Ga naar inhoud


TV Vlaanderen verkoopt me hun diensten terwijl ik in het buitenland woon.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik woon sinds Augustus in Centraal Amerika. Voor ik vertrok was ik vergeten TV Vlaanderen een aangetekend schrijven te sturen om op te zeggen. Ik had betaald tot december 2010. Nu heb ik ze via mails op de hoogte gesteld van dit feit. En toch ontdek ik nu dat ze me opnieuw voor een jaar gefactureerd hebben en dat mijn dossier nu bij een incasso ligt.

 

Het is hen toch verboden om mij als klant te hebben wanneer ik niet in Belgie woon? Ik heb hen dat via de mail duidelijk doorgegeven, het enige antwoord dat ik terug kreeg was dat ze dit niet als een geldige opzegging konden accepteren. Er zijn toch uitzonderingen op de regel zou ik denken. Als ik nu overleden zou zijn geweest moet ik dan vanuit het hiernamaals een aangetekend schrijven versturen. ik begrijp dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Akkoord , maar de betrokkene woont niet meer Belgie . Hij heeft hen in kennis gesteld van zijn verhuis naar het buitenland : TVV had hem op dat moment , verwijzend naar hun contractvoorwaarden , onmiddellijk moeten schrappen als klant of niet ? .

Ik zou

1) betalen om incassokosten te vermijden

2) klacht indienen bij een bevoegde dienst

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Akkoord , maar de betrokkene woont niet meer Belgie . Hij heeft hen in kennis gesteld van zijn verhuis naar het buitenland : TVV had hem op dat moment , verwijzend naar hun contractvoorwaarden , onmiddellijk moeten schrappen als klant of niet ? .
Ik zou
1) betalen om incassokosten te vermijden
2) klacht indienen bij een bevoegde dienst


Dacht je dat hij een incasso boef achter zich aan zal krijgen ergens in zuid amerika??

Die kans acht ik zeeeeeeer klein.
Achteraf jawel, maar zijn contract liep tot 31-12-2010, 1 maand van tevoren opzeggen, dus wat dat aangaat is, en kan hij, ingebreke gesteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach een incasso bureau, en wat gaan die doen?

5 briefjes sturen naar uw oude adres, proberen te bellen om u wat af te dreigen.

En verder doen die niks dan de zaak terug aan Tv Vlaanderen geven. En denk maar niet dat Tv Vlaanderen u voor de rechtbank gaat trekken voor zo'n luttel bedrag.

Als ze daar een vonnis willen gaat hen dat flink wat geld kosten, en dat gaan ze nooit doen.

Je zal wel ergens in hun zwart boekje komen te staan.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door telecomoperatoren wordt al een deurwaarder ingeschakeld en een procedure begonnen voor minder dan 40 euro.

De kosten zijn achteraf voor diegene die verliest, dus zo goed als altijd voor diegene die niet betaald heeft.

 

Nogal kortzichtig van je, vind ik, Mebo. En niet meer van deze tijd.

 

Als satter de eerste vijf jaar niet meer van plan is om terug te komen is 't misschien te riskeren. Tenzij je nadien toch nog TVV-klant wil worden.

 

Een alternatief is dat je je abonnement doorgeeft aan iemand anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken hier mensen die in Belgie falliet zijn gegaan en dus een massa schuld hebben.Alleen hun achterstallige belasting moeten ze betalen anders komen ze hier voor het gerecht.Met priveschuld bij banken,partikulieren enz..... hebben ze hier geen zaken en word er ook niets aangedaan.Je moet wel zien dat je binnen de 10jaar niet meer in Belgie gaat wonen want dan krijg je een deurwaarder over de vloer.Voor nederland weet ik de verjaringstermiln niet dus daar kan ik niet op antwoorden.

 

 

 

M.V.G.Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

De soep wordt nooit zo heet niet gegeten als ze wordt uitgeschept.

Ik heb vroeger nog met een aantal incasso bureaus gewerkt met als gedachte, ik wil mijn centen.

Vergeet het ... je kan beter je schoonmoeder op pad sturen.

En ja, ze kunnen misschien, ik zeg misschien de zaak voor de rechtbank brengen en winnen gaan ze, maar dan hebben ze hun centen nog niet.

Eerst een vonnis en dan pas kunnen ze een deurwaarder inschakelen, en als er niks te halen is, draaien zijzelf voor de kosten op.

En dan nog iets, zo'n vonnis is mooi, helaas moet je dat jaarlijks laten vernieuwen, indien je later nog van een deurwaarder wil gebruik maken, of je mag de hele zaak weer voor de rechtbank brengen. Dat is natuurlijk niet gratis.

Voor zaken waar veel geld mee gemoeid is kan dat, maar toch niet voor 200 €.

 

Ik zeg niet wat een ander moet doen, ik bedoelde alleen maar dat mensen soms gaan betalen puur uit schrik.

 

Ps, ik heb ooit een incasso bureau aan mijn broek gehad van een_of_andere_veiling_site, die gingen ook van alles, rechtszaak, advocaat, deurwaarder , kosten enz....

Hun brieven gingen gewoon de papiermand in, na een poosje hielden ze het maar voor bekeken, nooit meer wat van gehoord.

Betaald 0 €, ja ik mag er natuurlijk niet meer in bij hen, maar ach wat zou het.

 

 

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland is het in ieder geval zo dat als je een copy van je Migratie papieren naar CDS opstuurt dat je per direct van het abonnement af bent... In princype kunnen ze niet weten dat je in het buitenland woont...

 

(had je niet ergens een Belgie een Slingbox bij familie kunnen neerzetten? Zo had je de USA nog naar je Belgische kanalen kunnen kijken ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie maar af en toe kan ik enkele dagen niet inloggen op sat4all.

 

 

Ik sta geregistreerd bij de ambassade sinds augustus 2010. Ik denk dus niet dat ze veel kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als je niet betaalt en je wordt gedagvaard en veroordeeld, zal het bedrag te vermeerderen zijn met de kosten van de dagvaarding, de gerechtskosten en achteraf de kosten van een betekening door een gerechtsdeurwaarder. Ik weet niet over welk bedrag het aan de basis gaat, maar als het rond de 100 Euro zou zijn, gaat de totaalafrekening (met alle kosten erbij) wel ergens rond de 400 Euro liggen, dewelke minstens gedurende 10 jaar (verlengbaar) kan ingevorderd worden.

 

Dus als je ooit terugkeert, zou je in theorie de rekening nog kunnen gepresenteerd krijgen (en dat te vermeerderen met de intresten).

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie is het nu wel zo dat als je gedagvaard wordt alle kosten voor de verliezer zijn. Ik zou het niet riskeren voor 100 euro. Betalen en kaart doorverkopen lijkt mij het slimste.

Ik zou toch niet in een databank willen terechtkomen voor 100 euro. De gsmoperatoren geven hun slechte betalers al jaren aan elkaar door.Als je een contract afsluit moet je het nu eenmaal nakomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jou was zou ik gewoon een rechtenorganisatie (SABAM ofzo) een mailtje/brief sturen met de mededeling dat TVV abonnementen verkoopt aan buitenlandse klanten. Dan tikt die organisatie TVV wel op de vingers en hoef je zelf verder niks te doen laugh

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...