Ga naar inhoud


[DREAM] Prijsstijging Dreambox


Satelliet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Eén ding is zeker. Zonder Dream Multimedia was er nu geen ET9000, VU+ duo enz. geweest en één ding is zeer waarschijnlijk: Zonder Dream Multimedia toekomstig ook geen goede andere Enigma II producten meer.

Mvg,

Michel


Allemaal waar maar waar blijven ze eigenlijk met hun al lang aangekondigde 7025HD of hoe dat beestje ook mag gaan heten.
Op deze manier is Dream Multimedia bezig om veel marktaandeel te verliezen.

Het zou al te jammer zijn mocht dit soort fabrikanten/ontwikkelaars ten onder zou gaan aan wat ik traag reageren op een marktsituatie zou noemen. De concurrenten/nabouwers laten deze situatie niet onbenut.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: vladimirke
Origineel bericht van: Michel
Eén ding is zeker. Zonder Dream Multimedia was er nu geen ET9000, VU+ duo enz. geweest en één ding is zeer waarschijnlijk: Zonder Dream Multimedia toekomstig ook geen goede andere Enigma II producten meer.

Mvg,

Michel


Allemaal waar maar waar blijven ze eigenlijk met hun al lang aangekondigde 7025HD of hoe dat beestje ook mag gaan heten.
Op deze manier is Dream Multimedia bezig om veel marktaandeel te verliezen.

Het zou al te jammer zijn mocht dit soort fabrikanten/ontwikkelaars ten onder zou gaan aan wat ik traag reageren op een marktsituatie zou noemen. De concurrenten/nabouwers laten deze situatie niet onbenut.

Denk je dat ? iedereen wie nu een vu of een et hebben die zijn voorzien maar er zijn nog heel veel mensen die juist wachten op dit product en dus toch wel een dream kopen hoe goed andere decoders ook zijn.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, je hebt de Rolls Royce en het 2PK'tje, beiden rijden.

Maar voor iemand die niet op zijn budget moet letten, is de keuze snel gemaakt.

Zo zal dit ook voor Dream Multimedia zijn.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er zo goed aan E2 dan, ik zie een sloom stuk software die er grafisch iets beter uitziet dan e1, niet meer dan dat.

Ik kwam er gisteren achter dat ik niet eens kan "instant" opnemen zonder de webif te gebruiken (dit doe ik namelijk nooit).... Nu kun je stellen dat dit aan mij ligt, Echter-edoch ben ik van mening dat software ala deurklink moet zijn. Iedereen weet wat er gebeurd als je die bediend.

 

Nu zal het "het is toch een hobby ontvanger" argument wel tevoorschijn gehaald worden.Dit is mijns inziens geen reden voor een "brakke" GUI.

 

In 2001 had ik een topfield 4000, waarvan de PVR functie toen al beter was dan die E2 pvr nu. Ik gebruik hem alleen omdat je zo makkelijk softcams kan draaien, en video naar toe kan streamen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Eén ding is zeker. Zonder Dream Multimedia was er nu geen ET9000, VU+ duo enz. geweest en één ding is zeer waarschijnlijk: Zonder Dream Multimedia toekomstig ook geen goede andere Enigma II producten meer.

Mvg,

Michel


Keep on Dreaming wink. De ontwikkeling is vergelijkbaar met de IBM PC en PC dos/MS dos. En toen kwam Compaq vanuit een garage met een IBM compatible PC. De BIOS helemaal zelf ontwikkeld, maar met identieke functionaliteit als IBM. Meer merken volgden en de rest is geschiedenis: IBM maakt inmiddels geen PC's meer...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat is er zo goed aan E2 dan, ik zie een sloom stuk software die er grafisch iets beter uitziet dan e1, niet meer dan dat.


E2 biedt de infrastructuur voor de vele geavanceerde mogelijkheden die het apparaat biedt. Het zorgt dat bijvoorbeeld de Mytube-plugin waarmee je Youtube-filmpjes kunt bekijken door een eenvoudige sterveling geprogrammeerd kan worden, omdat alle geavanceerde dingen, zoals het gebruikte netwerkprotocol, of het voeren van de gedownloade filmpjes aan de hardware al in E2 zitten.

Ook de softcams waar je het overhebt zijn het gevolg van een goed doordachte architectuur: Door de kaartlezers als devices onder Linux aan te bieden, en tevens de controlwords door een Linuxprogramma instelbaar te maken, alsook E2 zo te bouwen dat een softcam weet wat je met je afstandsbediening doet, dat alles heeft het concept softcam mogelijk gemaakt.

E2 is het platform waarop het hele ecosysteem van Linuxontvangers draaien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic
....
Ik kwam er gisteren achter dat ik niet eens kan "instant" opnemen zonder de webif te gebruiken (dit doe ik namelijk nooit)....


Soktic,

ik weet niet welke software jij gebruikt, maar de E2 software heeft wel een instant opname hoor.
gewoon op de rode record op de AB klikken en dan gewoon de keuze maken. dit doe je in 5 seconden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Noem Dream maar dom ,iedereen wil een hd ontvanger en horen dat een dreambox de beste is , dan probeer je toch de hoofdprijs te krijgen ! ze zijn daar echt niet gek. :D


Dat zijn alleen de hobbyisten hoor..........................

"Boer Harms" neemt dan nog altijd de "goed gekeurd" canal digitaal bak.

Dus overdrijf nou niet, wij hobbyisten hebben hebben bij lange na niet het grootste marktaandeel qua abbonementen, overigens zit "boer Harms" helemaal niet te wachten op HDTV hij wil gewoon PO en lokale kanalen.
Dat hij door omzetting in de toekomst naar mpeg4 (lokale kanalen) dan een HD box nodig heeft zal um niet blij maken.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal waar maar waar blijven ze eigenlijk met hun al lang aangekondigde 7025HD of hoe dat beestje ook mag gaan heten.

Op deze manier is Dream Multimedia bezig om veel marktaandeel te verliezen.

 

Het zou al te jammer zijn mocht dit soort fabrikanten/ontwikkelaars ten onder zou gaan aan wat ik traag reageren op een marktsituatie zou noemen. De concurrenten/nabouwers laten deze situatie niet onbenut.

 

 

Ga nou niet zeuren over dat de aangekondigde 7025hd er nog niet is.

wees blij dat ze hem niet zomaar op de markt gooien.

 

Ik heb zelf gezien en me ook bemoeit met Topfield.

De HD tuner die toen te snel op de markt kwam wat voor ellende dat heeft gegeven.

 

ik heb overigens nog nergens de prijs doorvoer gezien dus volgens mij is het allemaal gelul in de ruimte.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
damned, de aardappelen zijn ook weer duurder
waar ligt de pijngrens...?
ciao


De pijngrens ligt bij diegenen die spaargeld hebben. Met een rente van rond de 2% en een verwachte geldontwaarding van meer dan 3% zijn zij mooi in de aap gelogeerd.

en dat om de bankmannetjes die zichzelf weer torenhoge bonussen toe-eigenen tevreden te houden. BAH, BAH, BAH!!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ook de softcams waar je het overhebt zijn het gevolg van een goed doordachte architectuur: Door de kaartlezers als devices onder Linux aan te bieden, en tevens de controlwords door een Linuxprogramma instelbaar te maken, alsook E2 zo te bouwen dat een softcam weet wat je met je afstandsbediening doet, dat alles heeft het concept softcam mogelijk gemaakt.

 

En dat is niet door Dream bedacht, maar door hobbyisten die Enigma hadden geschreven voor hun Dbox II.

Dream heeft later Enigma (1) "geadopteerd" en verder ontwikkeld om te gebruiken in hun ontvangers. Enigma was gewoon gebruiksvriendelijker dan Neutrino, destijds de grootste tegenhanger van Enigma.

Dat Enigma 2 zonder Dream er niet was gekomen ?

 

In mijn ogen heeft Dream zelf niet zo bar veel baanbrekende of high-tech spullen ontwikkeld. Ze maken gebruik van kant en klare chipsets, en dreven zeker in het begin op Enigma 1.

 

Om on topic te blijven, Dream zit al in het duurdere segment van de markt waar de concurrentie langzaam maar zeker toch aan het wakker worden is. Kennelijk durft men het aan of heeft men het gewoon hard nodig om de prijzen te verhogen. Ik kan niet in het huishoudboekje van Dream kijken.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...