijdrukken, ruzie maken over een extra bezuiniging van 10 miljard doller bovenop de 40 miljard terwijl het tekort in één jaar 1.600 miljard(!!!) bedraagt. Hoe failliet kan je zijn??

bron: Kees de Kort.


Nope, begin bij het begin, specifiek de infiltratie van de Amerikaanse regering door laat ik zeggen "de banken" waardoor ze er wetten doorheen kregen die je echt niet voor mogelijk houd.
De hele financiële crisis is mogelijk gemaakt door een handjevol van dergelijke wetten.

Het exorbitant bijdrukken van dollars (en ook Euro's btw) is een oplossing die bedacht is door dezelfde lui (de topbankiers) die de crisis zowat veroorzaakt hebben.
Dat zijn al dan niet in opdracht van...dezelfde gewetenloze lui die door regeringen over de hele wereld als financieel adviseur worden geraadpleegd.
Pact met de duivel....werkelijk, het leed dat deze lui in de wereld veroorzaakt en nog gaan veroorzaken gaat bij nagenoeg iedereen het bevattingsvermogen te boven.

Ik zweer het je, kijk die docu maar eens, de triljarden vliegen je om de oren.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Alleen al de brandstof om die dingen hier te krijgen is al stukken duurder... dus alles wordt duurder -zelfs- de Euro (1.25%)...

Als de euro 1.25% duurder wordt, dan worden alle producten die wij importeren toch 1.25% goedkoper?? wink

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 800, 800SE en de 500HD Worden volgens mij in China gemaakt.

Die prijzen worden gewoon afgetikt in dollars, de boxen zouden dus goedkoper moeten worden (prijzen van andere ontvangers dalen!)

Door een tel aansluiting en het als "computer" in te voeren betaald DMM ook geen Europese invoerrechten... alleen de BTW.

 

Als Dreamboxen duurder worden komt dit door de concurrentie, ze verkopen minder boxen en willen wel het zelfde rendement behouden.

 

Een ET5000 kan het zelfde als een 800SE, is een postzegelformaat display wat je geeneens kan lezen op een normale afstand nu echt een 200 euro meerprijs?

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
De 800, 800SE en de 500HD Worden volgens mij in China gemaakt.
Die prijzen worden gewoon afgetikt in dollars, de boxen zouden dus goedkoper moeten worden (prijzen van andere ontvangers dalen!)
Door een tel aansluiting en het als "computer" in te voeren betaald DMM ook geen Europese invoerrechten... alleen de BTW.

Als Dreamboxen duurder worden komt dit door de concurrentie, ze verkopen minder boxen en willen wel het zelfde rendement behouden.

Een ET5000 kan het zelfde als een 800SE, is een postzegelformaat display wat je geeneens kan lezen op een normale afstand nu echt een 200 euro meerprijs?


Niet te vergeten dat dvb-s2 / mpeg4 voor de deur staat, dat weet het
Dreamteam ook en de toeloop naar de winkels zal binnenkort
sterk gaan toenemen. Wil je daar als fabrikant een graantje
van meepikken moet je nu de prijzen opdrijven . . . . toch?

Kunnen ze eind van het jaar de prijzen weer iets laten vieren
en hebben ze wellicht toch nog een mooie omzet gehad.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
De 800, 800SE en de 500HD Worden volgens mij in China gemaakt.
Die prijzen worden gewoon afgetikt in dollars, de boxen zouden dus goedkoper moeten worden
Dat geldt alleen voor de productiekosten van de boxen. DMM is in Duitsland gevestigd, dus alle overige (loon-)kosten en (winst-) belastingen zijn volgens de Duitse wet- en regelgeving en in Euro's. Die kosten stijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Grondstoffen worden steeds duurder en in het verlengde daarvan allerlei andere bestanddelen van de prijs.


Dit is de belangrijkste reden van het duurder worden, daarnaast het ongelimiteerd bijdrukken van dollars. Amerika is failliet en daar krijgen ook wij de rekening van gepresenteerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
De hoofdschuldige is toch echt de USA dit keer, ongelimiteerd geld bijdrukken, ruzie maken over een extra bezuiniging van 10 miljard doller bovenop de 40 miljard terwijl het tekort in één jaar 1.600 miljard(!!!) bedraagt. Hoe failliet kan je zijn??

bron: Kees de Kort.


Ehhh heel erg failliet Neptunes. De ene helft van de begroting wordt nog net gedekt door belastinginkomsten en de andere helft wordt geleend van door de centrale bank bijgedrukt geld. Hoe lang denken ze daar de rente nog op te kunnen betalen? Eens gaat het daar echt grondig fout. En ja Kees de Kort is iemand die verrekte goed door heeft wat er werkelijk speelt, net als mannen als Albert Spits en Willem Middelkoop. Op Neyenrode zit ook iemand die een column bij RTL-Z heeft, ben alleen de naam van de man even kwijt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...