Ga naar inhoud


TV Vlaanderen verkoopt me hun diensten terwijl ik in het buitenland woon.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Devrim
Als ik jou was zou ik gewoon een rechtenorganisatie (SABAM ofzo) een mailtje/brief sturen met de mededeling dat TVV abonnementen verkoopt aan buitenlandse klanten. Dan tikt die organisatie TVV wel op de vingers en hoef je zelf verder niks te doen laugh

Flauwe kul. De TS had een abbonement met TVV en heeft niet de juiste procedure gevolgd om dit stop te zetten bij z'n verhuis naar het buitenland. Dus is het eigenlijk allemaal z'n eigen fout dat deze situatie ontstaan is. Om nu via allerlei kronkelwegen deze fout om te draaien en TVV als schuldige aan te wijzen vind ik persoonlijk erg zwak van hem.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

19 jaar geleden heb ik voor 17 jaar in buitenland gewoond, Frankrijk.

Mijn ex woondde gratis in ons huis.

1 jaar voor mijn vertrek was ik gestopt met een eigen zaak, zonder schulden.

1 jaar na mijn vertrek kwam op mijn oude adres, bij mijn ex dus de BTW controle over de vloer, ze eisten een soms nog van 140.00 Bef BTW, dus iets van 3500€, mijn ex had een verklaring afgelegd dat ze niet wist waar ik woondde, wist ze wel!

 

Bij terugkomst in België na 17 jaar werd ons huis verkocht en de notaris storte meteen 55.700€ naar de BTW, intresten en 3 boetes.

 

Mijn advocaat is nu bezig met deze soms terug te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vladimirke etc... volgens mij moet heel dat abonnementen systeem herbekeken worden in Belgie/Europa. Ik woon nu in Costa Rica en heb kabeltv telefoon etc... en kan met twee weken opzeg weg bij deze bedrijven. Ik moet geen aangetekend schrijven opsturen, ik moet gewoon even langsgaan en een papiertje ondertekenen. De enige reden waarom het bij de kabeltv een 2tal weken is, is gewoon omdat de kabelmaatschappij de tijd moet krijgen om je af te sluiten.

 

Maar daarom zijn de Costa Ricanen waarschijnlijk de gelukkigste mensen ter wereld. Er is niets fijner dan de mogelijkheid om wanneer je merkt dat iets rommel is er bijna direkt weer vanaf te kunnen stappen zonder verdere verplichtingen.

 

Ik krijg nu ook al reeds geruime tijd geen reactie meer van TVV. Dus wat willen ze dan nog van me? Ik krijg geen antwoord op mails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satter
Vladimirke etc... volgens mij moet heel dat abonnementen systeem herbekeken worden in Belgie/Europa. Ik woon nu in Costa Rica en heb kabeltv telefoon etc... en kan met twee weken opzeg weg bij deze bedrijven. Ik moet geen aangetekend schrijven opsturen, ik moet gewoon even langsgaan en een papiertje ondertekenen. De enige reden waarom het bij de kabeltv een 2tal weken is, is gewoon omdat de kabelmaatschappij de tijd moet krijgen om je af te sluiten.

Maar daarom zijn de Costa Ricanen waarschijnlijk de gelukkigste mensen ter wereld. Er is niets fijner dan de mogelijkheid om wanneer je merkt dat iets rommel is er bijna direkt weer vanaf te kunnen stappen zonder verdere verplichtingen.

Ik krijg nu ook al reeds geruime tijd geen reactie meer van TVV. Dus wat willen ze dan nog van me? Ik krijg geen antwoord op mails.


Je kon ook proberen om zo een Costa Ricaans contract met TV Vlaanderen af te sluiten, maar dit doe je vooraf en niet achteraf! (of ze dit ook doen betwijfel ik)
Nu heb je het standaard contract ondertekend en moet je u ook aan dit contract houden. m.a.w. opzeggen zoals het beschreven staat. Het na komen van een contract is nu eenmaal de hoofd regel.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, als het in Costa Rica beter is op het vlak van het abonnementensysteeem, dan moet je daar zeker een abonnement afsluiten.

 

Alléén heb je je in België volgens bepaalde regels tot iets verbonden en is die verbintenis juridisch afdwingbaar.

 

Gelukkig gebeurt dit juridische afdwingen in België via een rechtssysteem, waarbij alles volgens regels dient te verlopen en niet volgens het systeem waarbij als je niet betaalt er een knokploeg voor je deur staat, zoals in bepaalde andere landen wel eens gebeurd. Wat dat betreft weet ik niet hoe het in Costa-Rica verloopt.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

TokeMup, denkt ge nu echt dat ik niet weet wat ik ondertekend heb, denk je nu echt dat jou reply behulpzaam is? Ik heb genoeg van mensen die god mag weten waarom het nodig vinden om hetgeen ik al weet (en waar ik het duidelijk niet mee eens ben!!) nogmaals te herhalen. Het gaat hier duidelijk om een geschil tussen mij en TVV, we zitten hier niet in de rechtzaal en jij bent duidelijk geen rechter dus zwijg als je niets zinnigs te vertellen hebt!

 

Lees de titel van mijn post. Ze behoren mijn contract nietig te verklaren vanaf het moment ze weten dat ik in het buitenland woon. Of de buurman hen dat nu laat weten of ik per email of per telefoon. En wat me vooral stoort is dat ik per jaar betaal en heb maanden voor mijn contract ten einde liep laten weten dat ik naar het buitenland vertrok. Dan is het toch puur moetwilligheid van hun kant om me dan opnieuw een jaar aan mijn been te lappen of niet soms. Ik begrijp dat contracten bestaan om 'beide' kanten te beschermen, om te voorkomen dat iemand om de haverklap naar de concurrentie gaat. Maar dat is hier dus helemaal niet van toepassing. Ze maken dus misbruik van de wet.

 

Ik vraag me trouwens af wat wij eraan hebben dat de opzegging via een aangetekend schrijven moet gaan, wat trouwens ook weer geld kost. Niets, dat is enkel in het belang van hen, te n eerste als drempel en ten tweede geen idee. En wat met mensen die echt geen geld meer hebben, die iets meemaken in hun leven waardoor ze elke eurocent moeten omdraaien om hun kinderen te voeden. Die zitten dan forever vast aan hun contract, omdat ze het aangetekend schrijven niet kunnen betalen?

 

Het gaat enkel om geld. Volgens mij zetten ze in hun contracten dat ze enkel diensten aanbieden binnen Belgie omdat dit moet vanuit hollywood. Maar in de praktijk trekken ze zich daar gewoon niets van aan. Het komt er dus gewoon op neer dat je je als klant/slachtoffer ten allen tijde en tot je laatste eurocent zal afgerekend worden om de kleinste fout/vergissing/vergetelheid. Voor hen is het contract eerder een mogelijkheid om extra inkomsten te genereren. En daarom moest ik even gezegd hebben dat het ook anders kan.

 

@Paullo (jij weer)

Werkelijk? Serieus? Duidelijk deels een herhaling van wat we al weten.

 

Knokploeg? Vertel me waar dit gebeurt, pure onzin! In Belgie krijg je geen knokploeg maar wel een deurwaarder, is het dat wat je bedoelt? En duhhhh, wil je zeggen dat hier geen regels bestaan dan, dat is wel heel erg kortzichtig (maar had van jou niet anders verwacht)? Een abonnement afsluiten is altijd een verbintenis, dus ook hier. Er is alleen een verschil in hoe er met de klanten/mensen omgegaan wordt.

 

Je kan altijd vechten tot de andere partij er steendood bij neervalt, maar is dit nodig??

 

Pura Vida

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb genoeg van mensen die god mag weten waarom het nodig vinden om hetgeen ik al weet (en waar ik het duidelijk niet mee eens ben!!) nogmaals te herhalen. Het gaat hier duidelijk om een geschil tussen mij en TVV, we zitten hier niet in de rechtzaal en jij bent duidelijk geen rechter dus zwijg als je niets zinnigs te vertellen hebt!


Prettig om met jou te communiceren, waarom post jij dit bericht hier eigenlijk. Je weet het beter als alle anderen en als iemand iets schrijft wat niet in je kraam past, dan krijgen we het bovenstaande. Maak dan een topic waarin je in het eerste bericht laat weten dat alléén mensen die jouw gelijk geven, mogen posten, dan verliest er niemand nog zijn tijd aan dit soort verhalen.

Citaat:
dat is wel heel erg kortzichtig (maar had van jou niet anders verwacht)?


Goed, dat weten we dan ook weer.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satter
TokeMup, denkt ge nu echt dat ik niet weet wat ik ondertekend heb, denk je nu echt dat jou reply behulpzaam is? Ik heb genoeg van mensen die god mag weten waarom het nodig vinden om hetgeen ik al weet (en waar ik het duidelijk niet mee eens ben!!) nogmaals te herhalen. Het gaat hier duidelijk om een geschil tussen mij en TVV, we zitten hier niet in de rechtzaal en jij bent duidelijk geen rechter dus zwijg als je niets zinnigs te vertellen hebt!

Lees de titel van mijn post. Ze behoren mijn contract nietig te verklaren vanaf het moment ze weten dat ik in het buitenland woon. Of de buurman hen dat nu laat weten of ik per email of per telefoon. En wat me vooral stoort is dat ik per jaar betaal en heb maanden voor mijn contract ten einde liep laten weten dat ik naar het buitenland vertrok. Dan is het toch puur moetwilligheid van hun kant om me dan opnieuw een jaar aan mijn been te lappen of niet soms. Ik begrijp dat contracten bestaan om 'beide' kanten te beschermen, om te voorkomen dat iemand om de haverklap naar de concurrentie gaat. Maar dat is hier dus helemaal niet van toepassing. Ze maken dus misbruik van de wet.

Ik vraag me trouwens af wat wij eraan hebben dat de opzegging via een aangetekend schrijven moet gaan, wat trouwens ook weer geld kost. Niets, dat is enkel in het belang van hen, te n eerste als drempel en ten tweede geen idee. En wat met mensen die echt geen geld meer hebben, die iets meemaken in hun leven waardoor ze elke eurocent moeten omdraaien om hun kinderen te voeden. Die zitten dan forever vast aan hun contract, omdat ze het aangetekend schrijven niet kunnen betalen?

Het gaat enkel om geld. Volgens mij zetten ze in hun contracten dat ze enkel diensten aanbieden binnen Belgie omdat dit moet vanuit hollywood. Maar in de praktijk trekken ze zich daar gewoon niets van aan. Het komt er dus gewoon op neer dat je je als klant/slachtoffer ten allen tijde en tot je laatste eurocent zal afgerekend worden om de kleinste fout/vergissing/vergetelheid. Voor hen is het contract eerder een mogelijkheid om extra inkomsten te genereren. En daarom moest ik even gezegd hebben dat het ook anders kan.

@Paullo (jij weer)
Werkelijk? Serieus? Duidelijk deels een herhaling van wat we al weten.

Knokploeg? Vertel me waar dit gebeurt, pure onzin! In Belgie krijg je geen knokploeg maar wel een deurwaarder, is het dat wat je bedoelt? En duhhhh, wil je zeggen dat hier geen regels bestaan dan, dat is wel heel erg kortzichtig (maar had van jou niet anders verwacht)? Een abonnement afsluiten is altijd een verbintenis, dus ook hier. Er is alleen een verschil in hoe er met de klanten/mensen omgegaan wordt.

Je kan altijd vechten tot de andere partij er steendood bij neervalt, maar is dit nodig??

Pura Vida


Als dit een geschil is tussen u en TV Vlaanderen dan moet je niet hier uw vuile was buiten hangen.
Door hier die vuile was van u buiten te hangen ga je geen rechtspraak in uw voordeel behalen.

Trouwens ik heb hier evenveel recht tot spreken als u. Dus laat ik mij niet afblaffen door u!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als u verhuist voor dat uw jaarcontract verlopen is moet u dat wel degelijk met een legitiem document doen en niet uw buurman!!!!!!!!!!!
Trouwens uw onderwerp waar u mee schermt is duudelijk verkeer!! TV Vlaanderen heeft u een contract verkocht toen u een adres in België had en niet in het buitenland!
Hier had moeten staan. Ik ben in de fout gegaan en wil er onderuit komen met een smoes. Wie help mij?

Een aangetekend schrijven geeft u een bewijs stuk van verzending. Als je dit niet aangetekend opzegt kan je dus de kans lopen dat je brief verloren gaat en dus als niet bekomen wordt beschouwd. Dit zou je toch moeten begrijpen. Geld kan blijkbaar geen excuus zijn voor u. Of zijt ge naar uw bestemming gezwommen!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satter
Vladimirke etc... volgens mij moet heel dat abonnementen systeem herbekeken worden in Belgie/Europa. Ik woon nu in Costa Rica en heb kabeltv telefoon etc... en kan met twee weken opzeg weg bij deze bedrijven. Ik moet geen aangetekend schrijven opsturen, ik moet gewoon even langsgaan en een papiertje ondertekenen. De enige reden waarom het bij de kabeltv een 2tal weken is, is gewoon omdat de kabelmaatschappij de tijd moet krijgen om je af te sluiten.
Fijn voor jou en de lokale bevolking maar dat heeft niks met jouw vergeten te maken.

Origineel bericht van: Satter
Er is niets fijner dan de mogelijkheid om wanneer je merkt dat iets rommel is er bijna direkt weer vanaf te kunnen stappen zonder verdere verplichtingen.
Op basis van wat concludeer jij dat TVV rommel is? Op basis van jouw vergetelheid en het feit dat jij jezelf dit hebt aangedaan?

Origineel bericht van: Satter
Ik krijg nu ook al reeds geruime tijd geen reactie meer van TVV. Dus wat willen ze dan nog van me? Ik krijg geen antwoord op mails.
Verkoop dan je TVV-kaart en je bent er vanaf. Of wacht tot de Paashaas het oplost maar dat kan lang duren vrees ik.

Blijft dus nog steeds het feit dat jij en niemand anders deze situatie gecreëerd hebt door je abbo niet op tijd op te zeggen.

Probeer desnoods een deal met een familielid te sluiten. Hij/zij neemt je kaart over en na de wettelijke periode zegt men het abbo op. Ik stel maar wat voor, misschien zijn er betere oplossingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paullo sinds wanneer is dit een soort volksjury? De feiten herhalen en 'eigen schuld dikke bult' roepen, zijn we daar niet wat te oud voor? En wat heb je daar aan.

 

Er zijn genoeg topics terug te vinden op sat4all die juist gaan over het feit dat het niet mogelijk is om een abo af te sluiten in het buitenland. Dus vond het interessant mede te delen dat het, als het de kassa doet rinkelen wel kan. Ik vraag me trouwens af of mijn kaart het weer zou gaan doen moest ik nu betalen. Waarschijnlijk niet.

 

@Vladimirke Dat TVV rommel is, dat is mijn mening. Ik heb ondertussen in verschillende landen gezien wat je krijgt voor je geld, en kan er gewoon niet onderuit dat wij serieus teveel betalen voor iets wat in vele landen als een 'basis pakket' beschouwd zou worden. En dan heb ik het over vrijwel het volledige pakket met enkele uitzonderingen. Klein vb. hier in Costa Rica een land met minder inwoners dan Belgie heb je 5 filmkanalen gratis in het basispakket...HBO, CineCanal, Cinemax, theFilmzone, dePelicula. En dit zijn geen kanalen die B films uitzenden.

 

En dat ik de situatie zelf moet oplossen, serieus? Groot nieuws! Maar wil dat dan zeggen dat ik hier niet mag melden dat TVV er blijkbaar geen moeite mee heeft om me hun diensten te verkoopen in het buitenland? Zonder dat er bij wijze van spreken 'eigen schuld dikke bult' geroepen wordt? Want het is toch logisch dat ik dat al wist!

 

En de Paashaas? Werkelijk? echt? Tsjonge...ik ga hier geen woorden aan vuil maken.

 

Advies, voila...daar kan ik iets mee. Een beetje laat maar kom.

 

Ik probeer hier niemand te beledigen maar sommige mensen typen blijkbaar sneller dan dat ze denken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TokeMup BSKYB, toch niet van de minsten geloof ik, als ze er daar achter komen dat u in het buitenland woont dan wordt uw kaart toch wel degelijk geschrapt.

 

Vertel me waar ik smeek om hulp? Vertel me waar ik vraag om een smoes? Kan jij wel lezen? Ik stel duidelijk een vraag en zeg verder dat ik het niet begrijp.

 

 

Het gaat om de hernieuwing van het contract, op dat moment zat ik reeds maanden in het buitenland en hier waren ze minstens evenveel maanden van op de hoogte. U haalt zelf aan dat het aangetekend schrijven nodig is om een bewijs te hebben wanneer een brief verloren gaat. Wel, mijn mail(s) en telefoontje(s) zijn echt niet verloren gegaan! Als ik bel om mijn abonnement uit te breiden, dan is dat zo genoteerd en gefactureerd.

 

Hoe ik er financieel voor sta gaat u niets aan geloof ik!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satter
@TokeMup BSKYB, toch niet van de minsten geloof ik, als ze er daar achter komen dat u in het buitenland woont dan wordt uw kaart toch wel degelijk geschrapt.

Vertel me waar ik smeek om hulp? Vertel me waar ik vraag om een smoes? Kan jij wel lezen? Ik stel duidelijk een vraag en zeg verder dat ik het niet begrijp.


Het gaat om de hernieuwing van het contract, op dat moment zat ik reeds maanden in het buitenland en hier waren ze minstens evenveel maanden van op de hoogte. U haalt zelf aan dat het aangetekend schrijven nodig is om een bewijs te hebben wanneer een brief verloren gaat. Wel, mijn mail(s) en telefoontje(s) zijn echt niet verloren gegaan! Als ik bel om mijn abonnement uit te breiden, dan is dat zo genoteerd en gefactureerd.

Hoe ik er financieel voor sta gaat u niets aan geloof ik!


Trouwens lezen kan jij blijkbaar ook niet, in de algemeene voorwaarde van TVV staat duidelijk hoe je moet opzeggen. Er staat niet bij van probeer maar op een andere manier dat lukt misschien ook wel!


Tussen de lijnen is duidelijk te lezen dat je smeekt om een smoes en dat TVV zo rot is als een appel kan zijn!
Als er iemand nog maar durft te wijzen op u fout, kaffer je hem uit!!!!!!!

Zielig heel zielig......

Ik wens u nog veel succes met uw zielige poging om hier onderuit te komen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik probeer hier niemand te beledigen maar sommige mensen typen blijkbaar sneller dan dat ze denken.


Ik ken er zelfs één waarvan ik mij afvraagt of hij wel nadenkt voor hij typt.

Enfin, dit is mijn laatste reactie hier, want ik heb niet veel zin om nog discussie te voeren met iemand die al over zijn toeren gaat voor 200 Euro.

Wat zal dat worden de dag dat jij een echt probleem hebt.

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...